Van Koh phi phi naar Koh pangang - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Van Koh phi phi naar Koh pangang - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Van Koh phi phi naar Koh pangang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

02 Oktober 2009 | Thailand, Koh Tao

Ik heb nog een paar uurtjes voor mijn bus vetrekt naar Changmai dus heb ik maar even een internet cafe opgezocht met airco want het is weer warm en benauwd in Bangkok.
Ik was blij toen ik op de boot stapte die me maar krabi zou brengen want ik had het echt helemaal gehad met koh phi phi.
Iedereen duikt meteen de aircondioned ruimte in en ik zoek lekker een plekkie voor op de boot in het zonnetje op het hoogste dek net voor de stuurhut.
Na enkele minuten krijg ik gezelschap van 2 aantrekkelijke jonge dames die ik even later nederlands met elkaar hoor spreken.
Ik moet even naar de wc en zeg tijdens het passeren blijf maar lekker zitten hoor, ik kan er zo wel langs.
Als ik na een paar minuten terug kom is mijn plekkie nog vrij en zitten we even later gezellig met elkaar te kletsen.
Jennifer en Claire heten ze als ik de namen goed onthouden heb, ja ik ben een ramp met namen terwijl ik een gezicht nooit vergeet :-)
We hebben het heel gezellig met zijn drieen en als we er achter komen dat we bijna dezelfde bestemming hebben besluiten we zo lang mogelijk samen te reizen.
Het zijn 2 hele leuke meiden en ze zitten bij elkaar in de klas waar ze met hun laatste studie jaar bezig zijn op het HBO en dit jaar alle tijd hebben om dit soort tripjes te maken.
Als we aankomen in Krabi worden we met een bus vervoerd naar het verzamel bus station van waar diverse bussen vertrekken naar verschillende bestemmingen.
Gelukkig hebben we dezelfde bus dus voorlopig reizen we nog een tijdje samen wat ons alle drie goed bevalt.
Als we met de bus onderweg zijn naar Surratanie waar de boot op ons wacht krijgt jennifer last van vreselijke krampen en er is geen toilet aan boord.
Ze loopt naar voren om aan de chauffeur te vragen of hij ergens kan stoppen want de rit duurt zeker nog 2 uur en dat gaat ze niet redden.
De beste man doet alsof hij oost indies doof is en negeert haar volkomen.
Als ze terug komt kan ik aan haar zien dat ze zich vreselijk opgelaten voelt en ik bespeur iets van lichte paniek bij haar omdat ze voelt dat ze dat absoluut niet gaat redden.
Dus voel ik me geroepen om zelf de man aan te spreken om hem te vertellen dat die stop absoluut noodzakelijk is.
De lul negeert me volkomen en doet alsof ik niet besta, dacht het niet he !!!
Ik maak een vreselijke stampij wat een hoop ergenis op roept bij de rest van de passagiers en ik ze alleen maar uitdagend aan kijk van zeg er maar wat van en je bent de eerste die ik de bus uit pleur stelletje egoistische tering leijers.
Het zijn allemal israeliers dus het verbaasd me ook niets.
Helaas haalt het niets uit en moet ik jennifer teleurstellen die er nu wel heel benauwd begint uit te zien, waarop ik haar voorstel om gewoon naast die chauffeur te gaan zitten, broek uit en alles lekker laten lopen.
Dat is wat ik gedaan zou hebben, als ik dan toch in mijn broek moet schijten zullen ze het weten ook.
Als jennifer voor de 2de keer naar voren loopt heeft ze geluk dat er 1 thaise passagier aan boord is en voor haar bemiddeld en zij langs de kant van de weg haar ding kan doen.
Ik heb nog nooit iemand zo opgelucht weer een bus in zien stappen :-)
2 uurtjes later komen we aan in Surratanie en moeten we wachten op de bus die ons naar de pier gaat brengen.
En dat is tevens het laatste stuk dat we samen reizen want hun boot voor Koh Samui is een andere dan de mijne die naar Koh pangang gaat.
Op de pier moet ik afscheid nemen van deze 2 schatjes en we wensen elkaar nog een leuke tijd toe in Thailand.
Ik hoef maar 10 minuten te wachten voor mijn boot vertrekt en dan ben ik onderweg voor het laatste deel van mijn trip waar ik om een uur of 8 aankom.
Onderweg word ik aangesproken door Inca uit duitsland en zij vraagt mij of ik al een onderkomen heb op het eiland want ze zoekt mensen met wie ze een taxi kan delen voor haar bestemming op het eiland.
Ik zeg dat het mij niet uitmaakt waar ik zit zolang ze maar een warme douche en airco op de kamer hebben, waarop ze mij verteld dat in de buurt waar zij heen gaat een prima hotel zit waar zij vorig jaar is geweest.
Uiteindelijk zijn wij de enige 2 die die kant op gaan en help ik haar op mijn best bij het afdingen voor de prijs van de taxi, wat me persoonlijk niet echt boeit want 50 of 100 bath van de prijs af halen maakt mij niets uit.
Na een kwartiertje komen we aan bij het hotel en besluit Inca om even mee te lopen om te zien of er nog wat veranderd is.
Aangekomen worden we verwelkomt door Lies een canadese vrouw en verteld ze mij welke kamers ze allemaal hebben en wat de prijzen zijn.
Die van 600 bath per nacht klinkt prima en Inca en ik gaan checken hoe de kamer is die na een eerste inspectie prima voldoet voor mij.
Een mooie ruime kamer met groot 2 persoons bed, grote badkamer en een lekker grote patio met hangmat en alles ziet er erg schoon uit.
Terug bij Lies zeg ik dat ik de kamer neem voor 1 nacht en morgen af reis naar Koh tao en vraag haar of zij een ticket voor me heeft wat ze meteen voor me regelt.
Ik vraag aan Inca of ze trek heeft want ik rammel ondertussen, maar ze slaat mijn aanbod af omdat ze al op de boot had gegeten, maar zegt dat ze morgenochtend wel graag met me wil ontbijten.
Ik loop nog een klein stukje met haar mee, bedank haar en neem afscheid en zeg zie je morgenochtend.
Als ik terug kom vraag ik de kaart en bestel een lekkere maaltijd en zit lekker te kletsen met Lies die volgens mij wel om een praatje verlegen zit want het is heel rustig in het hotel.
Na het eten ga ik maar eens mijn spullen in mijn kamer gooien, neem lekker een lauwe douche en loop daarna naar het strand waar ik muziek hoor.
Daar staat een barretje en ik zie daar diverse mensen zitten die gezellig zitten te borrelen en zo te horen diverse nationaliteiten.
De knul achter de bar stelt zich meteen aan me voor en hij maakt een heel relaxte indruk, Ot is zijn naam en ik vind het meteen een toffe gozer.
Aan de bar zit ook Chai de man van Lies die lekker een jointje zit te paffen en vraagt of ik ook wil joinen.
Ach wat kan mij het verrotten waarschijnlijk merk ik er toch geen moer van en bestel er lekker een cocktail bij en vraag aan chai wat hij wil drinken.
Uiteindelijk ga ik pas om een uur of 2 mijn bed in na diverse bieren en een aantal cocktails en heb ik al besloten dat ik morgen Koh tao skip.
Want morgen is de Half moon party en ik heb te veel gezopen om morgenochtend om half 7 op te staan om de boot te halen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2009

Lekker chillen en relaxen.

16 November 2009

Can Tho Mekong delta

14 November 2009

Saigon

06 November 2009

Van catba island naar hue

01 November 2009

Sapa trekking
Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 39328

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: