Eindelijk op weg - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Eindelijk op weg - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Eindelijk op weg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

03 September 2009 | Thailand, Bangkok

02 september 2009.

Eindelijk onderweg !
momenteel vliegen we boven de zee van bengalen, calcutta ligt links onder ons, ziet er niet indrukwekkend uit vanaf deze hoogte.
Gisteravond vertrokken vanaf schiphol, machine zit helemaal vol en het zag er eerst naar uit dat de standby passagiers niet mee konden komen i.v.m. overboekingen.
Hoezo credit crisis ? als iemand daar nog in geloofd tenminstte :-)
Gelukkig waren er een aantal no shows en kreeg ik een stoel op het upperdeck in de businessclass.
Het gekke is dat ik over een paar uurtjes al ga landen op bangkok maar ik nog helemaal het gevoel niet heb dat ik op vakantie ben.
Btw leuk dat jullie zo massaal op mijn afscheidsavondje aanwezig waren in uilenstede, ik had iets van 3 mensen verwacht en was echt verbaasd dat bijna iedereen gekomen was.
Tja dat krijg je als je mensen wijs maakt dat er ergens gratis zuipen is, heheheheeh
Zonder dollen ik vond het super dat jullie er waren en sorry voor degenen die ik amper gesproken heb, maak ik wel goed met jullie als ik weer terug ben.

Na 10 uurtjes vliegen geland op bangkok airport, ik heb meer dan de helft van de reis liggen slapen dus ben best wel uitgerust.
Passport check ging allemaal vrij vlot en tot mijn grote verbazing werd ik zo maar toe gelaten ( krijgen ze vast wel spijt van )
In de aankomst hal op zoek naar vervoer, alles staat redelijk aangegeven en na 50 meter word ik al staande gehouden door een dame of ik een taxi naar de stad wil.
Als ik vraag wat het kost krijg ik te horen dat het 1300 bath is waarop ik vraag of ze wel goed bij haar hoofd is of dat ze aan de drugs is.

Dan maar zelf checken waar de bussen vertrekken naar china town, 1 verdieping lager zie ik een stel backpackers lopen en besluit ook maar die kant op te gaan en zie na een paar meter een bordje bus to center staan.
Kaartje gekocht en 5 minuten later stap ik in de bus naar china town voor het luttele bedrag van 150 bath.

Tja wat zal ik zeggen over het verkeer in bangkok ? in 1 woord samen te vatten ( CHAOS )maar ik vind het geweldig.

Eenmaal aangekomen op plaats van bestemming, eindpunt kao san road blijkt mijn hotel ongeveer 20 minuten lopend te zijn volgens de TukTuk chauffeurs en vragen ze 200 bath voor het ritje.
Ik zeg ja is goed en loop vervolgens weg in de richting waar ik denk dat mijn hotel ligt, de reacties waren de moeite waard om te filmen. :-)
Afijn nog geen 10 minuten later sta ik voor mijn hotel en krijg een mooie kamer op de 4de verdieping.
Ik flikker alles in een hoek en besluit om de stad te gaan verkennen en neem de Nikon mee, na nog geen 100 meter gelopen te hebben word ik aangesproken door een thaise man die ik lopend passeer.
We raken in gesprek en hij vertelt mij dat deze week een aktie van het thaise tourist bureau gaande is waarbij bepaalde budda beelden te bezichtigen zijn die anders voor het publiek gesloten zijn en dat bepaalde tuk tuk's je voor 20 bath naar die dingen brengen.

Die vent is zo aardig dat ik besluit het spelletje mee te spelen en hij roept een tuk tuk aan die net passeert, we nemen afscheid en ik spring achter in de tuktuk ( ik wil thuis ook zo'n ding )
Ik hang aan alle kanten uit dat ding om foto's te maken en kom af en toe niet meer bij om de capriolen die de mede weg bestuurders uit halen.

Rood licht heeft als functie om extra gas te geven en verder worden echt alle verkeersregels genegeerd en ze hebben echt schijt aan alles, ze rijden alleen links als het hun zo toevallig uitkomt.
Maar ik word netjes van de ene naar de andere tempel gereden en heb alle tijd om op mijn gemak rond te kijken.
In de 3de tempel waar ik binnen loop word ik aangesproken door wederom een thai en hij begint uit zich zelf de geschiedenis van het beeld te vertellen wat in die tempel staat.
we raken in gesprek over van alles en nog wat en hij geeft mij de tip om bij het officiele thaise tourist bureau de rest van mijn reis te boeken i.v.m de enorme kortingen die op dit moment gegeven worden.
Maandag vertrek ik naar koh tao en ben dan ruim 3 weken onder de pannen waarbij echt alles is geregeld inclusief alle vervoer en padi open water en padi advanced cursus en allemaal in betere kwaliteit hotels.
1 week koh tao daarna 4 dagen koh samui 2 dagen koh pangang inclusief black moon party.
Daarna naar krabi voor 3 dagen en 5 dagen pi pi eilanden en dat allemaal inclusief alle transfers voor nog geen 700 euri en een visum voor vietnam er ook nog bij inbegrepen + vervoer naar Chang mai.

Vanavond naar khao san road geweest en dat is iets waar je een keer geweest moet zijn.
Raakte tijdens het eten daar in de buurt in gesprek met een nederlands stel en ben daarna met hun een stukje gaan lopen richting hun hotel op khao san road.
Stel je voor van die thaise proppers die om de paar meter je van alles proberen aan te smeren en dan voornamelijk vervoer naar Pat Pong, en ik dan vervolgens heel onschuldig vragen wat ik daar in godsnaam moet zoeken :-)

Girls, hookers, ladyboys en weet ik veel wat voor vage shit ze me allemaal probeerden aan te smeren, ik kijk vervolgens om me heen en vraag heel onschuldig van maar dat is hier toch ook allemaal al ?
Ik denk niet dat ik gisteravond veel vrienden gemaakt heb onder de thaise pooiers :-)
Vervolgens een thais massage huis ingelopen en een massage van een uur genomen, dit ga ik dus proberen vanaf nu elke dag te doen.
Voor een paar euri lekker helemaal uit elkaar getrokken worden en na afloop bij een kop thee helemaal bijkomen.
Vandaag ga ik met mijn prive tuktuk driver me lekker laten rond rijden door bangkok en houd jullie snel weer op de hoogte.

groeten allemaal vanuit een leip bangkok waar ik het helemaal naar mijn zin heb

  • 03 September 2009 - 03:53

    Ruben:

    hey kerel lekker verslag hoor... leest heerlijk weg zo met een bak koffie;) ik blijf het volgen hier:P

  • 03 September 2009 - 07:38

    Greet:

    Hey broer, fijne reis!!!!!

    Liefs,
    Greet

  • 03 September 2009 - 07:55

    Charity:

    Wat een geweldig verhaal schat!
    Geniet ervan daar, kijk uit en gebruik je verstand!
    Maar dat komt wel goed :D

    Om jaloers op te worden, echt waar!
    Gaaf dat je deze kans krijgt.

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2009

Lekker chillen en relaxen.

16 November 2009

Can Tho Mekong delta

14 November 2009

Saigon

06 November 2009

Van catba island naar hue

01 November 2009

Sapa trekking
Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 39421

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: