Advanced open water - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Advanced open water - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Advanced open water

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

31 Mei 2010 | Thailand, Koh Tao

Even een berichtje zodat jullie weten dat ik nog niet verzopen ben met al het duiken van de laatste tijd.
Ik zit al ruim 2 weken op koh tao en heb het hier nog steeds prima naar mijn zin.
De afgelopen 10 dagen heb ik met een groepje mensen opgetrokken die op hetzelfde resort als mij zaten.
Gisteren zijn er 2 vertrokken omdat hun vakantie erop zat en ik ben nu nog over met Virginie en Pierre.
Woensdag vertrekken virginie en ik met de nachtboot naar krabi om daar een paar dagen rond te kijken en vervolgens is het het plan dat we van daaruit een weekje samen naar koh lanta gaan.
Ik ben ondertussen in het bezit van mijn advanced open water brevet en heb iets van 12 duiken in de afgelopen week gedaan.
Duiken is echt de shit en ik kan het iedereen aan bevelen.

Ik heb ook nog steeds niet gerookt en het bevalt me eerlijk gezegd prima.
Het enige wat ik zelf wat minder vind is dat ik elke ochtend om 6 uur wakker ben, ongeacht wat ik de avond daarvoor gedaan heb en het is de laatste tijd wel een paar keer dik na 2 uur geweest voor ik ging pitten.
Maar ja je kan niet alles hebben en dit eiland geeft nog steeds een paradijselijk gevoel dus het slaap te kort neem ik op de koop toe :-)
Ach en ik voel me zo ontzettend fit de laatste weken dat ik er niet eens last van heb.
Pierre die morgen vertrekt,is een Free diver en hij heeft ons de afgelopen week geprobeerd bij te brengen hoe we via speciale trainingen en technieken langer en dieper onder water kunnen blijven.

Met als gevolg dat ik van ongeveer 1 minuut mijn adem onder water in kan houden ik nu op ongeveer 2 1/2 minuut zit en makkelijk naar 12 tot 15 meter kan duiken zonder apperatuur.
Wel vet en volgens hem kan je met een paar weken training makkelijk 3 tot 4 minuten onder water blijven.

Vandaag gaan we met zijn 3een met kajaks in de baai waar we zitten vissen met lijnen.
We hebben gisteravond vanaf de pier een beetje zitten vissen met enkel een lijntje en een haak en hadden binnen een uurtje genoeg vis binnen gehaald om uitgebreid op de barbecu voor ons zelf en nog een stel nieuwe gasten de vis klaar te maken.
Ik heb nog genoeg te vertellen maar eigenlijk ontbreekt het me aan tijd en de meeste details zullen jullie toch vast niet boeien :-)
Helaas heeft mijn camera het begeven na 2 dagen, dus heb ik nog bijna geen foto's kunnen maken, maar de mensen met wie ik de afgelopen week heb opgetrokken hebben me toegezegd dat ze hun foto's van de afglopen week naar me opsturen.

Ik heb geen flauw idee wanneer ik weer een verslag maak,misschien op koh lanta of anders probeer ik het wel in maleisie.

Veel plezier allemaal daar en misdraag je een beetje.
gr Filip

  • 31 Mei 2010 - 19:55

    Daniel En Mirjam:

    He ouwe rammerrrrrr!!!

    Klinkt goed, eindelijk je advanced!

    Hier valt het tegen qua weer en Mir en ik zijn aan het aftellen voor Spanje. Ook het warme weer tegemoet...

    Je krijgt de groetjes van je ouders!

    -x-

  • 13 Juni 2010 - 10:30

    Rene:

    hee ouwe rimmer. ff een tip van een goede vriend (ahum)
    sla 2 kurken in je neus gaten en 1 grote in je reet dan kan je ~Hèèllllllllllllll lang onder water blijven. maar ben blij dat je je weer beetje normaal voelt. met mij gaat ook redelijk ben nu 100% afgekeurd dus heb een heletijd betaald verlof . het ga je goed en je weet altijd welkom hier. goetjes Reneetje

  • 15 Juni 2010 - 10:11

    Sebastian:

    He jonge hond,

    je bent weer als een vis in het water zo te horen. gefeliciteerd met je advanced brevet trouwens, je bent lekker op weg om pro te worden. ga lekker je gang daar en kom vooral niet terug voordat het hele land in rep en roer is door jouw. anders was het geen geslaagde vakantie. nog heel veel plezier,
    groeten
    sebastian

  • 15 Juni 2010 - 10:29

    Elly:

    Hé broertje,

    Zeg waar ben je? Laat nog eens wat van je horen. Ik begreep van pap en mam dat je ondertussen dive master bent, want je brevetten zijn aangekomen. Gefeliciteerd! Ben benieuwd wat je allemaal aan het doen bent en waar. Hier gaat alles prima. Nick en Frances hoeven nog maar een paar weekjes naar school en dan is het zomervakantie. Ik ben de komende maanden alleen maar aan het studeren, want ik heb 4 en 5 september examen. Beetje saai dus tot die tijd, maar ja. We gaan wel lekker op vakantie.
    Echt super, super, supter goed dat je nog steeds niet rookt. Knap hoor.
    Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 769
Totaal aantal bezoekers 39328

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: