Eindelijk weer op pad. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Eindelijk weer op pad. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer op pad.

Door: Filip Appeldorn

Blijf op de hoogte en volg Filip

16 November 2014 | Thailand, Bangkok

Rondreis Azie.
12 November 2014.
Eindelijk gaat de reis beginnen, na 2 keer uitstellen i.v.m gezondheids redenen is het nu weer tijd voor een nieuw avontuur.
De reden dat ik een blog ga bijhouden, is voor mijzelf, mijn familie en mijn vrienden.
Mijn vorige blog van 2009-2010 is door meer dan 18.000 mensen gelezen en heb daar voornamelijk positieve reacties over binnen gekregen.
Ik ga jullie niet vervelen met de voorgeschiedenis en de struggle die het me heeft gekost om weer zover te zijn om dit weer aan te kunnen, dat is verleden tijd en ik richt me nu weer helemaal op het heden en de toekomst -:)
Niet gaan lopen zeiken over de spelfouten die ik zeker weer ga maken, ik vind nederlands gewoon een kut taal en voel me eigenlijk meer op mijn gemak met de engelse taal.
Deze blog is niet bestemd voor mensen die zich snel beledigd of gediscrimineerd voelen, heb je een teer zieltje ga dan liever wat anders lezen.
Ik breng het rauw en ongenuanceerd en heb nog wel eens de neiging om complete bevolkings groepen over een kam te scheren en ventileer graag mijn mening over diverse onderwerpen in onze samenleving -:)
Genoeg geleuter voor nu, tijd voor mijn indrukken en ervaringen, ik zal zoveel mogelijk tips vermelden, prijzen die je kan verwachten zonder dat je gevoel krijgt dat je opgelicht word en wat je beter kan vermijden om zoveel mogelijk uit je vakantie te halen.
Het is woensdagmiddag 3 uur en mijn schatje staat stipt op tijd voor de deur om mij naar schiphol te brengen ( tnx lieverd je bent een engeltje). Volgende keer ga je gewoon mee en zal je de vakantie van je leven hebben.
Ik ben lekker op tijd op schiphol en meld me bij de business class balie om me in te checken, krijg te horen dat ik boven aan de lijst sta en dat de kist aardig vol is.
Meld me ruim op tijd bij de gate ga daarna rustig zitten wachten tot ik mijn instapkaart krijg, er zitten aardig wat standby passagiers en ben benieuwd of iedereen mee komt op deze vlucht.
Als uiteindelijk alle vol betalende passagiers door de security check heen zijn duurt het nog geruime tijd voor de eerste standby pasagiers hun instapkaart krijgen.
Het is ondertussen al 10 minuten voor vertrek en het is een beetje een chaos bij de balie, tot mijn grote verbazing worden de eerste instap kaarten verstrekt aan mensen die al een paar keer zenuwachtig naar de balie waren gelopen om te vragen of er plek voor ze was.
Uiteindelijk is het het al half zes geweest en sta ik nog steeds te wachten met een andere gast die als 2de op de lijst stond en is de hele grondcrew al vertrokken op 1 persoon na die er aardig gestressed uit ziet.
10 minuten na de geplande vertrek tijd krijgen wij uiteindelijk onze instapkaart en worden we gesommeerd om op te schieten want het vliegtuig wil vertrekken.
Zo zie je maar weer dat de eersten de laatsten zijn -;)
Maar goed 11 uurtjes later sta ik aan de grond in Bangkok en is mijn reis definitief begonnen, ik ben als eerste de kist uit en loop op mijn gemak naar de paspoort controle en sta 20 minuten later met mijn backpack buiten.
Ik negeer alle taxi chauffeurs en loop meteen door naar de airport rail link onder in het gebouw en zit even later in de skytrain naar Phayatha station waar een connectie is met de skytrain die je verder het centrum in kan vervoeren.
Super snelle verbinding en kost geen ruk in vergelijking met een taxi, daar aangekomen neem ik een meter taxi en ben binnen no time bij het Prince Palace hotel in de Bobae Tower, als je in bangkok een taxi neemt eis dan altijd dat ze de meter aanzetten anders betaal je makkelijk 3 maal de ritprijs. Doen ze moeilijk stap dan gewoon weer uit en neem de volgende taxi.
Meld me op de 14de etage bij greenwood travel en word voortreffelijk geholpen en krijg gelijk een upgrade naar een suite en zit nu in een suite van 60 m2, met keuken en woonkamer voor maar 39 euri per nacht met ontbijt.
Flikker alle troep op een hoop in mijn kamer neem snel een douche kleed me op de plaatselijke temperatuur, gooi camera in mijn daypack en ga op zoek naar een Atm om bath te pinnen om de kamer betalen. Rondom het hotel zitten diverse Atm machines dus dat gaat niet veel tijd kosten denk ik.
Eerste Atm breekt de transactie af als het op uitbetalen aankomt, hmm zeker verkeerde knop gedrukt, nog een keer, kut ding weigerd te betalen, fuck you volgende machine. Heb er 5 geprobeerd maar bij allemaal hetzelfde resultaat, Wtf is mijn geld nu al op ?
Terug naar mijn kamer en 200 euri uit mijn stash gepakt en terug naar greenwood travel, meisje uitgelegd dat ik geen geld kan pinnen en maar met euries betaal, verteld ze mij dat meer mensen daar de laatste tijd last van hebben en dat het aan de bank ligt, die willen dat je je pinpas eerst activeerd als je buiten europa reist. Zijn ze helemaal besodemieterd bij die kut bank ? ze mogen blij zijn dat ik mijn geld daar parkeer. Ze moeten mij geen beperkingen gaan opleggen als ik over mijn geld wil beschikken. Stelletje dieven van de ING stelen al genoeg van ons en als ze ons geld verbrast hebben stelen ze nog veel meer om overeind te blijven en nu ook nog beperking opleggen ? Het word weer tijd om me geld onder het matras of in een ouwe sok te stoppen en die bende dieven gewoon falliet te laten gaan. Ze dragen toch helemaal niets bij aan de economie en belazeren de boel bij het leven met toestemming van die charlatans in den haag.
Het word gewoon tijd voor een revolutie en al die ratten moeten met kokend pek en veren de landsgrenzen uitgejaagd worden, stelletje landverraders zijn het. Zo dat is eruit -;)
Gelukkig heb ik een flinke som cash meegenomen en kan eventueel nog mijn creditcard gebruiken.
Na betaald te hebben neem ik de taxiboot die vlak bij het hotel stopt en vaar via het open riool richting Ratchathewi, heerlijk die lucht, doet me denken aan een portugees visrestaurant. Maar zolang je je mond dicht houd als het in je gezicht spettert is er niets aan de hand.
Ik voel me meteen weer helemaal thuis en neem alle indrukken in me op en het voelt heerlijk om weer terug te zijn, de chaos, tering herrie en de enorme hitte geven me energie voor tien en laten me volop genieten -;) Ja ik weet dat ik niet helemaal spoor, maar ieder zijn ding.
De taxi boot is de ideale verbinding tussen de skytrain die je naar Siam of de Jatujak weekend market brengt en Kaosan road, chinatown en the grand palace en de Chao Phraya river. Geen last van files wat vaak een probleem is in bangkok en spot goedkoop en de riool lucht ben je na een paar dagen wel aan gewend.
Na een paar uur rongeslenterd te hebben besluit ik om terug te gaan naar mijn hotel nadat ik eerst even een Phadtai heb gescored bij mijn favoriete stek naast Khaosan road voor maar 40 bath. Moe en voldaan kruip ik om een uur of 11 mijn bedje in en slaap als roos tot de volgende ochtend.
Midden in de nacht rond een uur of 4 word ik wakker en heb het ijskoud, vergeten de airco lager te zetten en die staat vrolijk ijskoude lucht mijn lamer in te blazen, strompel mijn bed uit om dat ding uit te zetten maar dat gaat helaas niet. Kan hem wel af zetten voor de andere kamers maar in de slaapkamer blijft ie vrolijk doorblazen. Dan maar op 30 graden gezet wat amper verbetering geeft.
Word om half acht wakker en ga op zoek naar de eetzaal voor een uitgebreid ontbijt.

  • 16 November 2014 - 09:45

    Rieja Appeldorn:

    Hoi lieve broer. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Geniet ervan. Ben benieuwd naar je avonturen.
    Liefs van je zus Rieja XXX

  • 16 November 2014 - 10:02

    Alwin Huybrechtse :

    Goed bezig Filip! Ik ga je zeker volgen!
    Ben benieuwd naar wat je allemaal gaat uitspoken

  • 16 November 2014 - 10:52

    Elly Van Beelen:

    Leuk van je te horen Filip! Fijn dat je het weer super nar je zin hebt. Ik ben erg benieuwd naar wat je verder allemaal nog gaat doen en beleven. Dikke kus van je zus!

  • 16 November 2014 - 12:45

    Daniël Appeldorn:

    Hey pa!
    Goed om te lezen dat je alweer aan die strontlucht bent gewend ;-)
    Geniet van je reis, je hebt het verdiend. Laat ff weten wanneer je wilt Skypen.
    Kus van Mir en Caya

  • 22 November 2014 - 20:32

    Charlotte:

    Haha ja next time wil ik wel mee op avontuur ;-) ik kijk uit naar al je volgende verslagen en wat je weer allemaal gaat meemaken! Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 39276

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: