Koh Tao Laatste duik dag - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Koh Tao Laatste duik dag - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Koh Tao Laatste duik dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

18 September 2009 | Thailand, Koh Tao

Hey allemaal.
Het is alweer een paar dagen geleden sinds mijn laatste verslag maar ik heb het ook razend druk gehad en te veel mee gemaakt om wat op papier te zetten.
Bij deze zal ik proberen een opsomming te geven van de afgelopen 4 dagen.
Volgens mij was het de 14de dat ik mijn laatste 2 duiken zou gaan maken op een diepte van 18 meter elk en daarmee de cursus afsluiten.
We werden opgedragen om ons om 7 uur in de ochtend te melden bij de bar waarna we onze uitrusting moesten uitzoeken en om half 8 bij de boot moesten zijn.
Met name de 2 zuid amerikanen werd op het hart gedrukt op tijd te zijn want er werd op niemand gewacht, ben je niet op tijd dan heb je gewoon pech gehad.
En zo hoort het ook !
Ik was zelf veels te vroeg wakker en zat om half 7 al bij de bar lekker te genieten van een kop koffie en een zwaar shaggie en het zonnetje liet zich al aardig gelden.
Het beloofde weer een super mooie dag te worden.
Iedereen was aardig op tijd en om half 8 was iedereen aan boord compleet met zijn uitrusting en de stemming zat er goed in, iedereen had er duidelijk zin al waren sommigen best wel nerveus, met name suzanne de duitse chick had de kriebels en was erg nerveus.
Ik ging lekker bij haar zitten en vertelde haar dat ze het hardstikke goed deed en dat ze geen reden had om nerveus te zijn, vervolgens afgesproken dat ze mijn buddie zou zijn voor die dag.
Leron had een verrassing voor ons want we zouden onze eerste duik gaan doen bij een plaats waar normaal alleen advanced en nitrox duikers naar beneden gingen maar hij vond dat onze groep boven gemiddeld presteerde en dat we dat verdienden.
De duik locatie was South west Pinacle en was bijna een uur varen echt een pokke end de zee op met geen eiland in de buurt.
Volgens de fun en advanced duikers die mee gingen op deze trip een van de beste duik locaties in de buurt.
Zelfs chris de mede instructeur was daar nog maar 1 keer eerder geweest en was helemaal vol lof over deze locatie.
10 minuten voor we aankwamen ging iedereen naar beneden dek om zich klaar te maken voor de eerste duik en snel stonden we te trappelen om het water in te gaan.
Als eerste gingen de advanced en nitrox duikers het water gevolgd door onze groep en Leron was ik natuurlijk de eerste van de groep die in het water lag.
De bedoeling was dat we via een touw zouden afdalen tot een diepte van ongeveer 18 meter net boven de zee bodem.
Maar omdat het best wel druk was aan het touw en sommigen duidelijk moeite hadden met klaren, nam ik maar niet de moeite om in die file te gaan hangen en ging meteen achter Leron aan die al bijna halverwege het touw op de eersten van ons lag te wachten.
Zonder touw is het veel leuker om af te dalen en het ging lekker zonder dat ik last had van mijn oren, het klaren ging top en op elke meter die ik afdaalde kon ik de druk prima vereffenen door 1 a 2 keer te klaren waardoor ik zo beneden was zonder ook maar even last te hebben gehad.
Helaas waren er in de groep een paar die daar duidelijk meer moeite mee hadden en het zeker een minuut of 5 duurde voor we eindelijk compleet waren.
Dit zou een fun dive worden zonder oefeningen en we werden door Leron en chris rond geleid door het hele reef en er was ook een camera man bij die ons de hele tijd filmde.
Ik moet zeggen dat dit veruit de vetste duik was tot nu toe, er zwom daar zoveel vis rond en het koraal was daar zo mooi dat je eigenlijk ogen te kort kwam.
En ik voelde me echt letterlijk als een vis in het water, zo chill dat het van mij de hele dag had mogen duren.
Maar helaas was de pret na 40 minuten over en gingen we langzaam via het touw naar boven om op 5 meter diepte een stop van 3 minuten in te lassen alvorens we naar de oppervlakte terug keerden.
Ik bleek 20 bar meer lucht in mijn fles over te hebben dan de rest van de groep en Leron raadde me later aan om de nitrox cursus te gaan doen omdat ik volgens hem heel efficient met mijn lucht om ging en het meest relaxte van de groep was onder water.
Vind je het gek ik voel me daar echt helemaal in mijn element en geniet echt van elke seconde onder water.
Voor diegenen die zelf duiken of wel eens gedoken hebben hoef ik niets uit te leggen die weten precies waar ik het over heb.
Duiken is echt VET.

Toen alle groepen weer terug aan boord waren werd er koers gezet naar onze volgend duik locatie namelijk Shark island ongeveer 3 kwartier varen en in de buurt van Koh Tao.
Dit zou wederom een duik van 18 meter worden met een tijd van ongeveer 35 minuten onder water waarbij al het geleerde in de praktijk gebracht zou worden zoals duik masker verwijderen en weer opzetten een Cesa uitvoeren en nog een aantal oefeningen die we de dagen daarvoor geleerd hadden.
Op deze locatie was een flinke stroming en het zicht een meter of 10 beduidend minder dan de vorige duik.
Aangezien de stroming echt fors was en we begonnen tegen de stroming in lag het tempo erg laag en een paar mensen uit de groep hadden hier duidelijk meer moeite mee en dat was later ook terug te zien in het lucht verbruik bij sommigen.
Na 35 minuten werd de duik beeindigd met een buddie alternate breathing vanaf 5 meter na onze verplichte decompressie stop van 3 minuten.
Terug aan boord werden alle groepen gefeliciteerd met hun behaald certificaten en was iedereen in een uitgelaten stemming.
De camera man Jason kwam ons vragen wat voor muziek we bij de beelden wilden hebben en aangezien niemand in de groep ideeen had zou er op mijn verzoek Tiesto in search of sunrise 4 en Pink Floyd Pulse bijgezet worden waar iedereen in de groep mee akkoord ging.
Eenmaal terug aan wal werd tijdens het schoonmaken van de uitrusting besloten dat we een uurtje later met zijn allen bij de irish pup zouden gaan eten onder het genot van diverse bieren.

Toen iedereen een uur later compleet was bleek dat we iets niet hadden gedaan wat wel vereist was was voor het certificaat namelijk een kompas duik wat helemaal vergeten was.
Dus iedereen weer in pak en vanaf het strand het water in na een korte uitleg en gewapend met een onderwater kompas aan de pols om die oefening nog te doen.
We waren met 20 minuten klaar en toen konden we eindelijk gaan lunchen, wat ook wel tijd werd, mijn maag rammelde ondertussen.
Het bier smaakte prima en voor ik het wist had ik er al 5 achter over geslagen en begon het al aardig te voelen.
Na de lunch ging iedereen zijn eigen ding doen en de afspraak was dat we met zijn allen om half 8 bij de bar de film zouden gaan kijken op het grote projectie scherm.
Terug in mijn hotel kamer begon opeens mijn maag weer te protesteren en de kramp voelde nasty aan.
Nee he niet weer die klote kramp die me al eerder parten had gespeeld, het was ondertussen half 6 en ik dacht ik ga maar ff een power nap doen en hopelijk is het over als ik wakker word.
Fuck ik werd uiteindelijk pas om kwart over 8 wakker en had dus de bijeenkomst en de film gemist, maar in ieder geval voelde mijn maag weer normaal aan.
Zal wel van het bier zijn geweest, ik zal nooit een geoefend zuiplap worden denk ik :-)
Voor mij kon de dag toch niet meer stuk film of geen film, wel zonde van al de salto's die ik onder water had gedaan voor de camera.

De volgend dag zou ik naar Koh Samui gaan, maar de boot ging pas om half 3 in de middag dus na het uit checken van het hotel lekker de rest van de dag bij de duik club zitten chillen.
Een tijdje met Leron zitten kletsen over het duiken en met hem afgesproken dat ik na mijn eilanden trip de advanced cursus ga doen waar ik al voor had betaald en hij raadde me aan om dan ook de nitrox en emergeny rescue diver cursus te doen.
Wat ik zeker ga doen en dan in een prive klas met max 1 a 2 anderen onder zijn leiding.
En als ik tijd genoeg heb ook nog een paar specialty dives.
Het duik virus heeft me echt te pakken :-)
Om half 3 vertrok de boot naar samui en na een tochtje van 20 minuten kwam ik daar aan op de pier en keek al uit naar de bus die me op zou pikken voor mijn hotel het Crystal bay resort.
Hier was duidelijk wat fout gegaan want er stond niemand en mijn enige optie was om een taxi te nemen wat me 500 bath zou kosten.
Ja dikke lul dat ging ik echt niet betalen, na discussie met enkele taxi chauffeurs het hotel gebeld en gevraagd waar mijn vervoer bleef ?
Bleek dat het door het vorige hotel geregeld had moeten worden die dat gewoon vergeten waren.
Ach we maken allemaal wel eens een foutje :-)
Na wat gesteggel over de prijs een taxi bereid gevonden die het voor 300 wilde doen en ik was op weg naar mijn hotel.
Na een ritje van 25 minuten aangekomen bij het hotel waar ik een ruime 2 persoons kamer had met uitzicht over de baai, niks mis mee.
Snel mijn backpack leeg geschud zwembroek aan en op naar het strand want over een uurtje werd het al donker.
Heerlijk in dat pis lauwe water en lekker rustig deze locatie.
Na een half uurtje lekker rond gesparteld te hebben terug naar mijn kamer voor een snelle douche en ff een hapje eten in het restaurant van het hotel.
Het lijkt wel of ik de hele dag door trek heb want ik eet zeker 4 a 5 maaltijden per dag en kom niets aan terwijl mijn spek rolletjes alleen maar slinken.

Na het eten aan de manager van het hotel gevraagd wat er viel te beleven op het eiland en waar het uitgaans gedeelte was.
Volgens hem was the place to be Chaweng beach waar alle aktie te vinden was en dat het ongeveer 7 km verder op lag en het beste te bereiken via een van de vele taxi busjes die de hele dag en avond over de main road heen en weer rijden.
De eerste de beste aangehoden en vertelt dat ik naar Chaweng beach wil.
200 bath roept de chauffeur uit en ik vraag hem of ie aan de drugs is de oplichter.
How much do you want to pay krijg ik als vraag, 50 bath vertel ik hem maar daar doet ie het niet voor, flikker dan maar op vertel ik hem ik probeer de volgende wel.
Nog geen minuut later stopt de volgende al en ik bied weer 50 bath en zie hem twijfelen.
Uiteindelijk worden we het eens voor 70 bath en ik spring achterin de open bak.
Na een kwartiertje rijden komen we aan in een lange smalle straat met allemaal restaurantjes, winkeltjes, massage huisjes en van alles wat.
Ik spring uit de taxi betaal de chauffeur en begin richting wat ik denk het centrum te lopen en word onder tussen om de paar meter aangesproken of ik wat wil eten, massage, of kleding wil kopen of drugs wil kopen.
Ik denk dat ik ongeveer 2 km heb gelopen als ik word aangesproken door iemand van een shop die maat pakken en overhemden verkoop die erg volhoudend is maar op een leuke manier, ik vertel hem dat ik nooit in pakken loop en er alleen 1 nodig heb als ik dood ben en begraven ga worden.
Op de een of andere manier raken we in gesprek en hij staat erop dat hij mij in zijn zaak een boek laat zien wat hem erg boeit en onder andere over reincarnatie gaat, ik vertel hem dat ik absoluut niet van plan ben om iets bij hem te kopen maar voor een goed gesprek wel mee zijn winkel in wil.
Hij stelt zich voor en vertelt dat hij van nepalese afkomst is en dat zijn hele familie in birma woont en hij 5 jaar geleden naar thailand is verhuisd en voor zichzelf begonnen is op Koh Samui.
Echt een toffe gozer en zijn naam is Thomas en voor ik het weet zitten we te lullen over filosofie en van alles en nog wat.
Hij verteld het een en ander over zijn boek wat geschreven is door een nepalese wijsgeer en we hebben echt een leuke discussie en ondertussen kom ik alles te weten over zijn leven zijn familie en de liefde van zijn leven die in birma is uitgehuwelijkt aan een veel oudere man.
Na een uurtje stel ik voor om het gesprek op een ander tijdstip voort te zetten want eigenlijk heb ik wel zin in een lekkere cocktail want de hele afgelopen week heb ik me helemaal geconcentreerd op mijn duik cursus en heb nu wel even zin om wat stoom af te blazen.

Ik ben nog geen 5 meter verder en mijn aandacht word getrokken door een groepje chicks bij een bar in de zijstraat die ik passeer die uitbundig mijn aandacht staan te trekken met een hoop gezwaai en geroep.
Ik kuier er op mijn gemak naar toe en word aangesproken door een shemale en een vrouw van een jaar of 25 beiden thais.
De shemale negeer ik meteen en raak in gesprek met de chick die vraagt of ik in de bar wat wil drinken.
Ik vraag of ze Tequilla sunrise hebben en wat dat bij hun kost en ondertussen neem ik haar eens goed op en denk wat een spetter is die meid.
Leuk koppie met een onwijs mooie glimlach, mooie ogen lekkere tieten en een heerlijk lichaam.
Hhhmm met jouw wil ik wel een beschuitje eten denk en nog wel veel meer ook.
Ze pakt mijn arm en trekt me half mee naar binnen waarbij ik absoluut geen weerstand bied en flikker bijna op mijn bek omdat ik het afstapje niet zie zo ben ik in beslag genomen door haar.
Are you ok vraagd ze verschrikt waarop ik antwoord i´m fine i always enter like this i love to make an impression waarop ze in de lach schiet en me naar een tafeltje begeleid en mijn drankje ophaalt.
Ze komt gezellig bij me zitten en ik bied haar ook wat te drinken en vraag meteen haar naam, waarna ze zich voorstelt als Lek.
Nice to meet you Lek you are a beautifull woman, do you have any plans for tonight.
Ik heb geen zin om tijd te verspillen met slap geouwehoer.
Ze slaat meteen een arm om me heen en ze begint in redelijk engels met me te kletsen.
In de bar staat een grote pool tafel en op een gegeven moment vraagd ze of ik zin heb om een potje pool met haar te spelen, ik heb heel wat anders in mijn hoofd maar laat ik niet te direct zijn.
Ik zeg is goed maar ik zuig met pool want ik kan me niet eens herhinneren wanneer ik dat voor het laatst gespeeld heb.
We zijn nog niet eens halverwege het spel voordat we uitgebreid staan te zoenen half over de pool tafel heen en ze me vraagd of ik zin heb in een massage met happy end, waarop ik lachend vraag happy end for you or for me.
Ze hebben achter in de bar zo´n kamertje waar dat zich af moet spelen en daar heb ik absoluut geen trek in om op zo´n afwerk plek zoiets te doen dus ik doe haar een tegen voorstel om naar mijn hotel te gaan zodat we beiden een happy end kunnen hebben.
Nog geen 10 minuten later zitten we in een taxi op weg naar mijn hotel en weet ik zeker dat ik haar niet voor het eind van de ochtend naar die bar terug laat gaan.
Man wat een lekker ding is die Lek.
Die nacht heb ik maar 2 uurtjes geslapen en voel me de volgende ochtend top.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2009

Lekker chillen en relaxen.

16 November 2009

Can Tho Mekong delta

14 November 2009

Saigon

06 November 2009

Van catba island naar hue

01 November 2009

Sapa trekking
Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 39328

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: