Een week op de Mekong river. - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Een week op de Mekong river. - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Een week op de Mekong river.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

11 Oktober 2009 | Laos, Luang Prabang

Dit word voorlopig mijn laatste blog voor minstens een week.
Ik ga morgen met Cindy een week lang op een slow boat op de mekong rivier varen samen met 18 andere mensen.
Ik heb cindy 5 dagen geleden ontmoet op weg van Changmai naar luang prabang en het klikt prima dus hebben we besloten een tijdje samen te reizen.
Gisteravond kwamen we in de plaatselijke club wat mensen tegen die het plan hadden op gevat om met een stel mensen een Slowboat te charteren voor een week en lekker over de mekong rivier te toeren.
We gaan eerst 2 dagen naar het noorden om wat grotten te bezoeken en een paar remote vilages en daarna zakken we af naar het zuiden naar de hoofdstad Vientaine.
We eten en slapen op de boot en houden onze eigen parties en als we iets zien wat we interessant vinden stopen we gewoon de boot en gaan dan aan wal.
Er liggen een aantal dorpjes tussen Luang prabang en Vientaine waar toeristen normaal niet komen dus dit is compleet wat anders dan wat je normaal voorgeschotelt krijgt.
Het is een grote boot geschikt voor meer dan 50 mensen maar geen facilieteiten op een wc na dus dit word echt back to basics.
Wassen in de rivier en met zijn alleen ons eigen eten klaar maken.
De groep is een mix van mannen en vrouwen en de meeste heb ik gisteravond en vanochtend ontmoet en het lijkt me een gezellig stel.
De afgelopen week heb ik weer heel veel dingen gedaan en mee gemaakt maar heb helaas geen tijd gehad om iets aan mijn blog te doen.
Jullie houden het wel te goed tenminste wat ik me er straks nog van kan herinneren.
De tocht van Changkong naar Lung prabang op de boot wat 2 dagen duurde was een leipe ervaring en ik heb die trip plus de 2 dagen daarna opgetrokken met cindy en 2 engelse chicks.
En zo onwijs gelachen met ze toen de plaatselijke drugsdealer interesse toonde in de meiden en mij vroeg hoe hij het aan moest pakken waar de meiden bij waren.
We hadden net een jointje op en kregen zo'n lachkick van die gozer dat we met buikpijn van het lachen naar bed gingen.
De eerste avond in Luang prabang alle 4 zo dronken geworden dat we allemaal een stukje kwijt zijn van die nacht :-)
Tja ik kan wel blijven vertellen wat ik allemaal mee maak maar het is gewoon te veel om allemaal in een blog te zetten.
Ik heb een heleboel foto's maar internet is hier zo traag dat het een kwartier duurt om 1 foto te uploaden dus dat houden jullie te goed.
Ik hoop jullie over ruim een week weer te berichten van mijn avonturen.