KohTao 1 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu KohTao 1 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

KohTao 1

Door: Filip Appeldorn

Blijf op de hoogte en volg Filip

05 December 2014 | Thailand, Koh Tao

02-12-2014

Koh Tao.

Eindelijk na 3 1/2 jaar weer terug op koh toa, destijds ben ik met heel gemengde gevoelens vertrokken van het eiland.
Na de daar voorgaande jaren fantastiche vakanties die ik daar heb beleefd, was vakantie jaar 2011 een zware deceptie.
Voor die tijd was het mijn favoriete reis bestemming en heb daar niet alleen al mijn duikbrevetten gehaald, maar ben ook bevriend geraakt met mensen waar ik nu nog af en toe contact mee heb.

In 2011 was ik er met daniel, mirjam en nathan, het voelde toen al anders dan wat ik daarvoor gewend was en op de dag van ons vertrek werden we geconfronteerd met een scooter scam.
De eigenaar wilde een groot bedrag voor ontzichtbare beschadigingen en het heeft toen niet veel gescheeld of het was een veldslag tussen ons en de thai geworden
Ik ben toen woest van het eiland vertrokken met de intentie om er nooit meer terug te keren, zo teleurgesteld was ik.
Maar goed dat is al een hele tijd geleden en ondanks al de negatieve berichtgeving over het eiland besloot ik om het eiland toch nog eens kans te geven. Gewapend met alle belangrijke informatie zullen ze niet snel nog een keer proberen om me te bedonderen of op te fucken -;)

Dit is de 2de dag dat ik nu hier ben en heb het weer ouderwets prima naar mijn zin, ik zit in een leuk familie bungalow resort en hele chille mensen. De baai is 1 van de mooiste van het eiland en word gekenmerkt door een enorme rots die 100 meter van de kant als een berg oprijst uit de zee, the mother of all big rocks.
Prima ding om te beklimmen trouwens en om je daarna vanaf een hoogte van ongeveer 10 a 12 meter in het water te laten plonsen/duiken.

De baai heeft cristal helder water en rond de rots is het ruim 10 meter diep, het water bevat net als hin wong bay waar ik eerder een paar keer verbleef enorm veel vissen in alle verscheidenheid, triggervis, octopussy, turtles, net of je een aquarium instapt.

Vanavond aten we samen met de paar toeristen die hier verblijven en de thaise eigenaren en hun gezin, net 1 grote familie en het geeft je weer kijkje in de thaise cultuur.
Ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen opgedaan vanaf de dag dat ik aankwam in Bangkok.
Blijkbaar was ik er klaar voor om de knop om te zetten en de juiste mindsetting aan te nemen voor hetgene wat ik belangrijk vind in het leven, ik geniet volop en voeg elke dag weer nieuwe ervaringen en indrukken toe aan mijn niet te bevredigen nieuwschierigheid naar andere culturen en mensen met andere denk wijzen.

Ik weet, die hebben we ook in nederland maar geloof, me, dat ze in hun oorspronkelijke land heel anders zijn dan wanneer ze in nederland zijn.
In nederland veranderen veel van hun in iets wat ik verafschuw en heb daar ook geen geduld en tolerantie meer voor.

Voor mijn part worden al die ontevredenen en zich constant gediscrimineerd voelende medelanders vandaag nog massaal het land uitgetrapt, laten ze zich maar lekker gediscrimineerd voelen in de landen waar ze vandaan komen.
Niet langer op mijn kosten want die mensen interesseren me geen Fuck, ik kan hun stemmen missen als kiespijn. Dat is voor die politieke hoeren in den haag

Zo dat moest ik even kwijt na vandaag zo stom te zijn geweest om even het nederlandse nieuws the checken, ik moest beter weten -;)

Maar goed dit blog is ook bedoeld om andere medereizgers te helpen hun weg te vinden naar de pareltjes in deze wereld.
En Koh tao blijft een parel en als 1 na kleinste van de 4 bewoonde eilanden in deze groep in de golf van thailand, heeft het nog steeds iets aparts.
Als je de drukke gebieden van Me haad en saireeh beach mijd, dan heeft het eiland heel veel te bieden en vind ik het persoonlijk een van de betere snorkel en duik locaties en is de sfeer overwegend chill bij de thai die hier wonen.
Accomodatie is ruimschoots te verkrijgen in alle prijs klassen en de prijzen van de meeste gerechten zijn ongeveer hetzelfde als de rest van de eilanden.
Waanzinnig mooie zonsonder en opgangen, veel mooier krijg je ze niet te zien.
Er zijn overal scooters te huur om jezelf te verplaatsen over het eiland en prima off road weggetjes om af en toe lekker te raggen als het andere te saai word ;-)
Ook hier gebeuren relatief veel ongelukken met die dingen soms is het ook lachwekkend om te zien dat sommigen absoluut geen controle over dat ding hebben, op de dag dat ik kwam en een lift regelde naar tanote bay stond er een ouwe lul met een offroad 250 cc motorbike die compleet de controle was kwijt geraakt en dat ding niet meer voor of achter kon krijgen en zwetend als een otter probeerde dat ding van de weg af te krijgen omdat hij ons blokkeerde.

De thai en ikzelf natuurlijk, gingen helemaal stuk om zijn verwoede pogingen.
Je moet hier enorm oppassen bij wie je zo'n ding huurt, want koh tao is een eiland geworden waar scammen eerder regel dan uitzondering is geworden. Dus als je hier naar toe komt informeer jezelf en lees je in voor je zo'n ding huurd. Er zijn gelukkig nog een stel eerlijk bikeshops die dezelfde huurprijs rekenen en met goed onderhouden bikes hun klanten tevreden stellen, Red Power Motorshop is er een van.

Ik ben vanmiddag even naar cristal diving gereden om een afspraak te maken voor mijn recertification van mijn paddy en donderdag ga ik misschien mijn eerste duik sinds 3 1/2 jaar maken -:)
Heb er wel weer zin in en duiken is hier veel goedkoper dan bij koh chang en koh kut.
Ik heb geen idee hoe lang ik hier blijf hangen, mijn zogenaamde schema is toch al totaal anders gelopen, maar dat is het mooie van plannen, je kan het veranderen wanneer je wilt en dat is toch meestal wat ik doe, go with the flow -;)
Zonder planning is het leven zoveel aangenamer.

Ik blijf jullie op de hoogte houden en als 1 van jullie zo lief wil zijn die ouwtjes af en toe op te zoeken en zeggen dat alles heel goed met me gaat, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Sawadee vanaf Koh Tao.

  • 06 December 2014 - 10:07

    Rieja Appeldorn:

    Hoi Filip, lees weer met veel smaak je reisverslag. Vanaf je vertrek heb ik je reisverslagen uitgeprint en aan pa en ma laten lezen. Ze blijven dus goed op de hoogte. Ga vanmiddag weer bij ze op de koffie en neem je laatste verslag mee. Geniet van je mooie omgeving en de aardige mensen! Kus van je zus.

  • 06 December 2014 - 13:14

    Daniël Appeldorn:

    Ben benieuwd hoe het duiken je straks weer af gaat. Goed om te lezen dat je betere ervaringen hebt dan de laatste keer met ons. Hier in NL alles oké met iedereen, je krijgt de groeten. Spreek je morgen. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 39242

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: