Can Tho Mekong delta - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Can Tho Mekong delta - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Can Tho Mekong delta

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

16 November 2009 | Vietnam, Hanoi

Can Tho Mekong delta.

Ik was Saigon helemaal spuugzat met de smog en de hitte en tijdens het ontbijt vertelde ik David dat ik wilde verkassen naar het zuiden en het liefst naar een eiland.
Er gingen genoeg vluchten vanuit Saigon naar Phu Quoc maar alles was voor die dag al volgeboekt, dus namen we onder het eten onze opties door.
De speedboat die normaal elke dag vanuit de haven naar Can Tho, de hoofdstad van de mekong delta ging was ook al geen optie omdat er vanwege onduidelijke reden die dag niet gevaren werd.
Dus de bus was onze enige optie om Saigon te verlaten en als we snel waren konden we net de bus van 9 uur halen.
Als een speer alles ingepakt, uitgechecked uit het hotel en met de taxi naar de plaats waar de bus tickets werden verkocht en dat is nooit op het bus station zelf, maar altijd op een kantoortje ver van het station vandaan.
Natuurlijk waren we te laat vanwege de gigantische verkeersdrukte die de stad af en toe helemaal lam legd.
Geen probleem want een uur later ging er ook een bus naar dezelfde bestemming.
Vanaf het kantoor met een busje naar het bus station waar we moesten overstappen in een minifan die natuurlijk helemaal tot de nok toe vol ging met mensen voornamelijk vietnamezen.
Na 3 uurtjes rijden komen we aan bij de ferry waar we de rivier moeten overvaren die zo breed is dat een brug geen optie is.
Op de ferry snel de bus uit voor wat frisse lucht en een peuk waar ik hard aan toe ben.
Ik sta lekker op mijn gemak te paffen terwijl de ferry aardig volstroomt met auto's, scooters en voetgangers.
Opeens zie ik hepie en hepie de 2 plaatselijke stads mongolen mijn richting op schuivelen en ik sta bekant in shock te kijken hoe 2 menselijke wezens zo misvormd kunnen zijn.
Volgens mij zijn het 2 broers en ik schat ze ergens rond de 30 maar ik kan er net zo goed 10 jaar naast zitten.
Hun hoofden zijn zo misvormd dat ze eerder op dieren dan mensen lijken, net of ze ergens tussen klem hebben gezeten met hun koppen.
Hele smalle spitse hoofden en hun ogen staan heel dicht bij elkaar, gewoon eng om te zien.
Ze schuivelen langzaam mijn richting uit waarbij de een de ander leid en ze stoppen precies waar ik sta te genieten van mijn peuk.
De een heeft een emmertje in zijn hand en houd dat voor mijn neus en kijkt me daarbij aan en terwijl ik in zijn ogen kijk heb ik het idee dat er niemand thuis is.
Ik doe mijn best om ze te negeren en bemoei me met mijn eigen zaken en mijn peuk.
Opeens uit het niets krijg ik een keiharde kopstoot op mijn knie van de ander die vervolgens naar zijn hoofd grijpt en begint te jammeren.
Ik sta helemaal perplext en kijk om me heen en zie de mensen op de boot kijken alsof ze ook niet weten wat ze er mee aan moeten.
Tja sukkel mijn knie is harder dan die mismaakte kop van jou, dat zal wel pijn doen.
En even later zie ik hem weer uithalen met die mismaakte kop van hem en ik trek op het laatste moment mijn knie weg en hij gaat op het stalen dek vol op zijn bek.
En begint nu keihard te jammeren en die ander staat er als een kloot viool bij en staat mij alleen maar aan te kijken.
Het mormel staat ondertussen weer op, over zijn zere schedel wrijvend en komt op me af en haalt naar me uit.
Ik grijp zijn arm en geef hem een slinger en hij valt ruggelings achterover vol met zijn achterhoofd op het stuur van een scooter.
En jammert het nu uit van de pijn en net op het moment dat ik hem een beuk op zijn mismaakte bek wil geven beginnen er een paar mannen te schreeuwen naar me waardoor ik een stap terug doe en terug schreeuw van What the fuck i was minding my own business.
Ik besluit om weer in het busje te stappen om verder escalaties te voorkomen.
Terwijl ik in het busje klim hoor ik achter me geschreeuw van diverse mensen en zie terwijl ik om kijk dat de mismaakte nu helemaal los gaat en alles wat in zijn buurt staat met zijn hoofd begint te bewerken.
Scooters en auto's moeten het voornamelijk ontgelden en de mensen die in de buurt staan stuiven alle kanten op om uit zijn buurt te komen.
Ik zie hem een spiegel van een scooter breken met zijn kop en daarna is het dek van de boot aan de beurt waar hij met zijn kop op loopt te beuken alsof het karton is.
En de mensen met wie ik in de bus zit gaan helemaal stuk van het lachen en vinden het prachtig.
Vervolgens is de dichtsbijzijnde auto aan de beurt en ik zie hem vol met zijn kop op de motorkap beuken en daarna gaat de buiten spiegel eraf na een goeie kopstoot.
En vervolgens verdwijnt hij uit mijn blikveld, maar te horen aan het geschreeuw van de mensen buiten is hij nog niet klaar met zijn act.
Als de ferry uiteindelijk aanlegt en we weer beginnen te rijden zie ik de 2 voor ons van de boot afschuivelen waarbij de kleinste de ander aan de arm leid en terwijl we langs rijden zie ik dat de mismaakte kop van mongool helemaal onder de bulten en blauwe plekken zit.
Iedereen in de bus zit er over te praten en ze hebben de grootste lol om het incident.
Gelukkig is het nu nog maar een paar minuten rijden en zodra we uitgestapt zijn gaan we op zoek naar een hotel.
De derde waar we naar binnen lopen ziet er wel goed uit en we nemen de duurste kamer namelijk een suite met 3 kingsize bedden en een heerlijk ligbad.

Na eerst even lekker gedouched te hebben besluiten we om de stad maar eens te gaan verkennen en gaan op pad om te kijken waar we een tour kunnen boeken om de mekong delta te bevaren.
Na een kwartiertje lopen over ruime brede straten en zo te zien allemaan uitgaans gelegenheden, krijg ik hier een heel ander gevoel over vietnam dan de weken ervoor.
Lang niet zo druk kwa verkeer en bijna niemand die zijn claxon gebruikt in het verkeer, heel relaxte sfeer en het doet on vietnamees aan.
Een lange brede boulevard met aan een kant de rivier en de andere kant allemaal restaurantjes en winkeltjes.
Het ziet er echt tof uit en hier krijg ik het gevoel dat het me hier wel bevalt, ook wel druk wat mensen betreft maar allemaal veel relaxter dan wat ik tot nu toe gezien had in vietnam.
Ondertussen is het al laat in de middag en we gaan zoek naar een toerist bureau om een trip te boeken.
Helaas gaan ze net sluiten want het is al half 6 ondertussen en wij besluiten om het gewoon bij de boten te gaan proberen.
De eerste die ons aan spreekt is een vent die 20 $ vraagt voor een trip van een halve dag en 30 $ voor de hele dag.
Dikke lul voor die prijs ga ik zelf wel roeien, ga ff lekker een ander oplichten.
Vervolgens komen we bij een paar vrouwen terecht die prive tours geven en na wat onderhandelen spreken we met 1 van de vrouwen af dat we een dag tour gaan doen wat 15 $ kost inclusief de lunch en wij zijn de enige passagiers.
De vrouw ik noem haar meteen Big mama san, want ze weegt ongeveer 150 kilo schat ik en heeft zo lijkt het 3 buiken is de kapitein van de boot.
We zitten wat te praten over de tour en de mogelijkheden met haar en David zegt opeens tegen mij dat ie een hoer wil en of ik mee wil naar een bordeel.
Ik zeg is goed ik ga wel mee maar ik ga echt niet liggen wippen in een bordeel en al helemaal niet voor geld.
De kleine man staat al ruim 2 1/2 week droog en staat volgens mij op springen :-)
Hij vraagt aan de kapitein of zij een bordeel weet in de stad en volgens haar weet zij er wel een paar aan de andere kant van de rivier en bied aan om ons over te varen naar de andere kant waar zij een paar vrouwelijke pimps kent.
Het is ondertussen bijna helemaal donker en we stappen in haar boot en we begeven ons op een drukke donkere rivier naar de overkant.
Na een kwartiertje varen waarbij we tevens een stuk stroom afwaarts varen bereiken we de overkant en leggen aan bij een steigertje waar in het donker iemand zich zit te wassen in de rivier op de steiger.
Wat een gammele teringzooi en zo donker als de pest, maar gelukkig bereik ik heelhuids de kant zonder in het water te pleuren.
Daar worden we al opgewacht door de pimp lady en ze neemt ons mee door allemaal smalle steegjes, waarbij we overal naar binnen kunnen kijken bij mensen want de meeste huizen die we passeren hebben niet eens deuren.
Jezus wat een doolhof en de meeste steegjes kan je niet eens met zijn tween naast elkaar lopen.
Dit is echt getto en ik krijg het gevoel dat ik een rol speel in de film The deer hunter.
Echt helemaal te gek dit en ik kijk mijn ogen uit.
Uiteindelijk komen we uit bij een huis met een afgesloten deur en terwijl de pimp lady een sleutel uit haar zak tovert en de deur van slot haalt, vraag ik aan David, ze houden de meisjes toch niet opgesloten ?
Nee gelukkig niet want terwijl ze ons binnen laat glippen er 2 meiden te gelijk met ons naar binnen en we komen in een vetrek waar 2 sofa's staan en we worden verzocht daar op plaats te nemen.
De 2 meiden zitten al en kijken ons verwachtingsvol aan en maken ons met gebaren duidelijk dat we bij ze moeten gaan zitten.
Terwijl David tussen de meiden plaats neemt kies ik tacties de andere sofa uit waar niemand zit en die voor het grootste deel in beslag word genomen door allerlei troep zodat er net plaats is voor 1 :-)
Ik neem de meiden eens goed op en schat dat de oudste ongeveer een jaar of 19 is en de ander volgens mij net 16 of 17.
Ze zijn niet bepaald mooi te noemen maar de oudste heeft dikke tieten en een stevige kont en dat is precies waar David op valt en die heeft zijn keus dan ook snel gemaakt.
Vervolgens word de ander aan mij aangeboden en het meisje neemt mij nieuwschierig op en ik denk dat ze nog nooit iets met een buitenlander heeft gehad.
En dat wil ik ook graag zo houden.
Ik bedank voor de eer en de pimp lady doet haar uiterste best om mij te overtuigen dat die chick uitermate geschikt voor mij is.
Ik vertel David dat ik absoluut niet geinteresseerd ben en dat ik wel op hem wacht bij de boot tot hij klaar is en of iemand mij terug kan brengen naar de boot want in dit doolhof in het donker ben ik bang dat ik de weg niet meer terug kan vinden.
Gelukkig is het meisje dat ik net afgewezen heb bereid om mij terug te brengen naar het begin van de straat waar Big mama san op ons zit te wachten.
Daar aangekomen doet Big mama san nog een verwoede poging om mij te overtuigen dat ik het gewoon moet proberen met het meisje en als ze door heeft dat ik echt niet wil doet ze nog een laatste poging om me een ander bordeel aan te smeren dat verder op in de straat ligt.
Gelukkig geeft ze haar pogingen op zodra ze door heeft dat ik echt niet wil.
Gelukkig is David binnen 10 minuten terug met een big smile op zijn gezicht en als hij bij me is feliciteer ik hem met zijn nieuwe record van nog geen 5 minuten :-)
En hij is er nog trots op ook en zegt het was net een machine geweer en binnen een paar minuten was ik klaar.
Vervolgens lopen we terug naar de boot en bijna op mijn bek gaand op de brakke steiger waar nu een heel gezin zich zit te wassen in de rivier, klauter ik veilig terug aan boord.
Terwijl we terug varen over de nu volkomen donkere rivier heb ik echt het gevoel van een soort onwerkelijkheid over me alsof ik in een andere realiteit ben.
Dit is echt trippende shit en deze ervaring had ik voor geen goud willen missen.

Terug aan wal nemen we afscheid van Big mama san en spreken we af dat we de volgende dag om 8 uur bij haar boot zijn voor de trip over de rivier.
Ik heb ondertussen honger als een paard en aan de overkant van de boulevard zoeken we een restaurant op dat buiten vietnamees ook westers voedsel heeft.
Na een heerlijk diner zitten we nog wat na te genieten van deze enerverende dag tot ik zie dat mijn peuken bijna op zijn en zeg tegen David ik ga ff peuken kopen ik ben zo terug.
Terwijl ik naar een stalletje loop waar ze peuken verkopen zie ik een man op een kleedje midden op het trottoir liggen met allemaal glaasjes op zijn rug.
Er over heen gebogen zit een andere man die met een brander de glaasje een fractie van een seconde verhit en ze vervolgens op zijn rug plaatst waarna ze vacuum trekken en vervolgens op zijn rug blijven zitten.
Het ziet er echt spacend uit en hij doet het zo snel dat het amper te volgen is.
Dat wil ik van dichtbij op mijn gemak zien en nadat ik mijn peuken heb gekocht blijf ik even staan om het op mijn gemak te bekijken.
De man komt meteen naar me toe en pakt mijn arm vast en brabbelt wat in het vietnamees en zegt iets van One en ik denk hij wil er 1 bij mij plaatsen zodat ik het gevoel krijg wat het is.
Voor ik het weet lig ik plat op mijn buik naast de andere man die zijn rug nu helemaal vol heeft met glaasjes en word vervolgens in een razend tempo gemasseerd en in no time ligt mijn T-shirt naast me en begint hij na me een stevige massage te hebben gegeven mijn rug ook helemaal vol te bouwen met glaasjes.
Hhmm het voelt helemaal niet rot aan alhoewel ik wel het gevoel heb dat alles op mijn rug samen trekt, maar niet op een pijnlijke manier, meer een soort kramp gevoel over mij hele rug.
Terwijl ik daar lig als een soort drachtige stekelvarken lopen er diverse toeristen voorbij die het allemaal heel interessant vinden en ik hoor ik in diverse talen commentaar over wat er allemaal gebeurd.

Uiteindelijk ben ik na een half uur peuken halen weer terug en als ik David mijn rug laat zien komt ie niet meer bij en later terug in mijn hotel snap ik ook waarom.
Mijn hele rug is bezaaid met 5 cm grote bloeduitstortingen waar de glaasje hebben gezeten en die zullen zeker een week zichtbaar blijven.
Het doel van de glaasjes is om al het gif uit je lichaam te zuigen via je porieen en verschillende afval stoffen.
Maar voorlopig zie ik eruit alsof ik een aanval van de builenpest heb overleefd.
Die avond gaan we nog stappen bij verschillende clubs maar helaas gaat bijna alles om een uur of 10 dicht en zijn we om half 11 weer terug bij het hotel.
Ik heb nog geen slaap en besluit om gebruik te maken van de massage mogelijkheden van het hotel waar ik voor 3 euro gebruik mag maken van het steambad en daarna een massage van 45 minuten.
Lekker voor mijn sinus infectie en een massage vind ik altijd wel lekker.
Na eerst een tijdje in de stoomcabine te hebben gezeten word ik naar de ruimte gebracht waar ze allemaal massage hokjes hebben en mag ik in 1 van de vele plaats nemen.
Binnen een paar minuten komt er een meisje binnen een beetje giegelig en natuurlijk spreekt ze bijna geen engels en mag ik plaats nemen op mijn buik.
Na een half uur gebeuk op mijn rug wat bij de vietnamese massage gebruikelijk is, geef mij maar een chinese of thaise massage, moet ik me omdraaien en gaat ze verder met mijn boven benen.
Het duurt niet lang of ze grijpt me tussen mijn benen en vraagt of ze me daar ook moet masseren en maakt in heel slecht engels duidelijk dat ik daar extra voor moet betalen.
Ik stel nog voor dat ik haar wel een gratis massage wil geven op mijn kamer, maar dat ik geen interesse heb in haar voorstel omdat ik dat net zo goed zelf kan zonder dat het me iets kost.
Achteraf hoor ik van David dat ze niet mee mogen met een klant naar hun kamer en dat dit de enige vorm van sex is wat is toe gestaan en dat ze anders grote problemen kunnen krijgen met de politie.
Ik houd niet van eenzijdige sex dus dit is meteen de laaste keer dat ik gebruik zal maken van een vietnamese massage want eerlijk gezegd stelt het geen moer voor en maken de meeste mannen er alleen gebruik van om even lekker afgetrokken te worden.

Dit was toch wel een van de gekste dagen die ik in vietnam heb mee gemaakt en ik ben nu wel hard aan rust toe :-)

Groeten vanaf een waanzinnig mooi en relaxed Phu Quoc.

  • 16 November 2009 - 17:14

    Nathan:

    Zijn er ook andere dingen dan hoeren in Vietnam?

  • 16 November 2009 - 19:14

    Chris:

    Goed verhaal man, doet mij denken aan de tijd dat ik in India was, ook zulke ongelooflijke dingen meegemaakt, lang geleden, maar de herrinneringen blijven!!

    gr Chris

  • 16 November 2009 - 20:26

    Mike:

    WAUW, je hebt niets teveel gezegd van de week!

  • 21 November 2009 - 15:36

    Charity:

    Ik ben het met Nathan eens, elke keer als ik een verhaal lees komen er sletjes en hoeren in voor ;)

    Dat zal wel wennen worden voor je al je weer in Nederland bent :P

    Have fun!

    Dikke kus

  • 22 November 2009 - 18:24

    Filip:

    Ik kan er ook niets aan doen dat ze mij steeds moeten hebben.
    Je weet hoe verlegen ik ben :-)
    Gelukkig hebben we in nederland geen sletjes dus heb ik even 2 weken rust voor ik naar zuid amerika afreis.

    Groeten vanuit Bangkok en een hele dikke knuffel.

  • 24 November 2009 - 21:23

    Gerard:

    Ik denk dat je na deze vakantie je laatste beetje onschuld wel kwijt bent. Wat wij uit de verhalen en de foto's halen qua info staat op jouw netvlies gebrand. Voor ons is het over je schouder meekijken maar we kijken al uit naar de volgende episode. Lachen man, tot gauw.

  • 26 November 2009 - 16:56

    Mike:

    Hey ouwe, heb je nog wat beleeft de laatste 10 dagen of heb je alleen maar zitten mastruberen? ;)

  • 27 November 2009 - 09:56

    Filip:

    Hey mike.
    Ja genoeg maar veel daarvan heeft te maken met vrouwelijk schoon wat ik heb ontmoet in bangkok en koh pangang waar ik nu zit.
    Niet de moeite waard om over te schrijven :-)
    Ik begin al een slechte reputatie te krijgen en wil het niet erger maken :-)
    Ik zit nu een paar dagen op koh pangang en heb net voor een week bij geboekt op het resort waar ik zit.
    Ze zijn hier helemaal lijp van de techno en trance muziek die ik had mee genomen op mijn laptop en ik sta hier regelmatig achter de bar een beetje Dj te spelen en ga elke avond na 10 uur als de bar hier sluit met de jongens van de bar stappen op het eiland en dan struinen we alle pussy bars hier op het eiland af.
    Is wel lachen met die gasten en die hoertjes hier snappen er niets van als ze vragen of ze met me mee mogen naar mijn hotel en ik dan zeg ja is goed maar dat kost je wel 1000 baht :-)

    Shit heb ik het weer over hoertjes.
    Sorry boys maar je hebt hier maar 2 soorten vrouwen in deze landen.
    Hoertjes en Sletjes.
    De ene soort wil met je mee voor geld en de andere soort wil met je mee om met je te trouwen.
    Dus eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer.
    Vrouwen zijn gewoon hoeren.
    Maar zolang ik elke avond eentje in mijn bed heb maakt het mij niet uit wat ze zijn :-)

    Groeten Filip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2009

Lekker chillen en relaxen.

16 November 2009

Can Tho Mekong delta

14 November 2009

Saigon

06 November 2009

Van catba island naar hue

01 November 2009

Sapa trekking
Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 1144
Totaal aantal bezoekers 39328

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: