Vertrek amsterdam - bangkok - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Vertrek amsterdam - bangkok - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Vertrek amsterdam - bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

14 Mei 2010 | Nederland, Amstelveen

Van de week zat ik helemaal depri naar buiten te kijken vanwege het aanhoudende slechte weer hier in nederland.
Ik was ervan overtuigd dat we een nieuwe iceage waren ingegaan en baalde als een stekker dat al mijn plannetjes voor het voorjaar en aankomende zomer letterlijk in het water vielen door het aanhoudende slechte weer.
Ik had welgeteld 1 dag op het strand doorgebracht, de dag voor koninginnedag en daarna was het ook meteen over met het mooie weer.
De Fazer was er helemaal klaar voor om mij dit voorjaar en zomer naar allemaal warme, zwoele stranden vol met mooie vrouwen te vervoeren.
Helaas met temperaturen onder de 10 graden celcius en veel regen hoefde ik er niet langer dan een paar seconden over na te denken dat het tijd werd om mijn plannen aan te passen.

Even checken op de thaise sites hoe het weer daar was en hoe de lange termijn verwachting er daar uitzag.
Hmm 33 - 35 celcius en een zeewater temperatuur van 28 graden celcius.

WTF doe ik hier nog ?????

Even snel checken hoe de bezettingsgraad op de vliegtuigen er voor de aankomende dagen uitziet en snel een berekening maken of ik het me financieel nog kan permiteren voor weer zo'n uitspatting in azie.
Vrijdag zier er wel erg goed uit, nog 29 open plaatsen in de businessclass en een stuk of 40 in de geitenclass.
Kwa geld zit het ook wel goed, dus meteen ticket besteld en een plan begint vorm in te nemen in mijn ondertussen zwaar demente hersenen.

klik klik klik en wonder boven wonder begint de grijze massa die in de winterslaap stand stond te ontwaken en er beginnen steeds meer ideeen en plannen op te borrelen.

Zoals van als ik daar heen ga dan kan ik ook dit doen en dat lijkt me ook wel vet om te gaan doen en voor ik het weet moet ik aan de ritalin en prozac om het allemaal een beetje af te remmen voor die massa in een overheat situatie terecht komt.

Het feit dat ik dit allemaal opschrijf is een bewijs dat ik op een paar verlammings verschijnselen na in ieder geval de start en planning van mijn trip redelijk ongeschonden ben door gekomen :-)

Hoe gaat mijn trip er deze keer uitzien ?

Vanavond vlieg ik naar Bangkok waar ik morgen laat in de ochtend aan kom en een paar uurtjes later vlieg ik door naar Koh samui.
Ik denk dat ik daar 1 of 2 dagen blijf en dan de snelle boot naar Koh tao (Turtle island) pak).
Ik heb nog een advanced diver cursus te goed van de vorige trip en ik denk dat ik emergency rescue en nitrox diver ook maar gelijk mee pak, plus natuurlijk een paar fun dives.
Ik vond Koh Tao de vorige keer al een erg vet eiland en ik denk dat ik hier een paar weken blijf om lekker veel te zwemmen en te snorkelen.

Voor de rest heb ik nog niets geplanned, maar wel een aantal ideeen wat ik graag wil gaan doen.
Het lijkt me ook erg vet om een massage cursus te gaan doen en ik weet al precies bij wie ik daarvoor moet zijn :-)
Die chille chick die ik vorige keer ontmoet heb op de grens van Thailand en Laos helemaal in het noorden boven changrai.
Ankhor staat nu ook op mijn verlanglijstje en als het niet te duur is staat een bezoek aan Nepal ook boven aan mijn lijstje.

Hoe en wat en wanneer zie ik daar allemaal wel en zoals de meesten van jullie ondertussen wel weten verspil ik mijn tijd meestal niet aan planning maar volg ik gewoon mijn gevoel en pas me aan waar en wanneer nodig.

Ik hoop dit keer op veel reacties van jullie en hoor graag hoe het jullie vergaat en wat jullie allemaal mee maken.

Voor mijn schatjes die ik weer ontzettend ga missen allemaal een hele dikke knuffel en voor de rest houd je taai en doe niets wat ik ook niet zou doen :-)

gr Filip

  • 14 Mei 2010 - 21:10

    Elly:

    Goede reis schatje en ik zal net als de vorige keer zeker naar je schrijven. Doe voorzichtig in Bangkok. Kom niet per ongeluk in de gevechten daar terecht. Ik weet hoe nieuwsgierig je bent. Spreek je snel weer.
    Dikke kus van je kleine zusje.

  • 17 Mei 2010 - 10:52

    Filip:

    Hoi Elly.
    Je overschat mijn nieuwsgierigheid, ik ben niet eens van de luchthaven afgeweest en heb geduldig 3 uurtjes gewacht op mijn vliegtuig naar koh samui.
    Heb daar 1 nachtje geslapen en ben de volgende ochtend met de boot van 8 uur naar koh tao gevaren waar ik 2 1/2 uur later aan kwam.
    Zit helemaal aan de andere kant van het eiland in een bungalootje tegen de berg op en loop een paar keer per dag zo'n 150 treden op en af om te eten in het restaurant en ben verder eigenlijk de hele dag in het water aan het snorkelen.
    Ik maak eerdaags wel een klein verslagje om iedereen op de hoogte te houden.

    Dikke kus van je grote broer :-)

  • 18 Mei 2010 - 10:54

    Chartje:

    Hey Filip!
    Ben blij te horen dat je goed bent aangekomen en van het land aan het genieten bent! Hier in NL begint de zon eindelijk ook een beetje te schijnen! Helaas zo naar school haha :P spreek je snel en snorkel-ze! ;)
    Dikke knuffel Chartjuh

  • 18 Mei 2010 - 18:32

    Daniel:

    ZWEETLUL!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 39328

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: