Vandaag voor het eerst weer gedoken - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Vandaag voor het eerst weer gedoken - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Vandaag voor het eerst weer gedoken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

22 Mei 2010 | Thailand, Koh Tao

Ik heb mezelf vandaag verwend met 2 schitterende duiken net buiten de baai waar ik mijn bungalow heb.
http://www.shopart.com/thailand/viewrockresort.html
Voor de mensen die geinteresseerd zijn waar ik precies zit zie bovenstaande url.
Ik ben alweer ruim een week weg en heb al een week geen benul van wat voor dag het is geweest.
Ik ben de afgelopen dagen het eiland aan het verkennen geweest met de scooter en heb nu zo'n beetje alle baaien gehad en heb overal lekker gezwommen en gesnorkeld.
Elke ochtend bij het eerste licht zo rond een uur of 6 ben ik klaar wakker en zit dan om half 7 lekker aan de koffie met een uitgebreid fruit ontbijt om een half uurtje later van een 4 meter hoge rots lekker in het kristal heldere water te duiken, de salto's gaan steeds beter :-)
Gevolgd door een uurtje lekker zwemmen waarbij ik mezelf aardig uitput om daarna aan het echte ontbijt te beginnen.
Ik heb al vanaf de dag dat ik vertrok niet meer gerookt en dat begin ik aardig te merken aan mijn conditie, sommige momenten heb ik het er best wel moeilijk mee, maar ik had mezelf opgelegd er niet meer aan te beginnen, dus doe ik dat ook niet.
Tenslotte ben ik de baas en niemand anders!
Daan en Nathan maak je borst maar nat, want als ik terug ben gaan we weer elke dag naar special sports en zal ik jullie weer elke dag ouderwets pakkie geven :-)

Vandaag dus voor het eerst sinds september vorig jaar weer gedoken en het voelde aan alsof het maar een paar weken geleden was.
De eerste duik meteen naar 23 meter diep en klaren ging top ondanks dat ik een paar dagen geleden nog snot verkouden was en een beginnende sinus infectie weer boven mijn linker oog had.
Maar ik denk door al dat zwemmen en snorkelen van de afglopen week dat nu gelukkig niet door gezet heeft en ik er nu wel vanaf ben.
Aan het eind van de eerste duik een encounter met een joekel van een schildpad gehad die op ruim 20 meter diepte op zijn gemak het koraal aan stukken zat te scheuren.
Ongeloofelijk om te zien hoe dat beest echt grote stukken zat los te scheuren met die keiharde bek van hem.
En dat terwijl ik onder de wondjes zit op mijn handen en benen waar ik heel licht het koraal geschampt heb.
Dat spul is nog scherper dan mijn scheer mesjes en keihard.
Maar goed de schildpad trok zich helemaal niets van ons aan en we hebben daar zeker 10 minuten op ongeveer 1 1\2 tot 2 meter afstand van dat dier kunnen genieten.
Verder nog heel veel andere vissen gezien en veel mooi koraal.
Morgen ga ik nog 2 duiken doen bij dezelfde instructeur maar dan gaan er ook nog 3 andere mensen mee die vandaag aangekomen zijn.
Vandaag was het dus alleen hij en ik.

Ik denk dat ik maandag verkas naar de andere kant van het eiland om mijn advanced te gaan doen, wat ik nog te goed had bij cristal diving.
En dan halverwege de week ga ik verder naar het zuiden richting maleisie.
Ik ben van plan om eerst naar pucket te gaan en vandaar via alle kleine eilandjes en natuur parken af te zakken tot in maleisie.
Ik heb van een stel andere mensen heel veel goede dingen gehoord over het noorden van maleisie dus ben nu aan het plannen om een deel van mijn vakantie in het noorden daar door te brengen en vandaar zie ik wel waar ik daarna heen ga.
Het noorden van thailand ga ik zeker ook nog heen en angkor in cambodja moet deze keer ook gebeuren.

Kort samen gevat:
Ik voel me top, ben eigenlijk de hele dag lekker bezig met sporten, ik eet de hele dag door lekker fruit en 3 soms wel 4 keer per dag warm eten.
Mijn vet reserves die ik de afgelopen winter weer had opgebouwd vliegt er vanaf.

Oh en Cris betreffende je vraag of ik dezelfde chicks weer ging penetreren ?

Nee dat was ik niet van plan, ik ben een beetje uitgekeken op aziatische vrouwen.
Ze zijn wel lief en gewillig maar hebben niet veel inhoud en ik heb geen zin om net als de rest van de middle aged buitenlanders lekker stommetje te spelen vanwege de taal barriere.
Ik zie ze veel op het strand zitten of bij restaurantjes en daar zitten ze dan uren elkaar een beetje aan te kijken en wisselen af en toe wat woorden met elkaar uit.
Ik vind het gewoon een zielige vertoning en daar doe ik niet aan mee :-)


Zo ik ga ff een hapje eten, denk dat ik vandaag lekker een zeebaars of red snapper naar binnen ga werken.

Doe net als mij, heb schijt aan iedereen en de hele wereld en doe alleen waar jezelf zin in hebt :-)

groeten filip

  • 22 Mei 2010 - 11:23

    Ruben:

    klinkt weer lekker;) HAPPY BIRTHDAY!!

  • 22 Mei 2010 - 12:28

    Daniel:

    Gefeliciteerd ouwe!!!

    Ga het meemaken als je terug bent, hoop dat je tegen je verlies kunt als je het niet bij kan houden ;-)

    Goed om te lezen dat je lekker gezond bezig bent!

    Hier gaat het ook prima, het weer is zo'n 20 graden met een lekker zonnetje.

    Hou ons op de hoogte pa!

    x

  • 22 Mei 2010 - 12:46

    Filip:

    Ik zie net dat ik dit keer helemaal geen bevolkings groepen of individuen heb beledigd.
    En daar is een blog toch ook eigenlijk voor :-)
    Jullie houden het van me te goed de volgende keer, dan zal ik proberen mezelf te overtreffen.
    Het was trouwens Red snapper en het smaakte voortreffelijk.
    Het is best wel rustig op het eiland en de meeste toeristen die ik tegen kom zijn fransen en juden.
    De juden lopen erbij alsof ze hun kleren 3 jaar geleden voor het laatst hebben gewassen en zitten in de aller goedkoopste hotels en bungalows en overal zie je ze druk bezig met afdingen, zelfs al is het gratis dan nog proberen ze af te dingen.
    Ik heb trouwens de halve jungle op mijn kamer logeren en mijn badkamer deel ik met JP.
    Een lizard van ruim 15 centimeter die net zo nietszeggend kan kijken als JP en er komt ook niets zinnigs uit zijn bek.
    Hhmm er lopen net 3 hele lekkere franse sletjes voorbij, mijn doelgroep, laters ben even druk met andere dingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 39328

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: