Bangkok - Koh Kut - Reisverslag uit Trat, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Bangkok - Koh Kut - Reisverslag uit Trat, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Bangkok - Koh Kut

Door: Filip Appeldorn

Blijf op de hoogte en volg Filip

18 November 2014 | Thailand, Trat

Op weg naar Koh Kood (Kut)
De laatste 2 dagen in bkk waren lekker warm met een strak blauwe lucht en af en toe een wolkje en een temperatuur ruim boven de 30 graden. Was het bij jullie ook zo'n lekker weertje ? Heb me prima vermaakt in Chinatown, Khaosan road en Siam center met al die enorme grote en dure warenhuizen. Met name Siam is een prima plek om mensen te observeren en hun gedrag te bestuderen. Ik denk dat ik gewoon antropoloog moet worden want mensen zijn echt fascinerende dieren waar ik soms helemaal stuk om kan gaan -;)
De skytrain is een mooi voorbeeld om kudde gedrag te bestuderen, elke keer als ik daar gebruik van maak, stap ik in een wereld die gedomineerd word door elektronica zuigelingen. Rij na rij zie ik mensen die helemaal gebiologeerd zijn door hun telefoons en i-pads. Helemaal in beslag genomen door de elektronica stroom, ogen strak gericht op hun schermpjes en totaal afgesloten van de wereld om hun heen. Ik denk dat als ik ze op een infuus en sondevoeding zou aansluiten ze in de perfecte wereld zouden leven. Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als ze plotseling masaal zonder connectie zouden komen te zitten ? Volgens mij breekt er dan een enorme paniek uit en weten ze niet meer wat ze moeten doen.
Vrouwen zijn raar had ik in mijn laatste blog geschreven en ik zal jullie uitleggen waarom. Ik had lekker zitten eten in Siam foodcenter en besloot mezelf eens lekker te verwennen met een enorme ijs sorbet bij Swensens, die gasten hebben echt lekker ijs. Ik zoek een tafeltje uit bij de ingang en heb een prima uitzicht op de liften en de ingang van het complex. Het is een komen en gaan van mensen en ik denk dat 3/4 van de bezoekers uit vrouwen bestaan van diverse nationaliteiten. Ik hen een huge grote sorbet en ga die op mijn gemak opeten en heb alle tijd van de wereld.
Bij de liften zijn een paar grote spiegels aan beide kanten van de lift ingangen, geen elke vrouw kan de verleiding weerstaan om zichzelf te bewonderen als ze op de lift wachten en zonder uitzondering beginnen ze aan hun make up te rommelen en zitten allemaal aan hun haar te friemelen, maakt niet uit hoe perfect het zit er moet wat aan veranderd worden. Leuk om naar te kijken, dit is nog leuker dan een dagje apenheul. Helemaal als ze door hebben dat ik het op mijn gemak zit te bekijken en worden ze heel zenuwachtig -;)
Ze zijn helemaak gek op selfies maken, sommigen vinden dat zo leuk dat ze tietallen selfies van zich zelf maken en raken er helemaal opgewonden van, het is een gat in de markt en je ziet ook overal in bkk streetvendors rond lopen met van die weg werp cameras op een stok, die voornamelijk door vrouwen gekocht worden. Er was een groepje chinese vrouwen in het hotel waar ik verbleef en die deden niets anders dan selfies maken rond om het zwembad, ik piste bijna in mijn broek van lachen.
Wel eens op gelet hoe vrouwen lopen ? Of moet ik zeggen waggelen, het valt me op dat heel veel vrouwen met hun tenen naar buiten gedraaid een eende loopje imiteren, het kan zijn dat ik wat mode trends gemist heb maar het ziet er gewoon niet uit. Ik heb altijd gedacht dat vrouwen elegante bevallige wezens zijn maar zie nu dat ik gewoon nooit goed opgelet heb in het verleden -;)
Dit alles is niet bedoeld als commentaar maar het zijn gewoon observaties die ik opgedaan heb omdat ik op dat moment even niets beters te doen had. So don't shoot the messenger!!!!!
Sta ik in de skytrain naast een groepje amerikanen en was ongewild getuige van hun discussie over telefoons, het was druk dus we stonden op elkaar gepakt en de discussie ging over de nieuwste telefoons en een van die chicks zat maar te pochen over alle telefoons die ze in de afgelopen 2 jaar allemaal had gehad. Iets van 8 telefoons in 2 jaar, ik denk nog bij mezelf, dat was vast geen beste kwaliteit dan. Hoor ik haar zeggen dat de vorige telefoons haar snel verveelden en dat ze daarom om de paar maanden weer de nieuwste moest hebben, terwijl ze dat verteld kijkt ze mij aan alsof ze een reactie van me verwacht, ik kijk haar heel begripvol aan en zeg dat ik dat wel begrijp, ze geeft me een blik van dankbaarheid dat een wild vreemde haar motieven begrijpt en voor ik het kan tegen houden flap ik eruit dat ik in de afgelopen week 6 relaties met vrouwen heb beeindigd omdat ze me allemaal zo mateloos vervelen. Dat was dus een heel kort gesprek.
Ik heb me verder prima gedragen in mijn 5 dagen bkk, alleen een beetje ruzie gemaakt met tuk tuk drivers en ben in de taxi boot mijn evenwicht verloren en op schoot bij een vadsige italiaan beland omdat de boot een uitwijk maneuvre maakte terwijl ik nog stond, 2 thaise gappies flikkerden bijna de boot uit van het lachen en zelf vond ik het ook wel grappig en zeg lachend tegen die italiaan, sorry mate your so attractive i couldn't resist. Terwijl ik naast hem ga zitten kijkt ie me boos aan en gaat voorin de boot zitten. Kijk zo maak je een plekkie vrij voor jezelf.
Ik was gisteren met mijn Jehova vriend naar de film Interstellar in Siam Paragon in de 4D bioscoop, vette film alleen vond ik de 4D experience wat tegen vallen en zeker de 500 bath niet waard, volgende keer maar gewone zaal voor 100 bath en zonder bewegend stoel. Ik heb hem daarna mee genomen naar Sodom en Gomorrah en geprobeerd hem te koppelen aan een ladyboy, maar hij mag alleen sex hebben als ie getrouwd is dus die missie is jammerlijk mislukt, later gingen we naar khaosan road voor een massage en wilde die ouwe perfert perse dat een jong meisje hem masseerde. Zo zie je maar weer dat al die hypocriete gelovige viespeuken allemaal hetzelfde zijn, of het nou Moslims, Christenen of Jehovas zijn ze willen allemaal hetzelfde, jonge meisjes en het liefst onschuldig en maagdelijk.
Het is hem niet gelukt om mij het licht te laten zien ondanks de soms heftige discussies die we hebben gevoerd, maar ik heb me uitstekend met hem vermaakt en het voelde lekker om weer eens engels te spreken op niveau. Ik denk dat ik hem wel een beetje aan het twijfelen heb gebracht want de laatste dag is er geen bijbelse citaat of quote zijn bek meer uit gekomen.
Ik zit nu in de bus opweg naar Trat en ga vandaar, vandaag of morgen naar Koh Kut, de naam spreekt me wel aan en het schijnt een jungle eiland te zijn ongeveer 80 uit de kust onder cambodja, volgens de pica's die ik heb gezien een echt paradijs waar ik me de aankomende week wil vermaken en de weers verwachting ziet er goed uit. zodra ik me daar geinstalleerd heb laat ik weer iets van me horen en hopelijk kan ik vandaar wat pica's uploaden.
Ben onertussen in trat en heb een bungalowtje vlak bij de pier en de boot vertrekt morgenmiddag om 12:30 naar Koh Kut, ik ga zo op mijn gemak even online checken voor een leuk resort voor een schappelijk prijsje en wel natuurlijk met alles erop en eraan.
Groeten uit een warm en zonnig thailand.

  • 10 December 2014 - 14:48

    Chartje:

    Hahaha ik ging echt helemaal stuk om dat verhaal van de vrouw met haar 8 telefoons :p daar had ze niet van terug! Die selfie's lijken mij trouwens ook wel wat! Neem je een selfie stick voor me mee als souvenir? Haha ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 39243

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: