Back in Bangkok - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

02 Oktober 2009 | Thailand, Koh Tao

Even een korte update want het is al bijna weer een geleden dat ik jullie mijn laatste belevenissen heb verteld.
Ik was onderweg naar koh tao maar ben dar niet meer aangekomen.
Ik kon alleen rechstreeks daar naar toe als ik's'nachts zou reizen maar daar voelde ik niets voor.
Dus mijn plan was eerst naar koh pangang en dan de volgende ochtend naar koh tao.
Ik kwam op koh pangang in een hotel terecht the Sea Flower genaamd dat gerund werd door Lies en Chai een canadese vrouw en haar thaise man.
En kreeg daar te horen dat de volgende avond de half moon party werd gehouden op het eiland.
Ik had wel zin in een feestje en de sfeer was zo laidback in het hotel dat ik dacht dan vetrek ik wel 2 dagen later, wat uiteindelijk 5 dagen later werd.
De party ging wel,maar was een beetje te druk naar mijn zin.
Ik ben bevriend geraakt met lies en chai en zat elke avond lekker met chai aan de bar aan het strand wat bij het hotel hoorde lekker cocktails te zuipen en jointjes te roken en onwijs gave gesprekken te voeren :-)
De een na laatste dag op het eiland ben ik nog naar koh samui gegaan om een belofte in te lossen die ik aan Lek gedaan had, maar hoe dat afgelopen is horen jullie nog wel een andere keer.
Gisterochtend ben ik vertrokken naar Bangkok met de boot en de bus waar ik gisteravond om een uur of 8 aan kwam en heb een hotel uitgezocht vlakbij khao san road.
Ik ben nu een maand onderweg en de tijd is voorbij gevlogen, mijn visum verloopt vandaag dus vanavond stap ik op de nachtbus naar chang mai om van daar uit een visum run te doen bij de grens met Birma.
Daarna keer ik terug naar chang mai om daar een weekje rond te hangen voor ik thailand verlaat en naar Laos ga en 11 oktober wil ik mijn trip in vietnam beginnen want dan gaat mijn visum in en is maar 1 maand geldig.
Ik krijg nu al het gevoel dat die 4 maanden lang niet toereikent zijn dus als ik begin mei weer in nederland terug ben van mijn zuid amerika trip heb ik al het plan opgevat om zo snel mogelijk weer af te reizen richting thailand.
Kort samen vattend: Koh tao en Koh pangang vond ik geweldig het zijn 2 eilenden waar ik me het meest thuis voel en de leukste mensen ontmoet heb, Koh phi phi vond ik helemaal niets en ben niet van plan om daar ooit nog terug te komen voor geen goud.
Krabi heeft mij ook niet veel te bieden en bangkok blijft een te geke buisende stad waar ik mijn laatste week in december nog ga door brengen voor ik weer naar huis vlieg.
De thai zelf is op zich een prima volk maar het ligt er helemaal aan waar je zit, want op veel plaatsen is die beroemde glimlach niet van zelfsprekend, maar dat kan ik me goed voorstellen als ik op sommige plaatsen zie hoe de toeristen zich gedragen en totaal geen respect op brengen voor dit volk.
Regelmatig schaam ik me ervoor dat ik zelf een toerist ben als ik zie hoe de gemiddelde farrang zich hier gedraagd.
Ooh en louaie jij vind dat ik me als een duitser gedraag hier in thailand, maar dan moet je mijn blogs toch eens goed lezen want over het algemeen kan ik het prima vinden met de locale bevolking maar ik laat me door niemand fucken of oplichten, maar helaas proberen veel mensen te profiteren van je en dat gaat soms op een maner wat me flink tegen de borst stuit en dan laat ik duidelijk blijken dat ik daar niet van gediend ben.
Ik heb meer problemen met mijn mede farrangs die vaak het idee hebben dat alles kan en alles mag en volkomen schijt hebben aan de plaatselijke bevolking.
En je hebt het goed gezien ik blijf mezelf en doe aan bepaalde dingen geen concessies.
Ik hoop snel weer een bericht te sturen met wat meer details en zal proberen het voor Louaie het wat oppervlakkig te houden want ik weet dat je daar van houd :-)

Tot snel weer allemaal.