Koh Lanta - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Door: Filip Appeldorn

Blijf op de hoogte en volg Filip

10 December 2014 | Thailand, Koh Tao

10-12-2014
Koh Lanta.

Ik ben nu weer een stuk zuidelijker en zit sinds gisteren op Koh Lanta, maandag ochtend vertrokken van Koh Tao met de Lompraya high speed catamaran via koh pangang en koh samui naar Suratani en vandaar met de bus naar Krabi.
De duurste optie en tevens de meest relaxte.
Ik had ook met de nachtboot kunnen gaan, maar gezien eerdere ervaringen voor mij geen optie.
Ik heb geen haast, dus op mijn gemak een overnachting in Krabi er aan vast geplakt en had een prima hotel in het centrum voor een heel schappelijk prijs.
Gevraagd om een rustige kamer en kreeg een kamer aan de achterzijde op de 6de verdieping, natuurlijk was er geen lift dus al die teringzooi die ik bij me heb 6 verdiepingen naar boven gesjouwd.
Dat viel reuze mee, ik was niet eens buiten adem, een teken dat het goed met me gaat -;)

Alle zooi in een hoek gegooid, geen zin om mijn backpack uit te pakken voor 1 nachtje en snel de stad in voor het donker word.
Op nog geen 100 meter van mijn hotel is een boulevard met allemaal streetfood tentjes en na een beetje rond kijken, iets gevonden wat me wel aanstaat.

Voor nog geen 100 bath heb ik 2 maaltijden en het smaakt uitstekend, er zitten voornamelijk backpackers te eten en een paar lokalen.
Na het eten ga ik op mijn gemak de stad bekijken en ga even kijken op de fruit markt, waar ik natuurlijk diverse soorten fruit probeer en het kost allemaal geen ruk en in tegenstelling tot de shit die we in nederland kopen, is alles rijp en prima van smaak.
Wat me wel opvalt in Krabi is dat een groot deel van de bevolking overwegend moslim is en het wemelt er van de hoofddoekjes.

Krabi is geen stad om lang te verblijven en ik heb het idee dat de meeste toeristen de stad gebruiken als springplank voor Koh phi phi en Koh Lanta en voor de vele mooie stranden die niet ver van Krabi liggen.
Alles is hier wel een stuk goedkoper, zeker als je van de eilanden komt waar de prijzen over het algemeen zo 25 % hoger liggen.
De kamer is inderdaad rustig en om een uur of 11 lig ik al lekker te pitten.

Om half 7 ben ik al klaar wakker en ga op zoek naar een tentje voor een lekker en gezond ontbijt en hoef daar niet lang voor te zoeken.
Zo nu op zoek naar de markt en een kapper, mijn haar is inmiddels zeker anderhalve centimeter gegroeid en het gekke is dat hoe bruiner mijn huid, des te wiiter mijn haar word.
Spierwit en het het word tijd voor de tondeuse om het weer lekker te milimeteren. Voor 150 bath loop ik een kwartiertje later lekker in het bloed hete zonnetje en heb inmiddels de fruit markt gevonden waar ik me te goed doe aan papaya en sapalote ( ananas ).
Om half 11 is de pickup bij het hotel voor de taxi naar de haven, voor de boot naar koh lanta.
Half 12 en nog steeds niets te bekennen en de andere gasten met dezelfde reservering staan al helemaal strak van de stress.
Er word verwoed door iedereen gebeld en ik ga eens lekker achteruit zitten en zet mijn mp3 speler wat harder want het kan me echt niet boeien, kom ik er vandaag niet dan kom ik er morgen wel -;)
Eindelijk om 12 uur stopt er een open pickup truck en de bestuurder stapt uit en maant iedereen aan op te schieten, met een kwaaie bek en scheldend en tierend tegen de passagiers omdat het hem te langzaam gaat.

Ik loop op mijn gemak naar hem toe en zeg hem in zijn bek,
Shut the fuck up !!
Dat helpt want hij is helemaal verbouwereerd en houd meteen zijn smoel dicht.
Met die attitude moet je bij mij niet aankomen, want ik ga meteen de confrontatie aan als je denkt dat je me zo kan behandelen.
Na een ritje van een kwartier komen we aan bij de pier en bij het inchecken staan die gekke thai iedereen te stressen dat ze op moeten schieten.
Ik loop op mijn gemak de paar honderd meter naar de boot en als ik daar aankom staat er een dikke rij die bezig is aan boord te gaan.
Ik laat me gelukkig niet gek maken en weet donders goed hoe het er aan toe gaat in thailand.
Het is vaak wel grappig te zien hoe de onervaren farrang zich gek laten maken door die kleine mannetjes, ik heb vaak het idee dat ze het alleen maar doen om die gekke buitenlanders op te fucken -:)

Na een boottochtje van een uurtje of 2, kom ik aan op koh lanta en heb aan boord al mijn resort geregeld en heb gekozen voor Lanta LD beach resort op Longbeach.
Een grote bungalow waar wel een gezin in past voor 1000 bath per nacht en word opgevangen door de manager Darit.
Een kleine, aardige thai die elke keer als hij mij ziet een praatje met me wil maken en om de haverklap met frisdrank of water komt aanzetten om het me naar mijn zin te maken.
Het is al in de namiddag maar ga toch zo snel mogelijk naar het strand om een heerlijke frisse duik te nemen in het uitnodigende water.

Ik heb er maar 1 woord voor en dat is weldadig, precies de juiste temperatuur om al het vuil van de reis los te weken en na een half uurtje besluit ik om op zoek te gaan naar een bikeshop om een motor bike te huren.
Als ik terug loop naar mijn bungalow word ik door de massage dames aangesproken of ik een massage wil, ik vertel ze dat ik dat wel wil maar alleen als ze erg goed zijn en er onstaat een leuke discussie over massages en ik vraag wie van hun de meeste ervaring heeft en waar ze hun training hebben gehad.
Na een half uurtje lullen en veel lachen besluit ik om die avond bij hun een massage te nemen en beloof ze dat ik om een uurtje of 7 langs kom.

Scooter gehuurd bij iemand die goed aanvoelde en goed onderhouden scooters aanbood en genoegen nam met mijn rijbewijs i.p.v mijn paspoort, want die geef ik aan niemand af.
Die fout zal ik nooit meer maken.
Beetje rond gescheurd en daarna naar het strand terug om wat pica's te schieten van de ondergaande zon.
Ben wel heel blij met de nieuwe Nikon D7100, van de ongeveer 1000 pica's die ik al geschoten heb is er niet 1 bij die niet vlijmscherp is.
Fantastisch toestel en echt een upgrade ten opzichte van de D7000.
Veel technische elementen zijn over genomen van de D800 en met recht de beste DX camera ooit gemaakt door Nikon.

Daarna de massage, ze zaten al met smart te wachten en de massage was top, strong but not to strong en alles voelde weer als nieuw aan toen ze klaar was en volgens mij is ze veel langer bezig geweest dan een uur. Met de 100 bath fooi was ze helemaal in haar nopjes en de belofte dat ik de volgend dag weer terug kom, lokte goedkeuring uit van de hele massage ploeg -;)

Nog een uurtje met ze zitten lullen en daarna tijd om wat te gaan eten.
Vandaag met de scooter het eiland verkend en op heel veel mooie stranden geweest, het is hier ook heel rustig en sommige stranden had ik helemaal voor mezelf.
Voor morgen een 4 eilanden trip gereserveerd, inclusief snorkelen en ben benieuwd naar het eilandje Koh Mook wat er ook bij zit in de trip.

De 13de vertrek ik naar Langkawi, want dan veloopt mijn visa voor thailand en ga ik de aankomende 4 weken maleisie verkennen.
Ik laat over een paar dagen wel weer van me horen en hoop dat jullie het allemaal goed maken in dat koude en gure nederland -;)

Sawadee.

  • 10 December 2014 - 11:41

    Daniel Appeldorn:

    De zon schijnt vandaag in NL ;-)

    Have fun Maleisie!

    Sawadee ouwe

  • 10 December 2014 - 20:34

    Chartje :

    Sawadeeka! Good to hear allemaal! En dat je weer helemaal back in shape bent! On to the next adventure :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 39279

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: