Dag 2 in paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Dag 2 in paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Dag 2 in paradijs

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

04 September 2009 | Thailand, Bangkok

Goedmorg allemaal.

Vannacht redelijk geslapen en werd om 8 uur gewekt door de receptie.
Snel onder de douche en op naar het ontbijt.
Lekker veel fruit en koffie natuurlijk aangevuld met scramble eggs en 4 stukken toast met jam.
Om 10 uur kwam mijn prive tuk tuk chauffeur me ophalen bij mijn hotel.
Was zijn naam kwijt maar het was iets van moob dus heb hem meteen Mo gedoopt.
Hij vond het prachtig dat ik hem mijn marokaanse vriend noemde alhoewel hij geen idee had waar marokko ergens lag.
Kon het hem niet kwalijk nemen want alleen nederlanders weten waar marokko ligt.

Hem uitgelegd dat Jella Jella opschieten betekent en zo gingen we op pad met de tuk tuk.
Elke keer als het wat langzamer ging begon ik jella jella te roepen uit het bakkie en dan ging het gas erop.
En hij reed ook als een echte Mo, door alle rode stoplichten en meestal aan de verkeerde kant van de weg maar we gingen bloedsnel :-)

2 tempels bezocht en toen had ik het wel gehad met de tempels en budda.
Juwelier bezocht zodat hij zijn comissie kreeg en ik een rondleiding kreeg waarbij ik in de werkplaats mocht kijken hoe ze de diamanten en robijnen slepen en polijsten.
Vervolgens iedereen daar teleurgesteld door niets te kopen en vrolijk weg gewandeld.
Tja kijken kijken en niets kopen ben ik tenslotte nederlander voor.
Vervolgens naar een thaise markt gereden en Mo ontslagen omdat hij begon te zeuren dat ie nog naar een kledingshop wilde voor weer een benzine bon.

Het blijven ook kut marokanen.
Lekker een paar uur rond gestruind en me prima geamuseerd met de thais ter plaatse.
Wat wel vet was is dat ze veel vis levend bewaren in bakken met een minimale laag water, die beesten liggen dus de hele dag te stikken.
Vervolgens helemaal zeik nat van het zweet naar mijn hotel terug gelopen om ff te douchen.
Het was erg heet en benauwd en ik ga nu van eens in de 2 weken naar 3 keer per dag douchen :-)

Vervolgens naar kaosan road gelopen om ff lekker te lunchen en raakte in een leuk gesprek met een nederlands stel die morgen terug naar huis gaan en een aantal leuke tips voor me hadden.
Lekker blijven chillen daar en toen het donker werd kwamen alle pimps weer te voorschijn die me met alle geweld naar pat pong willen hebben.
Zie ik er zo wanhopig uit ?

Ik moet zeggen dat ik daar wel mijn meest briljante gesprekken voer met die pimps.
Als voorbeeld :
P = thaise pimp
F = moi

P: hey mister were are you from ?
F: dunno i'm lost
P: Lost ?
F: yeah since childhood
Pimp confused
P: were are you going to ?
F: were my feet take me
P: do you want tuk tuk ?
F: why ?
P: for bum bum
F: Do you want bum bum with me in tuk tuk ?
P: No with girl in patpong
F: your girlfriend ?
P: No with hooker
F: ooh you mean with your sister ?

Dan snappen ze het helemaal niet meer en staan ze me aan te kijken of ik zwaar dement ben.
Ben ik natuurlijki ook maar dat ga ik ze niet vertellen en vervolgens loop ik door met een big smile op mijn bek.
Wat ook heel leuk is als ze je constant ongevraagd folders in je hand duwen.
Ik laat ze dan meteen uit mijn handen vallen en als ze dan wat willen zeggen roep ik meteen sorry if got parkinson en maak dan wat spastische bewegingen met mijn hand.

Kortom ik vermaak me geweldig.
Verder moet gezegd worden dat de meeste thaise mensen die ik ontmoet ontzettend vriendelijk en behulpzaam zijn, een schitterend volk.
Ik heb vanavond lekker cocktails zitten zuipen en die kosten hier echt geen drol, tequilla sunrise, sex on the beach en wat je maar wil voor nog geen 2 euro per stuk en behoorlijk sterk.
Of een emmer vol met wat je wil voor weg geef prijzen.
Ik mag wel oppassen anders word ik net zo'n zuiplap als nathan.

Het is nu 1 uur in de nacht en ik ga zo mijn bedje opzoeken.
Word morgen een drukke dag en die hitte is best slopend.

Allemaal de groeten uit het paradijs en laat af en toe wat van jullie horen.

Voor mijn schatjes een hele dikk knuffel en ik mis jullie al :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2009

Lekker chillen en relaxen.

16 November 2009

Can Tho Mekong delta

14 November 2009

Saigon

06 November 2009

Van catba island naar hue

01 November 2009

Sapa trekking
Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 39328

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: