13-14 November - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu 13-14 November - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

13-14 November

Door: Filip Appeldorn

Blijf op de hoogte en volg Filip

17 November 2014 | Thailand, Bangkok

13-14 November.
Prince Palace hotel Bangkok.
Even wat op en aanmerkingen over het hotel, ligging is prima met de boot taxi op 25 meter lopen vanaf de ingang, personeel zeer vriendelijk met overal slaafjes die de deuren voor je open doen zodra je komt aanlopen. Kamers zeer ruim met alles wat je nodig hebt, bedden slapen heerlijk en een ruime badkamer met douche en ligbad. Voorzieningen: 2 zwembaden en grote fitness ruimte met spa en diverse massage voorzieningen, diverse conferentie ruimtes die sinds ik hier ben elke dag in gebruik zijn voor bruiloften, conferenties en weet ik veel wat nog meer. Het onderste gedeelte van de Bobae towers waar het hotel in gehuisvest is bestaat uit 8 of 9 verdiepingen met allemaal marktjes en rondom het gebouw is het 1 grote kledingmarkt met prijzen die in het algemeen wat goedkoper zijn dan de meeste markten in bangkok.
En niet te vergeten een uitstekend reisbureau, Greenwoodtravel wat gerund word door nederelandse en thaise mensen.
Maar het hotel heeft ook wel wat minpuntjes en met name de beschikbaarheid van Wifi wat alleen goed werkt in de kamers mits je bereid bent om daar flink voor te betalen. Op de 11de verdieping is er gratis wifi in het cafe maar dat ligt er gemiddeld om de 5 minuten uit en ik ben er ondertussen van overtuigd dat dat geen toeval is. Mensen lopen daar continu over te klagen als hun connectie er voor de zoveelste keer weer uit ligt en de discussies lopen af en toe behoorlijk op. En dan ben ik er natuurlijk bij om flink wat olie op het vuur te gooien en naai de boel dan flink op -;) Het personeel ter plaatse kan mijn bloed wel drinken en ziet me liever gaan dan komen als ik me weer eens met de discussie bemoei en het personeel ervan beschuldig dat ze het express doen om de klanten te dwingen om de peperdure Wifi connectie in hun kamer te gebruiken.
150 bath voor 10 minuten is echt niet van deze wereld ook al is het een highspeed connectie.
Eten en drinken is ook peperduur in het hotel en ruim 200 bath voor een chang biertje is niet bepaald aanmoedigend om eens lekker door te zakken en dronken je bed in te gaan, of bijna 300 bath voor een wodka/sju en dan niet te spreken over de prijzen van het eten.
Ik begrijp nu ook wel waarom de kamers relatief goedkoop zijn en in de avond is er in een straal van 2 km rondom het hotel helemaal niets te beleven. Ik heb het nog niet gehad over de view vanuit mijn kamer en die is adembenemend, speciaal in de avond. Ik zit op de 21ste verdieping en kijk uit op de skyline van bangkok en die is fantastisch. Zodra ik in een hotel zit met een goede connectie zal ik wat foto's uploaden en kunnen jullie zelf zien dat ik niet uit mijn nek zit te lullen.
Gelukkig weet ik heel goed de weg in bkk en heb van al die shit zelf geen last maar het is wel iets om te overwegen mocht je ooit gebruik willen maken van dit hotel. Er zijn veel mogelijkheden betreffende vervoer en ik vind het zelf niet erg om veel dingen lopend te doen. Ik loop toch al gauw tussen de 30 en 40 km per dag en vind dat toch de iedeale manier om een stad als bkk te verkennen.
Ik voel me prima en mijn rikketik doet het goed en ik heb energie voor 10, dus jullie hoeven je geen zorgen te maken -:) Heb alleen een klein probleempje met mijn rechtervoet die ik al overbelast had op mijn werk voor de vakantie vanwege de grote afstanden die ik dagelijks loop op mijn werk.
Ik had al via een podoloog comfort zooltjes laten aan meten en kreeg het advies om de voet zo min mogelijk te belasten maar helaas ben ik slecht in het aannemen in adviezen van anderen en kan tegen de avond bijna niet meer lopen en strompel dan wat rond het zwembad. Ach vanaf morgen vertrek ik naar de eilanden en dan lig ik toch de hele dag in het water en krijgt ie wel wat rust.
Wat adviezen voor mensen die naar bkk gaan om te shoppen: Blijf thuis!!!!!!! Thailand is niet goedkoop wat betreft shoppen, wil je merk en kwaliteits kleding dan ben je in nederland net zo duur uit. zoek je een camera of electronic spul ? Ga dan lekker thuis online shoppen want dan ben je een stuk goedkoper uit. Zoek je nutteloze rotzooi of kleding waar de gaten in vallen na 5 keer wassen ? Ga dan lekker naar de zwarte markt in beverwijk want daar koop je dezelfde troep voor zelfs nog minder dan hier. Ben je hier toch en wil je perse wat kopen ga dan naar Bobea area of china town of eventueel de weekend market Jatujak. Waar je zeker niets moet kopen is bijvoorbeeld de PATPONG nightmarket want daar liggen de prijzen gemiddeld 3 maal zo hoog als andere markten in bkk.
Houd je van lekker eten en wil je nieuwe gerechten uitproberen ? Kom dan zeker naar bkk want de keus is enorm en vaak verrassend van smaak en voor iedere beurs geschikt, streetfood is spot goedkoop en wil je culinair verkracht worden in je beurs dan zijn er genoeg plaatsen waar ze je helemaal leeg trekken voor een maaltijd die vaak tegen valt en het geld niet waard is.
Ik wilde eigenlijk nog een hoofdstuk wijden aan de gekke shit die ik heb mee gemaakt en mijn observaties maar ik ga zo naar Siam Paragon om de film Interstellar in 4D te gaan kijken, moet een hele belevenis zijn en wil dat zelf ervaren voor ik morgen vertrek naar 1 van de eilanden.
Koh Tao is geen optie momenteel, ze hebben daar de afgelopen week zware stormen gehad en de aankomende 2 weken is het daar elke dag regen dus word het Koh Lanta of Koh Chang waar het weer een stuk beter is.
Btw heb de afgelopen dagen veel zitten praten met een engelse gappie die overtuigd Jehova getuige is en die mij probeerd om te lullen tot zijn geloof, ik heb hem al aardig overtuigd dat hij helemaal verkeerd bezig is en heb elk argument van hem ontzenuwd en krijg hem nog wel zover dat hij zich voor ik vertrek bekeer tot mijn geloof -;)
Nog 1 ding voor ik afsluit en dat is dat Vrouwen zijn vreemd!!!!! Niet alleen omdat ze tieten hebben en elke maand bloeden, maar ik vertel jullie van de week wel waar ik dit op baseer.
Veelplezier in het koude kikkerlandje en spreek jullie snel weer, het is hier trouwens al 3 dagen onbewolkt met een aangenaam temperatuurtje van 33 a 35 graden -:)

  • 17 November 2014 - 19:36

    Daniël Appeldorn:

    Thailand was de laatste keer dat wij er waren (2012) al niet goedkoop meer. Het personeel in het PPH was in 2005 al uit de hoogte, maarja voor Thaise begrippen is het ook geen goedkoop hotel, heeft misschien te maken met het slag volk wat er komt? Interstellar in 4D, nice :-) Zo te horen vermaak je je weer. Have fun! Groeten D,M&C

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 39319

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: