Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Koh Tao

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

10 September 2009 | Thailand, Koh Tao

Waar was ik gebleven ?
Gister het grootste deel van de dag op mijn kamer doorgebracht tot de imodium een beetje begon te werken.
Daarna in de avond even het centrum in geweest om te kijken wat er te doen viel en waar je het beste kon stappen.
Viel erg tegen het leek wel of iedereen vroeg in bed lag want het was redelijk uitgestorven op een stel debiele engelsen na die luidruchtig lieten weten dat ze aanwezig waren.
Ik snap nog steeds niet waarom ze dat eiland niet in quarantaine leggen om te voorkomen dat die rand debielen zich over de wereld verspreiden.
Je hebt ze in 3 vormen wat ik hier in thailand tegen kom Dom, Dommer en volslagen laagbegaafd.

Waarschijnlijk beledig ik nu heel veel mensen maar dat kan me toch niets schelen :-)

Vanochtend om 7 uur wakker en met een redelijk gevoel in mijn maag, dus met frisse moed naar het ontbijt.
Voor het eerst in dagen een kop koffie naar binnen geslurpt, portie scrambled eggs met toast en pancakes
genuttigd.
Half uurtje gewacht en het voelde allemaal wel redelijk aan.
Op naar de duikschool om me op te geven voor de eerste cursus dag die zou bestaan uit theorie in de vorm van instructie videos met mondelijke toelichting.
Aangezien het pas om half 2 van start ging snel het dorp in om een scooter te huren om eens lekker het eiland onveilig te maken en misschien nog per ongeluk een paar dronken engelsen plat te rijden, (ik kon er niets aan doen hij sprong zo voor mijn wiel :-) )
Btw onderweg van mijn hotel naar de duikschool kwam ik de eerste compleet dronken engelsen al tegen helemaal in coma liggend op het strand.
Heb nog overwogen om ze een stukje het water in te slepen om te kijken of ik ze zo kon reanimeren maar die gasten zijn allemaal zo vadsig als een biertonnetje.
Daar ga ik mijn rug niet aan verpesten.

Scooter gehuurd voor de rest van de week voor maar 3 euri per dag en op weg naar de benzine pomp.
Ze worden afgeleverd met een bijna lege tank benzine, dus zo krijgen ze hem ook weer terug.
Ben het dorp nog niet uit of het begint keihard te plensen, dus snel omgedraaid en snel schuilen bij een winkeltje.
Het leek wel of alle sluizen werden open getrokken en de straten veranderden in een paar minuten in kleine riviertjes.
Uurtje gewacht en het hield net zo snel op als het begonnen was.
Het bleef er wel dreigend uitzien dus besloten om morgen maar het eiland te verkennen en me een beetje voor tebereiden op mijn duik cursus.
Besloten om de lunch op tijd te doen zodat ik op tijd aanwezig was voor de aanvang van de cursus.

Restaurantje in de buurt van het hotel opgezocht waar veel gasten zaten die ook bij dezelfde duikschool les hebben en een gezonde maaltijd besteld bestaande uit gebakken rijst met kip en groenten.
Lekker licht verteerbaar en niet zwaar op de maag.

Jaja droom verder, na 3 happen voel ik mijn maag samen trekken en beelden uit de film Alien doemen op in mijn hoofd maar nu ook met de pijn die erbij hoort.
Renneueueu !! gelukkig is het toilet niet bezet en ik stort me naar binnen met maar een gedachte, uit die broek en zitten.
Ik zit daar een kwartier te bevallen en 3 aliens later voel ik me voldoende hersteld om naar mijn tafel terug te keren om te proberen de rest van mijn maaltijd te nuttigen.

Fuck fuck dit is niet chill want over een half uur begint de duikles en no way dat ik daar niet aanwezig zal zijn.
Met vette kramp naar mijn kamer terug gestrompeld en snel een imodium erin gekeild met de hoop dat die zijn werk doet voor de les begint.
Ik ben net op tijd voor de les en voel mijn maag een beetje tot rust komen maar het voelt niet echt goed.
Ik word voorgesteld aan mijn instructeurs Guy en Ozzy, 2 aardige gasten.
De groep bestaat verder uit een belg een amerikaan en 4 engelsen en nog een chick waar ik de nationaliteit niet van weet.
Na wat introducties begeven we ons gezamelijk naar het klas lokaal waar de instructie video zal worden vertoond en waar de lessen plaats vinden.
Het programma is als volgt:
1ste dag video instructie van half 2 tot een uur of half 6.
2de dag: zwembad training in de ochtend gevolgd door klas lokaal in de middag.
3de dag: Eerste 2 open water duiken tot een meter of 12.
4de dag: Laatste 2 duiken tot 15 meter en alles word op video vast gelegd.

Ik heb het gehaald tot en met de eerste instructie video van 45 minuten :-)
Op zich best wel een prestatie, hehehe
Na de eerste video begon Alien deel 2 in mijn maag en moest ik bijna een engelsman van het toilet af trekken die er pas af kwam nadat ik dreigde hem helemaal onder te schijten als hij niet snel van die pot af kwam.
En zeg nu niet dat ik niet weet hoe je vrienden moet maken :-)

Afijn in overleg met de instructeurs besloten dat als ik zelf de eerste 3 hoofdstukken van het boek lees ik morgenochtend gewoon mee kan doen met de zwembad instructie en vervolgens niet nog een dag verlies.

Gooi er nu om de paar uur een imodium in en zie over een paar dagen wel waar het schip strand en kan altijd nog voor een stoma gaan als de boel onherroepelijk verstopt zit :-)
Verder heb ik het nog steeds naar mijn zin en laat me niet tegen houden door zo'n kleine tegenslag.

Ciao

  • 11 September 2009 - 17:09

    Sidney:

    Wat een schijtverhalen schrijf je man..

  • 12 September 2009 - 13:54

    Filip Appeldorn:

    Waar het hart vol van is :-)

    heheheh ben er nu gelukkig van af.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2009

Lekker chillen en relaxen.

16 November 2009

Can Tho Mekong delta

14 November 2009

Saigon

06 November 2009

Van catba island naar hue

01 November 2009

Sapa trekking
Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 39328

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: