30-11-2014 - Reisverslag uit Trat, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu 30-11-2014 - Reisverslag uit Trat, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

30-11-2014

Door: Filip Appeldorn

Blijf op de hoogte en volg Filip

30 November 2014 | Thailand, Trat

30-11-2014
Back in Bangkok.
Ik ben gisteravond aangekomen in bkk na 5 dagen op koh chang door gebracht te hebben en heb een hele vette tijd gehad op koh chang, recht tegenover het hotel zit een klein restaurantje wat gerund word door een nederlander met zijn thaise vrouw, Andre en Kaj.
Ik ging daar elke ochtend naar toe om lekker te ontbijten voor een habbekrats en heb daar best wel veel nederlanders ontmoet die permanent op koh chang wonen.

Zo ook Jos met wie ik een dag ben opgetrokken en samen hebben we op motor scooters het eiland onveilig gemaakt, een ouwe lul net als ik en met een geweldig gevoel voor humor en lid geweest van een motorclub in nederland.
Veel mee gemaakt in dat wereldje en nu al 3 jaar op koh chang en absoluut geen intentie om ooit weer terug te gaan.
We hadden heel veel om over te praten omdat we zo'n beetje hetzelfde idee over nederland hebben en veel gezamelijke interesses hebben. Hij was bezig met een artikel te schrijven over de familie Rothchilds en consorten, dus we hebben flink zitten bomen over hoe de wereld tegenwoordig in elkaar zit en wie aan de touwtjes trekt.

Mijn vriendinnetje van 2 1/2 jaar geleden niet tegen gekomen en de hele groep met al die gekke ladyboys die er mee oprtokken geen spoor van gezien.
Maar goed ook want anders had ik me waarschijnlijk weer vreselijk slecht gedragen in de plaatselijke nachtclub -;)
Heb dit keer de tijd genomen om het eiland eens goed te verkennen en heb het hele eiland rond gescheurd op een scooter en alle strandjes afgeweest om lekker te zwemmen en te snorkelen.
De westkust is waar de meeste stranden zijn en daar vind je ook de meeste resorts, winkeltjes en bars, inclusief little pattaya waar allemaal gogo barretjes zijn en waar je al op afstand begroet word door de hoertjes en de ladyboys die allemaal met je mee willen naar je hotel.

Elke dag een heerlijke oil massage genomen en voel me helemaal uitgrust en ben nu wel klaar om eindelijk te gaan duiken.
Snorkelen op koh chang valt erg tegen want het water is lang niet zo helder als bijv koh tao of koh pangang, duiken is hier ook relatief duur en ondanks dat hier veel meer concurrentie is dan op koh kut liggen de prijzen iets lager maar nog steeds behoorlijk aan de prijs.

Eten en drinken kan je op koh chang voor een habbekrats en als je een beetje de weg weet kan je makkelijk voor een paar euro rond komen en de prijzen voor accomodaties beginnen al vanaf 250 bath ondanks dat het nu hoog seizoen is.

Ook hier zag ik dat het toerisme behoorlijk terug gelopen is en volgens veel eigenaren die ik heb gesproken ligt hun omzet op ongeveer 30 % ten opzichte van de afgelopen jaren.
De oostkust heeft niet veel stranden die de moeite zijn en daar vallen de hardste klappen, vaak bij de hele dure resorts die bijna allemaal leeg staan en bij sommigen die ik bezocht was geen toerist te zien.

Ze hopen allemaal dat het in december gaat aantrekken maar volgens mij is dat wishfull thinking en gaan ze een heel slecht seizoen te gemoed dit jaar.
Even over de prijzen om er te komen, het beste kan je vanaf bkk een trip via een reisbureautje nemen en ben je ongeveer 500 bath kwijt en dat is inclusief boat transfer en vervoer naar je hotel.
Dan heb je een VIP bus die 1 stop maakt onderweg om wat te eten en te drinken en ben je een uurtje of 6 a 7 onderweg.
Ik heb toen ik gisteravond aankwam bij khaosan road een hotel in een andere straat genomen en was voor een prima kamer met airco en warme douche 800 bath kwijt en heb meteen vrienden gemaakt met ronnie van de receptie.
Een verwijfde nicht die meteen met me begon te flirten toen ik incheckte. Toen we de lift naar de 3de verdieping namen waar mijn kamer is vroeg hij al heel belangstellend of ik alleen reisde en toen ik dat bevestigend antwoorde was zijn volgend vraag waarom ik geen vrouw of vriendin bij me had.

Kon het niet nalaten om hem even lekker te fucken en vertelde hem dat ik helemaal niet op vrouwen val en veel liever ladyboys heb en dat ik het lekker vind om ze de hele nacht keihard van achteren te nemen tot ze niet meer kunnen -;) pakte de sleutel uit zijn handen en zij tegen hem goodnight ronnie and sweet dreams :-) hahahaah je had zijn kop moeten zien.

Volgens mij is ie gelijk naar beneden gerend om een jurk aan te trekken en nog wat meer make-up op te doen.
Word er wel een beetje moe van om al die thai uit te leggen dat ik het gewoon prettig vind om alleen te reizen.

Vanochtend naar de film geweest in MBK center, ik had geen zin om weer vele kilometers rond te lopen in bkk, dus eerst naar het democracy monument gelopen en daar de taxi boot gepakt naar Siam center.

Heerlijk die strondlucht en toen we een paar kilometer hadden gevaren kregen we door een passerende boot een flinke sloot water binnen die de gappie voor en naast mij over zich heen kregen en ik ook wat spetters over mijn kleding en een paar druppels op mijn gezicht.

Ik voelde me meteen weer helemaal thuis en dacht waarom aftershave meenemen als het hier gratis en in grote hoeveelheden aanwezig is.
In bangkok ruikt nu eenmaal alles naar poep en pies en je kan je het beste jezelf er zo snel mogelijk in onderdompelen want na een dag of 2 ruik je het toch niet meer -:)

Je zal maar een date met een lekkere chick hebben en besluiten de taxi boot te nemen omdat dat nu eenmaal de snelste manier van vervoer is in bkk.
Het is dan maar te hopen dat zij dezelfde manier van transport heeft gekozen anders zit je mooi in de shit.

Morgen vertrek ik om 6 uur met de bus naar koh tao en kom daar begin van de middag aan en dan ga ik hopelijk eindelijk mijn eerste duik in bijna 4 jaar maken en daar wil ik ook mijn nieuwe camera uitproberen voor onderwater fotografie en kijk er al 2 weken naar uit.
Het weer is eindelijk beter geworden in dat deel van thailand en ziet er voor de aankomende 5 dagen goed uit.
De afgelopen week werd overschaduwd door een bericht van mijn beste mattie dat zijn zwangere vrouw was opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschaps vergifitging, helaas heeft zijn dochter het niet gehaald en word ze vandaag begraven.

Ik kan me niet eens indenken om zoiets mee te maken en mijn gedachten zijn bij jullie en het spijt me dat ik er niet ben om jullie te steunen in deze vreselijke tijd die jullie nu door maken.

Als er ook maar iets is wat ik kan doen, laat het me dan weten. Ik kan er niet eens de woorden voor vinden om mijn gevoelens te omschrijven.

Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 39318

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: