Ko Chang - Reisverslag uit Trat, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Ko Chang - Reisverslag uit Trat, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Ko Chang

Door: Filip Appeldorn

Blijf op de hoogte en volg Filip

25 November 2014 | Thailand, Trat

25-11-2014

Koh Chang.

Ik ben gistermiddag aangekomen op koh chang na een tochtje met een super snelle speedboot, 2 Yamaha buitenboord motoren van elk 250 pk, dus dat ging lekker snel. Heb een bugalow gevonden op white sand beach helemaal aan het eind in koh chang hut hotel, een bungalow aan de achterzijde met een fantastisch uitzicht op de zee die ongeveer 35 meter lager gelegen ligt.

Eerst even een verslag over Koh Kut want tenslotte willen andere reizigers graag weten wat daar allemaal te doen is en wat je daar kan verwachten.
Om Koh Kut te omschrijven is er eigenlijk maar 1 woord wat alles samenvat en dat is Tranquil.
De officiele naam is echt Ko Kut maar de naam Ko kood word ook gebruikt, zullen wel weer een paar preutse hollanders geklaagd hebben dat de naam te kwetsend is en ik denk dat het daarom ook onder de andere naam te boek staat, maar de Thai noemen het gewoon Ko Kut.

De stranden zijn adembenemend mooi en het hele eiland straalt rust uit en je gaat daar automatisch in de relax mode als je daar aankomt, een perfect eiland om te chillen en de bevolking doet daar zijn uiterste best om dat gevoel te versterken,

Ik heb het eiland helemaal verkend en het ene strand is nog mooier dan het andere.
Er zijn 3 grote watervallen waarvan er 2 een groot bassin hebben waar je heerlijk kunt zwemmen, van de rotsen afduiken en salto's kan oefenen aan touwen die aan grote overhangende boom hangen en je veilig de dorpsgek kunt uit hangen, wat ik dus uiteraard volop gedaan heb.
Het groepje chinezen dat stond te kijken terwijl ik me aan het uitsloven was noemen me nu Tarzan -;)

Het is wel grappig dat de resorts namen hebben als Peter Pan, Tinkerbell, Neverland en Captain Hook, duidelijk geinspireerd naar de film Peter Pan. Elk strand heeft 2 a 3 resorts en de prijzen zijn over het algemeen aan de prijzige kant, ik vond het eiland iets duurder dan de andere eilanden waar ik ben geweest maar ook voor een bescheiden budget bied het eiland genoeg accomodatie vanaf 300 tot 700 bath, alleen is het moeilijk om iets te vinden aan het strand voor die prijs.

De watervallen zijn in ieder geval gratis en met een gehuurde scooter kan je overal komen en zijn de wegen zeer goed begaanbaar. Ondanks dat het al hoog seizoen was, viel het aantal bezoekers erg tegen en was er nergens iets van drukte te bespeuren maar dat probleem zie ik hier ook op koh chang en zelfs Bangkok vond ik ongewoon rustig, misschien stilte voor de storm maar ik denk dat veel mensen uit europa weg blijven i.v.m de tegenvallende economie en net als bij ons, inhalige regeringen die het laatse geld uit onze beurzen persen om hun meester de EU terwille te zijn.

Wie ik wel veel tegen kom zijn Boris en Olga, veel russen op de eilanden en ik heb begrepen dat ze thailand ontdekt hebben, dus jullie kunnen nu weer gerust naar Egypte en Turkije want ze zitte nu allemaal hier.

Ik moet eerlijk bekennen dat ze zich hier prima gedragen en je hebt absoluut geen last van ze. Wel grappig dat de thai hier snel op inspringen want je ziet overal borden met ook de russische taal, erop want ze spreken lang niet allemaal engels en degenen die het wel doen hebben een grappig accent.
Dus als je naar Koh Kut wil wacht dan niet te lang want voor je het weet word het daar net zo massaal als sommige van de andere eilanden die elk jaar overspoeld worden met massa's toeristen en is het gedaan met de serene rust en sfeer.

Voordelen:

Makkelijk te bereiken.
Geen vervelende strandventers die proberen hun waardeloze shit aan je te slijten op het strand.
Geen opgefokte en dronken mensen.
Geen Feestjes, geen drugs, geen criminaliteit.
Geen Marokkanen.
Geen gefrustreerde rel negers die proberen de cultuur en tradities te veranderen.
Geen ontevreden asiel zoekers die de boel afbreken en elkaar te lijf gaan als ze hun zin niet krijgen.
Kortom een waar paradijs met de meest vriendelijke en behulpzame thai die ik ooit ontmoet heb.
Ideaal voor gezinnen met kinderen en bijna alle stranden kan je tientallen meters de zee inlopen voor het water tot je middel komt.
En had ik al vermeld dat er absoluut geen marokkanen op het eiland zijn ? -;)

Minpuntje vond ik persoonlijk dat er weinig snorkel mogelijkheden zijn en dat duiken schofterig duur is op het eiland, 1 duik vanaf het strand kost 1000 bath en een boot tripje inclusief 2 duiken kost je 3500 bath.
Er zijn 4 duikscholen op het eiland en ik had het idee dat ze meeste tijd niets te doen hadden.

Ik ben 2 dagen langer gebleven dan ik in eerste instantie van plan was en heb me daar prima vermaakt met de gasten en staff van het resort en de schatjes van de massage hebben me elke dag verwend met hun heerlijke massage's.

Groetjes vanaf Koh chang en jullie horen binnenkort weer van mij.

  • 25 November 2014 - 17:38

    Rieja:

    Hoi Filip, leuk je verhaal te lezen. Had nog geen tijd om eerder te schrijven want ik kreeg (eerder dan verwacht) Graham en hondje Brocky op bezoek. Het is gelukkig allemaal relaxed. Zaterdag 29/11 vertrekt hij naar Hong Kong.
    Koh kut staat op mijn verlanglijstje, mooi hoe je het beschrijft. Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Liefs en XXX

  • 25 November 2014 - 18:19

    Mike :

    Leuk verhaal weer flip! Thanks 4 the update

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 39309

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: