Koh phi phi - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Koh phi phi - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Koh phi phi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

27 September 2009 | Thailand, Koh Tao

Paradijs ???

Om een uur of 5 word ik wakker omdat er een of andere debiele haan het nodig vind om op dat godvergeten tijdstip zijn oorlogs kreten te laten horen en ik in stilte met mijn slaap dronken hoofd dat beest lig te vervloeken.
Na een half uurtje houd dat beest eindelijk zijn bek en dommel ik nog wat weg maar om 7 uur is het gedaan met de pret en strompel ik mijn duffe kop onder de douche.
Tijd voor ontbijt wat niet bij de prijs inbegrepen is en wat ook niet genuttigd kan worden in dit hotel.
Schuin aan de overkant zit een restaurantje waar ze ontbijt serveren en ik schuif aan een tafeltje.
Er zitten maar een paar mensen op dit tijdstip in het restaurant en het tafeltje naast me zit een gozer waar ik een praatje mee begin.
Hij stelt zich voor als Guy en vetrekt vandaag naar koh tao om te gaan duiken.
Het is een hele relaxte gozer en al snel zitten we vakantie ervaringen uit te wisselen en ik geef hem wat tips over koh tao waar ik 8 dagen ben geweest.
Hij komt uit israel en heeft zijn dienstplicht vervuld van 3 jaar en is nu tussen 2 banen in op zoek naar een plek om zich te vestigen en heeft geen behoefte om terug te gaan naar israel.
Als ik ook hoor wat hij allemaal al heeft mee gemaakt kan ik me dat ook heel goed voorstellen en denk bij mezelf shit nog zo jong en al zoveel shit meegemaakt.
Zijn vrienden zijn niet voor een uur of 10 terug dus we hebben even de tijd en ik geniet van het gesprek wat we hebben.
Na het ontbijt verkassen we naar een van de luxere resorts dichtbij en gaan daar gewoon zitten alsof we daar horen en waar hij uitzicht heeft op zijn hotel zodat hij zijn vrienden kan zien aankomen.
Hij heeft al heel wat gereisd en is onder andere India en China helemaal door gekruisd en ik vind het leuk om zijn ervaringen over die landen te horen.
India is precies zoals ik het me had voorgesteld en na het horen van zijn ervaringen sterkt het me in mijn mening dat ik daar nooit voet aan de grond wil zetten helemaal als ik hoor dat het 1 grote oplichters bende is daar.
En dat het een stel smerige viespeuken zijn daar, daar heb ik zijn verhalen niet eens voor nodig.
Ja ik weet dat ik bevooroordeeld ben maar dat kan me geen moer schelen.

Om een uurtje of 10 neem ik afscheid want ik wil naar het hotel lopen waar Ariadna zit om te kijken hoe het met haar gaat en of we iets gezamelijks kunnen gaan doen.
We nemen afscheid en spreken af dat we elkaar opzoeken als ik ook weer terug ben op koh tao.
Echt een toffe gast.
Aangekomen bij het hotel waar ariadna zit ben ik 10 minuten op zoek naar iemand van de receptie maar helaas kan ik niemand vinden en heb ook geen idee in welke kamer ze zit.
Ik roep een paar keer haar naam maar niemand antwoord dus besluit ik naar het strand te gaan in de hoop dat ik haar wel ergens tegen kom want zo groot is het eiland niet.
Als ik bijna bij het strand ben word ik aangesproken door een chick die mij vraagd of ik weet waar het andere strand is.
We praten wat en komen er achter dat we beiden uit nederland komen en besluiten om gezamelijk naar dat strand te gaan zoeken.
Ze stelt zich voor als Pitty uit de buurt van dordrecht en het is een leuke meid om te zien en onderweg naar het strand zitten we volop te ouwehoeren over van alles en nog wat.
Ze is alleen op vakantie en de rest van de dag trekken we met elkaar op wat uiteindelijk een heel gezellige dag word.
Als we het strand gevonden hebben huren we daar 2 strandstoelen en gaan eerst eens lekker zwemmen.
Helaas word het weer er niet beter op en het gaat steeds harder waaien en in de verte zien we al donkere wolken die boven het vaste land dichte vormen beginnen aan te nemen.
Dan maar tijd voor een lunch en we laten het strand voor wat het is en zoeken een restaurantje op.
Na het eten lijkt het iets beter te worden en we gaan weer terug naar het strand en zoeken onze stoelen weer op maar het is van korte duur want de zon wil niet meer door breken en het gaat ook harder waaien.
We slenteren wat door het centrum en gaan af en toe ergens wat drinken en ze vertelt me dat ze speciaal hier naar toe is gekomen om te gaan duiken.
HHmm ik had al gehoord dat het duiken hier echt mooi is en loop met haar mee naar de duikschool waar ze al geweest was en een goed gevoel had bij de mensen die haar daar tewoord hadden gestaan.
We worden te woord gestaan door een australische chick die bezig is met haar divemaster opleiding en erg enthousiast is wat wel aanstekelijk werkt en ik geef me op voor de volgende dag om 2 duiken te gaan doen.
Pitty gaat pas de dag daarna beginnen met haar serie van 10 duiken dus we duiken niet samen.
Ik betaal voor de trip en het begint opeens keihard te plensen dus alles word naar binnen gesleept en wij gaan voor Pitty informeren bij het nast gelegen hotel voor een kamer want ze had in het hotel waar ze nu zit niet zo best geslapen.

Beetje onduidelijk allemaal de antwoorden die we krijgen dus gaan we eerst maar een hapje eten want we hebben nu beiden trek en het is al pik donker.
Het regent nog steeds keihard dus we rennen naar de overkant waar een restaurantje zit en we bestellen beiden een Cheese burger met patat wat tevens mijn eerste niet thaise voedsel is sinds 2 weken.
We chillen daar nog een uurtje en ik bied aan dat ze anders wel mijn kamer kan zien om te kijken of dat is wat ze zoekt maar dat ik geen idee van de prijs heb en ook niet weet of ze nog kamers vrij hebben daar.
We lopen naar mijn hotel het is ondertussen gelukkig weer droog en we checken mijn kamer en horen van de receptie dat de kamers 600 bath per nacht zijn.
Het is ondertussen half 10 en ik voel best wel dat ik de laatste paar dagen gereisd heb en niet veel geslapen en moet morgenochtend om half 8 al bij de duikschool zijn.
We zeggen elkaar welterusten en spreken af dat wanneer ik morgenmiddag klaar ben met duiken dat ik haar kan vinden op het strand waar we vandaag gezeten hebben.
11 uur doe ik het licht uit maar ben eigenlijk klaar wakker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2009

Lekker chillen en relaxen.

16 November 2009

Can Tho Mekong delta

14 November 2009

Saigon

06 November 2009

Van catba island naar hue

01 November 2009

Sapa trekking
Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 39328

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: