Douane mensen zijn eng!!!!!!! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Douane mensen zijn eng!!!!!!! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Douane mensen zijn eng!!!!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

18 Mei 2010 | Thailand, Koh Tao

Ik zal proberen de afgelopen dagen samen te vatten in een redelijk beknopt verslag.
Gaat vast weer niet lukken want als ik eenmaal begin ben ik zo 15 bladzijden verder, blijven in ieder geval de echte diehards die echt niets beters te doen hebben over om mijn onzin te lezen.
Vrijdag rond een uur of 6 vertrokken naar schiphol, het was erg rustig dus met inchecken was ik meteen aan de beurt.
De machine was half vol dus mee komen was een makkie dit keer.
Eerst maar even amsterdam cafe opgezocht en een dikke uitsmijter gegeten en wachten.
Nog een laatste keer mijn beste vriend af gezogen en hem bedankt voor 40 jaar trouwe dienst.
Het 3 kwart volle pakje van nelle zware daarna in de vuilnisbak gedeponeerd, ik ben klaar met je slet het word tijd voor een nieuwe verslaving.
Ik twijfel nog tussen heroine spuiten of gewoon aan de crack gaan.
Drank vind ik voor watjes en jullie weten ik houd niet van halve maatregelen.

Aan gekomen bij de gate kon ik meteen mijn spullen op de lopende band gooien en door het detectie poortje lopen, instap kaart werd in genomen en ik werd verzocht om plaats te nemen.
Er zaten nog een paar standby sukkels maar ik wist al dat er plaats zat was.
Zit net 5 minuten te chillen komt er zo'n bromsnor van de douane naar me toe.
Goedenavond meneer mag ik even uw rug tas controleren ?
Waarom ? vraag ik, hij is net door de scanner gegaan.
Routine controle meneer !!
Routine mijn leuter denk ik bij mezelf, maar besluit om zijn spelletje mee te spelen maar natuurlijk wel op mijn manier.
Moet ik achter hem aan terug naar het punt waar op dit moment een rij passagiers juist mijn kant op probeerd te komen.
Hij banjert er als een boeren lul dwars door heen en gaat achter een tafel op mij staan wachten.
Ik laat natuurlijk zo beleefd als ik ben eerst iedereen die mijn kant op komt passeren wat een ongeduldig gemopper van bromsnor opleverd.
Kalm aan bromsnor ik kan moeilijk dwars door die mensen heen lopen, we komen niet allemaal van het platte land.

Zo de toon is gezet!!!

Is dit uw eerste bezoek aan thailand ?
Nee.
Wat is de reden van uw bezoek ?
Gaat je niets aan !
Mag ik uw passpoort ?
Bromsnor roept er een collega bij en instrueert de man om mijn passpoort op de computer te checken.
Ik begin me een beetje een crimineel te voelen.

Waar gaat u naar toe in thailand ?
Waar mijn voeten mij brengen !
Bromsnor raakt nu lichtelijk geirriteerd.
Heeft u kado's of presentjes bij u ?
Nee !
Heeft u vrienden in thailand ?
Nee alleen vriendinnen!
Zijn die vriendinnen meerderjarig ?
Ik sta hem aan te kijken van wtf vraag je daar nu.
Zijn die vriendinnen ouder dan 18 jaar vraagt hij nogmaals maar nu directer.
En vraagt weer of ik kado's mee heb in mijn koffer.

Ik kijk hem aan en neem de tijd om mijn antwoord te formuleren.

Sta je nu je eigen vunzige fantasien op mij te projecteren ?
Wat zijn dit voor smerige insinuaties vraag ik er meteen achter aan.
Hehehe de sukkel loopt rood aan en begint te stotteren van verontwaardiging.
Maar ik geef hem natuurlijk geen tijd om op adem te komen en voeg er aan toe voor hij wat kan zeggen " Ik ben geen collega van je hoor "

Eerlijk gezegd vind ik u een hele enge man en ik wens verder niet mee te werken aan dit verhoor en uw verdachtmakingen.
Zijn collega is ondertussen terug met mijn passpoort en probeert de boel te sussen met dat dit gewoon routine vragen zijn die ze aan mensen vragen die steeks proef gewijs er tussen uit gepikt worden.

Dan valt mijn blik op de instap kaart waar een italiaanse naam op staat en niet mijn achternaam.
Ik kijk bromsnor strak aan en zeg dat dat niet mijn naam is die op de instap kaart staat.
Hij kijkt nog een keer in mijn passpoort en ziet eindelijk zijn fout en krijgt nu echt een rooie kop.
Excuses dit is een fout van mijn collega die mij op de verkeerde man heeft afgestuurd.
Ja schuif je eigen fouten maar op je collegas af zeg ik terwijl ik lachend weg loop.

Even later krijg ik mijn instap kaart van de grondstewardes die vraagt wat er aan de hand was.
Ik vertel haar het verhaal en ze verteld mij dat ze op zoek waren naar mannen die alleen reisden met een italiaanse achternaam.

Ja nu snap ik het, iedereen weet toch dat italianen allemaal pedo's zijn.
Kijk maar naar het vaticaan in rome dat zit helemaal vol met pedo's die al eeuwen lang ongestraft zich vergrijpen aan kleine jongetjes over de hele wereld.
Ik denk dat ik nu ook hun promotie systeem begrijp.
Je begint als priester en naar mate je meer jongetjes aanrand en verkracht stijg je in de hirarchie.
bisschop, kardinaal, paus.

Ik zal nu wel weer heel veel mensen beledigt hebben, maar dit alles is puur gebaseerd op mijn fantasie en heeft niets te maken met alle berichtgeving in de media van de laatste tijd.
En rustig maar want ik weet zelf wel dat ik voor eeuwig zal branden in de hel voor deze uitspraken :-)

Maar goed dat was even tussen door en ik zal jullie verder niet vervelen met mijn kijk op de wereld.

Vlucht was top en ik had stoel 1A helemaal voorin met niemand naast me en werd helemaal verwend door de purser persoonlijk.
10 uurtjes later landen we in bangkok en het was er zo rustig dat ik meteen aan de beurt was bij de passpoort controle.
Ik moest 3 uurtjes wachten op mijn aansluitende vlucht naar koh samui en het viel me op dat het ontzettend rustig was op het vliegveld.
Ook de vlucht naar koh samui was maar halfvol en minivan naar big budha pier genomen en daar een hotel opgezocht voor 1 nacht want de volgende ochtend om 8 uur ging de boot naar koh tao.

Aangekomen op koh tao wilde ik eerst naast de pier een ontbijtje nuttigen dus ik negeerde de schare proppers die er staan om je een hotel of taxi aan te smeren, tot de laatste die ik passeerde riep very cheap resort.
Die woorden triggerden mij en ik vroeg tijdens het langs lopen Hoe duur en waar op het eiland ?
300 bath en aan de andere kant van het eiland.
Hhmm goeie prijs en de foto's zagen er wel top uit en precies aan de kant van het eiland waar ik heen wilde.
Ok verkocht let's go en ik ontbijt wel bij jullie !!
Daar zit ik dus nu sinds een paar dagen en het bevalt me daar prima.
Elektriciteit tussen 6 uur in de avond en 6 uur in de ochtend,koude douche en een berg die ik steeds op en neer moet waarbij ik halverwege mezelf moet reanimeren, maar in geval van een tsunami kan mij daar niets gebeuren.
En ik moet zeggen nu ik al een paar dagen niet meer rook en ik per dag zo'n 6 uur in het water lig te zwemmen en te snorkelen en ik die kut berg al een keer of wat beklommen en afgedaald ben het me steeds beter af gaat :-)

De diversiteit aan vis soorten en de hoeveelheden die ik in deze baai tegen kom als ik ga snorkelen is ongekend.
Ik ben nergens anders in de wereld zoveel vis tegen gekomen als hier, je zwemt hier echt in en tussen de scholen vissen en dan praat ik over honderduizenden vissen waar je tussen zwemt het is net birds maar dan met vissen, echt niet normaal.
Zelfs met duiken op verschillende locaties heb ik nog niet een fractie gezien van wat ik hier elke als ik het water in spring tegen kom.
Voor liefhebbers van snorkelen dit is echt the place to be.
Heel veel mooi en levend koraal en waarschijnlijk onwijs veel voedsel voor de vissen vandaar dat er hier zoveel zitten.

Nou dat viel toch mee ? volgens mij maar een paar velletjes en ik denk dat ik nog de helft vergeten ben ook.
Tot de volgende keer en probeer je net als mij zoveel mogelijk te misdragen, want de wereld is al zo'n saaie en te georganiseerde plaats :-)

gr filip


  • 18 Mei 2010 - 15:17

    Chris:

    Hoi Filip, jammer dat een bezoek niet is gelukt, had veel te vertellen. Ga je reis weer op de voet volgen. Akelig soort die lui van de beveiliging, had zelf afgelopen oktober ook een aanvaring met zo'n hufter, stond mij na het poortje op een hele ranzige manier geil aan te kijken, super pisnicht, heb hem wat toegefluisterd waardoor hij met een rode kap zich snel uit de voeten maakte. Eenmaal in het vliegtuig bleek de purser er een te zijn van het ergste soort.
    Nou Filip veel plezier en ga je nog een van de chickies van je vorige reis penetreren?

    gr Chris

  • 18 Mei 2010 - 18:19

    Daniel:

    He Ouwe,

    Goed bezig, dat je gestopt bent. Lekker gezond leven en dan zal je het niet eens missen :-)

    Sinds je weg bent is in Nederland de zon gaan schijnen. Dus het is een goed dat je minimaal 2 maanden in paradijs zit... kunnen wij er hier ook een beetje van mee profiteren ;-)

    Groeten uit het zonovergoten Holland

    Kus Daan&Mir


  • 19 Mei 2010 - 07:45

    Elly:

    Hé Filip,
    Ha, je hebt mijn vrienden van de beveiliging op schiphol ook ontmoet? Wat een randdebielen!
    Wat ontzettend goed dat je bent gestopt met roken. Respect hoor! Lijkt me niet makkelijk. Fijn dat je zo'n leuke stek hebt gevonden. Maak er een heerlijke tijd van. Ik zal zaterdag zeker even van me laten horen. Ben je ook telefonisch bereikbaar daar?
    Dikke kus!

  • 19 Mei 2010 - 10:57

    Chartje:

    "wat is de reden van je bezoek?" "gaat je niks aan" :P hahaha geweldige antwoorden! Wat een sukkels daar op het vliegveld!!
    Gelukkig was je vlucht een stuk chiller! En ben blij dat je een mooi gebied gevonden hebt en lekker gezond bezig bent haha ;) chill ze overthere! (H)
    Dikke kus Char

  • 19 Mei 2010 - 11:04

    Filip:

    Komt wel goed chris, had niets met jou te maken ik had er gewoon de puf niet voor en je weet als je eenmaal begint met uitstellen dan komt er vaak niets meer van terecht.
    Ach je kan het ook zo zien dat we elkaar als ik weer terug ben nog meer te vertellen hebben :-)
    Je weet ik heb mijn hele leven al problemen met autoriteiten en helemaal als ze arrogant zijn.
    Gelukkig zijn de meesten laagbegaafd van nature dus absoluut geen partij voor mij :-)

  • 19 Mei 2010 - 11:09

    Filip:

    Bedankt voor jullie reacties, ik ga ze niet allemaal beantwoorden want het is snikheet hier in de internet cafe's.
    Ik zal morgen even een nieuw thais kaartje in mijn pokkie doen en jullie een berichtje achterlaten met mijn locale tel nummer zodat degene die er behoefte aan heeft mijn stem kan horen.
    Ik spreek wel een boodschap voor jullie in :-)


  • 22 Mei 2010 - 06:46

    Elly:

    Hieperdepiep hoera!!!
    Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag broertje. Maak er een te gekke dag van en doe maar net of wij er allemaal bij zijn met kadootjes, taart en heerlijke thaise cocktails. :P Dan doen we het nog wel eens dunnetjes over als je weer terug bent.
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 39294

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: