Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Saigon

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

14 November 2009 | Vietnam, Hanoi

Saigon.

Zoals ik in mijn vorige blog al vermelde is Hue een stad met heel veel cultuur, alleen zat het weer daar wat tegen i.v.m de typhoon dus werd het een bezichtiging in de regen wat het al meteen een stuk minder maakt.
Gelukkig werd het de derde dag een stuk beter en hebben we nog een dag van de stad kunnen genieten in het zonnetje.
Ik had geen zin om de de 1100 km van Hue naar Saigon met de bus of trein te doen dus het eerste vliegtuig sóchtends gepakt om 1 1/2 uur later te landen op het vliegveld van Saigon.
Ik dacht dat Hanoi een teringzooi was kwa drukte en verkeer maar Saigon is echt de overtreffende trap en snikheet wat de temperatuur betreft.
Ruim 37 graden zonder enige bewolking en dat zou de aankomende 3 dagen zo blijven.
Taxi gepakt naar het centrum en een 3 sterren hotel uitgezocht in district 1 ongeveer 10 minuutjes lopen van alle attracties en van de rivier.
Gevraagd om een kamer aan de achterkant want de boulevaard was best wel rumoerig en we kregen een prima kamer op de 5de verdieping met redelijk uitzicht.
Daarna de stad in op zoek naar een internationaal ziekenhuis want mijn griep/verkoudheid had zich al uitgebreid tot een flinke sinus infectie en ik had een barstende koppijn boven mijn linkeroog.
Na een half uurtje zoeken en dwalen kwamen we uit bij een prive ziekenhuis dat door een stel fransen gerunt werd.
Ik moet zeggen het onderzoek was deugdelijk en uitgebreid en de dokter bevestigde wat ik eigenlijk al wist, een flinke sinus infectie.
Met een zak vol medicijnen en 100 dollar lichter met de taxi terug naar het hotel om even te genieten van al de drugs die ik legaal tot mij mocht nemen :-)

Wat zal ik vertellen over de stad ?
In een land waar drugs en prostitutie illegaal zijn ben ik niet eerder zo vaak in deze vakantie benaderd om drugs te kopen en in de avond cruisen duizenden hoertjes rond op scooters en om de paar meter stoppen er wel een paar om je een voorstel te doen.
Hier zag ik ook mannelijke prostituees van negeroide afkomst waar bepaalde rijke vietnamese vrouwen van gecharmeerd zijn en die zich dan ook regelmatig laten uitwonen door die gasten.
Aangezien de gemiddelde vietnamese man een pikkie heeft van een paar centimeter en puur alleen voor zijn eigen genot gaat wat varieert van 5 seconden tot 2 minuten kan ik me daar ook wel wat bij voorstellen :-)
Hier zag ik ook voor het eerst in het openbaar vietnamese homo's wat in de rest van het land absoluut niet ge apcepteerd word.
Kortom een stad waarin alles kan en mag zo op het eerste gezicht.
En net als in bangkok liepen hier ook aardig wat westerse mannen rond met een vietnamese chick aan hun arm i.p.v een thaise.
En ook hier zijn de tegenstellingen wat betreft arm en rijk enorm.
Vlak achter onze straat een paar steegjes door lopend komen we uit in de backpackers straat en besluiten om daar een lunch te nuttigen bij een vietnamees/italiaans restaurant.
Ik kan geen vietnamees voedsel meer door mijn strot krijgen en besluit om lekker een spagetti tonno te nemen.
Onder het eten zit mijn gids David met de eigenaar te kletsen en we worden bediend door een meisje van een jaar of 16 a 17.
De kleine geilaard staat al ruim 2 weken droog en zit te vissen waar we wat chicks kunnen op pikken om even lekker van bil te kunnen gaan.
Ik zie ze lachen en aan hun bekkies te zien krijg ik al het idee dat het weer over vrouwen gaat, maar versta er geen moer van zoals gewoonlijk.
Opeens komt het meisje er bij staan en er word wat heen en weer geouwehoerd en ik zie haar instemmend knikken en ze richt haar aandacht op mij.
Ik vraag aan david waar hebben jullie het over terwijl mij een gevoel bekruipt of er net een deal is gesloten waar ik bij betrokken ben.
Hij verteld me dat de eigenaar de chick die bij ons staat aan mij aangeboden heeft om met me te trouwen en dat zij er wel oren naar heeft.
Ik kijk hem aan en vraag hem of hij wel goed bij zijn hoofd is.
Maak je niet druk zegt ie, gewoon voor de sex en daarna dump je haar gewoon dat doen de meeste toeristen hier en iedereen vind dat prima.
Dan bemoeit de eigenaar zich ermee die alles verstaan heeft wat we net bespraken en zegt She want's to marry you it's ok "have fun.
Ik kijk het kind aan en de een verwachtingsvolle blik die ze me schenkt maakt me even helemaal sprakeloos.
En david zit met een big smile op zijn bek en zegt tegen me, nice body good fuck.
En ondertussen zit die chick me nog steeds aan te kijken van komt er nog wat van ?
Volgens mij is dit voor het eerst dat ik met mijn bek vol tanden sta en even niet weet hoe ik me hier uit moet lullen.
Uiteindelijk bedank ik haar vriendelijk voor het aanbod maar vertel haar dat ze veel te mooi is voor mij is en maar iemand van haar eigen leeftijd moet zoeken.
En vertel david dat hij een vuile teringlijer is en dat ik hem nog wel terug pak en hij flikkert bijna van zijn stoel van het lachen.
Na het eten gaan we lopend de stad wat verkennen maar met de hitte en de dikke vette smog valt dat nog vies tegen.
De volgende dag gaan we een kijkje nemen bij de rivier en worden we onderweg constant lastig gevallen door gasten die je ongevraagd van alles in je gezicht douwen van zonnebrillen tot van alles en nog wat en gasten op cyclo's of motor taxi's die je een ritje of een vrouw proberen aan te smeren.
We besluiten om wat te gaan drinken bij de rivier want het is moordend heet met een temperatuur van 38 graden en 1 of andere halve zool probeert ons een tochtje op de rivier aan te smeren van een uur.
Na 4 keer met nee geantwoord te hebben denken we van hem af te zijn tot we zitten en besteld hebben en ja hoor daar is die gek weer om het weer te proberen.
Ik vraag aan David of hij hem kan vragen of hij zo vriendelijk wil zijn om op te rotten voor ik hem in de rivier pleur en ben ook van plan om daad bij woord te voegen als hij niet onmiddelijk ophoepelt.
Ik krijg een vuile blik toegeworpen van de laagbegaafde maar hij is wel meteen daarna weg.
Ze zijn hier ontzettend irritant en gewoon nee zeggen helpt in 9 van de 10 gevallen niet dus ik heb hier een nieuwe strategie ontwikkelt die goed werkt.
De eerste keer krijgen ze een een vriendelijk No thank you als antwoord wat absoluut niet werkt, daarna is het gewoon No en als ze dan nog vragen is het gewoon FUCK OF.
En dat werkt uitstekend.

We raken tijdens het drinken in gesprek met een chick van een jaar of 35 die Annie heet en 20 jaar geleden naar amerika is verhuisd en die hier elk jaar voor zaken en vakantie terug komt voor een week of 6.
We besluiten om gezamelijk te gaan lunchen en zitten even later met zijn drieen in een restaurantje aan de andere kant van de straat lekker te eten en te zuipen, waarbij zij haar bier naar binnen slobbert met een rietje.
Ik houd het bij 1 biertje i.v.m de anti biotica kuur die ik volg en zie haar steeds meer aangeschoten raken en ze heeft het duidelijk op mij voorzien.
David baalt als een stekker en doet wanhopige pogingen om haar aandacht te trekken en ik zit me helemaal rot te lachen en denk zo dit is een mooie gelegenheid om je terug te pakken vriend :-)
Ik veins alsof ik belangstelling voor haar heb en zit lekker met haar te flirten terwijl ik haar absoluut niet aantrekkelijk vind en daar komt bij dat ze ontzettend belabbert engels spreekt, maar goed dat geld voor 99 % van alle aziaten die ik heb ontmoet.
Na haar 4de biertje vind ik het wel mooi geweest en zeg dat ik terug ga naar mijn hotel maar dat ik wel voor vanavond wil af spreken om naar een nachtclub te gaan en dat we daarna misschien nog iets leuks kunnen gaan doen in mijn hotel.
Daar heeft ze wel oren naar en we spreken af om een uur of 10 en ze beloofd een vriendin mee te nemen voor david.
Je snapt natuurlijk wel dat de hele weg terug naar het hotel ik david flink heb lopen fucken :-)
Om klokslag 10 uur worden we gebeld en ze zit beneden te wachten in de taxi met haar vriendin.
Helemaal opgetut en met 3 liter parfum op, ga ik naast haar zitten in de taxi en complimenteer haar en zeg dat ze er adembenemend uitziet en denk bij mezelf, hopen dat de rit niet te lang duurt anders moet ik aan de zuurstof.
Gelukkig is het niet ver en stoppen we voor een nachtclub die erg populair is in saigon en te zien aan de clientele komen hier de mensen met poen, het zelfde slag mensen die ik ook wel eens zie in clubs in nederland en waar ik een pest hekel aan heb.
Te veel geld en altijd met een verveelde blik op hun bek, van die arrogante juppen die denken dat ze meer zijn dan iemand anders.
Na 5 dollar entree betaald te hebben mogen we naar binnen en sjok ik achter de rest aan naar binnen en de ruimte waar we binnen komen word in beslag genomen door een grote ronde bar met allemaar bar stoelen die trouwens allemaal bezet zijn en verder allemaal tafeltjes waar overal een bordje gereserveerd op staat.
De muziek staat zo ongeloofelijk knetterhard dat enige vorm van verbale communicatie absoluut uitgesloten is, zelfs in iemands oor schreeuwen werkt niet.
De geluidsdruk is zo enorm dat mijn ballen ritmies beginnen mee te bewegen in mijn broek op de beat van de muziek.
Dat word permanente gehoorschade of 2 zwaar gekneusde ballen als ik hier langer dan 10 minuten verblijf.
We bestellen allemaal bier door middel van handsignalen en ik probeer een plekje te vinden waar we enigszins uit de geluids druk staan.
Vergeet het maar de hele ruimte is hetzelfde en ik probeer de rest duidelijk te maken dat als ik mijn bier op heb dat ik dan pleite ga.
Ik schat dat drie kwart van de aanwezige mensen uit vrouwen bestaat en ik denk dat 100 % daarvan bestaat uit prostituees en niet van die goedkope waar je voor 10 dollar even je zaad in kan lozen.
Dit zijn duidelijk high class hoertjes ze zien er perfect verzorgd uit en de 1 is nog mooier dan de ander, dus ik geef natuurlijk mijn ogen eens goed de kost, hhmm er zitten er wel een paar tussen waar ik eens een beschuitje mee zou willen eten.
Wat me opvalt is dat de meeste aanwezige mannen allemaal heel verveeld voor zich uit zitten te kijken met zo'n nietszeggende coole stoere blik in hun ogen in hun dure designer kleding en denk bij mezelf wat dat betreft is het ook overal hetzelfde.
Van die zelfingenomen alfa mannetjes met geld of zoals in vietnam geld en macht door de familie waar ze deel van uitmaken
Ik drink mijn bier zo snel mogelijk op en maak de rest met handgebaren duidelijk dat ik moet pissen en verlaat de ruimte zo snel mogelijk en kom uit op een grote binnen plaats waar ook een bar staat en waar zich meer mensen bevinden dan binnen en waar je gelukkig geen last hebt van de muziek.
Terug van het toilet besluit ik hier te wachten tot de rest zijn bier op heeft voor ik weer naar binnen ga en steek een peuk op en word meteen benaderd door een chick die een vuurtje vraagt en een gesprek met me begint in redelijk goed engels.
Wauw wat een spetter is dat zeg, ik kan mijn ogen haast niet van haar af houden zo ontzettend mooi is ze.
Ik sta een tijdje met haar te kletsen en ben de rest al helemaal vergeten tot ik opeens op mijn schouder getikt word en de rest van ons groepje achter me staat.
Annie kan niet tegen het geluid en wil ook weg terwijl David en de andere chick willen blijven.
Ik vraag aan Annie waar ze heen wil en ze zegt dat ze nog niet gegeten heeft en vraagd of er in de buurt van mijn hotel een paar goede restaurants zijn.
Ik zeg de spetter gedag en denk bij mezelf dat ik liever met haar was mee gegaan wat me waarschijnlijk een een klein fortuin had gekost maar ik denk dat een nacht met haar elke cent waard was geweest.
We nemen een taxi terug naar mijn hotel en zoeken een restaurantje uit in de buurt en Annie gaat er meteen stevig tegen aan, een arm om mijn middel en in het restaurant komt ze bijna op mijn schoot zitten.
Tijdens het eten begint ze opeens over zaken te praten, iets waar ze s'middags ook opeens over begon en wat mij toen al een onbehaaglijk gevoel gaf.
Ze bezit een paar nagel salons in de verenigde staten en is van plan om er in vietnam ook een paar te openen als dekmantel voor het invoeren van nieuwe auto's die in vietnam niet te betalen zijn en erg gewild zijn bij de rijken hier.
Ik vraag haar waarom ze mij dat allemaal verteld en waarom ze denkt dat mij dat interesseerd ?
Ze is niet erg duidelijk in haar uitleg en mede door haar slechte engels krijg ik heel sterk het gevoel dat ze David en mij ergens voor wil gebruiken voor haar eigen voordeel.
Ik besluit om mijn gevoel te volgen en kap het onmiddelijk af door haar te vertellen dat mijn bezoek aan vietnam eenmalig is en dat ik zeker niet van plan ben om hier ooit nog terug te keren.
Ze kijkt me enigszins geshokeert aan en vraagt waarom ik hier niet meer terug wil komen.
Omdat ik het een kut land vind vertel ik haar en niet vanwege het land zelf maar vanwege de mensen die hier wonen vertel ik haar naar waarheid.
Iedereen wil wat van je en het gros dat hier woont is nog achterlijker dan het achtereind van een varken !!!
Hahahaha je had haar gezicht moeten zien :-)
En ik vertel haar er meteen bij dat ik niet van plan ben om me voor haar karretje te laten spannen en dat ze daar maar een achterlijke vietnamees voor moet nemen.
Het stuk noodle dat ze net als een varken naar binnen zat te slobberen schiet nog net niet in haar verkeerde keelgat en de liefde is duidelijk in een klap over.
Ik gooi het geld voor het eten op tafel en zeg terwijl ik op sta, tot ziens Annie en nog veel succes in je illegale zaken en loop inwendig lachend weg terug naar mijn hotel.

Een uurtje later komt David ook al terug en ik vraag waar is je vriendin ? Of ben je al uitgeneukt ?
Ze kost te veel geld zegt hij, 2 rondjes bier in die club kost me meer dan ik voor een hoer betaal en daar weet ik zeker dat ik aan mijn trekken kom.
Hahahahahahah ik ga helemaal stuk om zijn logica en ergens heeft hij nog gelijk ook gezien vanuit zijn perspectief.
love and romance is iets wat ik in dit land nog niet tegen ben gekomen en ik betwijfel of vietnamezen er wel toe in staat zijn.
Zelfs in de omgang met hun kinderen zie ik weinig liefde en affectie en heb genoeg gezien wat mij een beeld schetst dat ze goedkope arbeidskrachten zijn voor het gezin en daarna een prima voorziening voor de oude dag.
En nu niet allemaal gaan lopen janken dat ik generaliseer, ik ben van het uiterste noorden naar het uiterste zuiden gereisd en heb met veel vietnamezen contact gehad en vind het een liefdesloos klootjes volk.
Na 2 nachten heb ik het wel gezien in Saigon en zeg tegen David bij het ontbijt laten we onze spullen pakken en verder naar het zuiden gaan de Mekong delta in, weg uit deze drukte en smog.
En deze dag word de meest bizarre dag die ik tot nu toe in mijn vakantie heb mee gemaakt.
Maar daar vertel ik jullie alles over in mijn volgende blog.

Groeten vanuit Phu Quoc.

  • 14 November 2009 - 05:56

    Ruben:

    hey filip :d het gaat je goed af daar!!! kijk alweer uit naar je volgende blog... heb je ze nog een beetje naar goeie trance laten luisteren?

    hou je haaks;)

  • 14 November 2009 - 08:21

    Filip Appeldorn:

    Hoi Ruben.

    Ik heb mijn best gedaan maar die gasten hier hebben absoluut geen smaak kwa muziek.
    Ze luisteren de hele dag naar die kut herrie waar een normaal mens hoofdpijn van krijgt.
    Maar mijn gids David is helemaal lijp van techno en trance, je moet hem zien als hij op mijn mp3 speler naar schranz en hardtechno zit te luisteren.
    Het is echt een vette gast met een goed gevoel voor humor.
    Volgens mij is hij de enige normale in dit land.

    gr Filip

  • 14 November 2009 - 20:02

    Chartje:

    Hey Filip!
    Haha het zal me niks verbazen als je terugkomt doof, getrouwd met een harem aan vrouwen en met een lekker griepje! :P :P
    Heel veel beterschap en hoop dat het in het zuiden beter wordt! :)
    Dikke knuffel Char

  • 15 November 2009 - 18:38

    Charity:

    Heey kanjer!

    Zo te horen vermaak je je prima met alle mooie dames in Vietnam! :P
    Jammer dat je griep is overgegaan naar een infectie. Gelukkig hebben ze daar ook goede artsen :)

    Hier in Nederland is het nat, koud en vies. Dus geniet maar van de 37 graden!

    Ik spreek je snel weer.

    Dikke kus

  • 16 November 2009 - 02:53

    Mike Calmero:

    hey flip ik denk ik plaats een keer een reactie,heb nu nacht dienst hier op het oooo zo mooie schiphol met het ooo zo lekkere weer....alles goed met je?????kan niet anders dan goed met je gaan i guess....wat een mooie foto's man!!!en echt leuk man de dingen die je doet en meemaakt,kan menig mens jaloers op zijn!!!!ik heb nog niet echt de tijd gehad om al je verhalen te lezen maar dat beetje wat ik heb gelezen is erg leuk!!je moet een boek gaan schrijven man FLIP'S ADVENTURES!!!je schrijft het echt goed en gaat tot in de details en dat is best leuk lezen!!
    hier is alles S.S.D.D(same shit different day) dus je mist niks behalve de kou de regen het vroege opstaan,in de file staan enz enz.....ik zou zeggen geniet er lekker van daar en enjoy every day!!!

    we spreken elkaar en ik check af en toe eens op je site voor wat nieuwe foto's en wat verslagen die je schrijft.

    groeten mike

  • 16 November 2009 - 10:24

    Filip:

    Bedankt voor jullie reacties :-)
    Mijn volgende blog komt er vanavond op.

  • 22 April 2016 - 06:17

    Rene De Boer:

    Grappig mag ik de rest ook lezen dankje groetjes Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2009

Lekker chillen en relaxen.

16 November 2009

Can Tho Mekong delta

14 November 2009

Saigon

06 November 2009

Van catba island naar hue

01 November 2009

Sapa trekking
Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 6055
Totaal aantal bezoekers 39297

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: