Zaterdag ? september - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Zaterdag ? september - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Zaterdag ? september

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

05 September 2009 | Thailand, Bangkok

Ola allemaal.

Ben net klaar met ontbijten en ga zo het royal palace bezichtigen.
Gisteren begon als een luie dag, ik werd pas om half 10 wakker met lekkere stijve been spieren na al het lopen van de dagen ervoor.
Na het ontbijt naar het royal palace gelopen om er achter te komen dat ik niet echt gekleed was voor een bezoek in het palace.
Stond een dikke rij bij de balie waar je gratis de juiste kleding kon aanschaffen voor een bezoek.

Dus besloten om het palace te skippen en lekker rond te lopen in de omgeving van het paleis.
Werd na 100 meter aangesproken door een thaise man die me aanraade om een boot te pakken over de rivier voor een tour van een uur.
Toevallig stond er net een tuk tuk in de buurt en me voor 20 baht naar de betreffende pier laten brengen.
Ik was de enige passagier op dat moment dus er maar een prive tour van gemaakt.
Op zich wel aardig maar niet echt spectaculair tot ik de jongen die de boot bestuurde een beetje begon op te naaien dat ik hem zwemmend makkelijk bij kon houden :-)
En toen werd het opeens veel leuker, tja ik ben nu eenmaal een speedfreak.

Na een uurtje weer terug op dezelfde pier en besloten om maar eens in chinatown rond te gaan lopen dat dicht in de buurt lag.
En dat is echt mijn ding.
Ontzettend veel markten allemaal dicht bij elkaar met werkelijk alles wat je je kan voorstellen.
Groente en fruit markten afgewisseld met bloemen markten waar duizenden mensen de hele dag allerlij kransen en bloemstukken in elkaar zitten te zetten.
Heel veel eetstalletjes wat echt een aanslag op je zintuigen is, het ene moment knijp je je neus dicht vanwege de stank en het volgende moment klap je je kaken op elkaar omdat anders het kwijl je bek uitloopt vanwege de etensgeuren die echt onweerstaanbaar zijn.
Markten voor elektronica afgewisseld met auto onderdelen en werkelijk alles wat je maar kan bedenken in hoeveelheden wat echt duizelingwekkend is.
Soort van bazaar in beverwijk maar dan 1000 voudig.
Ik heb daar ueren lopen rond dwalen helemaal compleet de weg kwijt en be echt lopen verbazen hoe ze zoveel troep in zulke krappe ruimtes kunnen proppen.
En ik dacht dat mijn kamer een on georganiseerde tering zooi was.
Dus als ik terug ben word het tijd om mijn kamer opnieuw in te richten en de hoeveelheid troep daar te verdubbelen :-)

Door al dat rond lopen helemaal vergeten te eten tot mijn maag me duidelijk maakte dat het tijd werd voor een foodshop.
5 sterren restaurant gevonden en besloten om met de locals te eten ( zie foto's op flicker.com )

Lekkere maaltijd genuttigd bestaande uit een bak rijst met een kip gerecht in een grote kom met allerlij groenten erin, wat drinken erbij en dat allemaal voor de prijs van 60 baht.
Uitgerust en voldaan richting Khaosan road gewandeld om te kijken of ik nog wat hosselaars kon fucken.
Gelukkig stonden er een paar nieuwe en heb ik me weer prima vermaakt door niet te begrijpen wat ze me wilden aansmeren.

Daarna naar de tempel gelopen die daar vlak bij ligt en viel met mijn neus in de boter.
Er was net een gebeds dienst begonnen en in de grote zaal waren iets van 80 tot 100 monikken die net in een soort gangbang bezig waren.
Ik natuurlijk sneaky diverse foto's gemaakt tot iemand naar mij toe kwam dat er geen foto's gemaakt mochten worden. Jammer maar ik had er al een stel genomen :-)

Ik moet zeggen de disipline was erg indrukwekkend alhoewel ik er een stel steeds heel sneaky vanuit hun ooghoeken naar me zag kijken.
Die gasten zitten op hun knieen maar ook op hun tenen die dan helemaal dubbel geklapt zitten en dat gedurende de hele dienst.
Heb het in mijn hotelkamer ook geprobeerd maar had na een paar minuten al het gevoel dat ze in de fik stonden en kon daarna het eerste half uur alleen nog maar op mijn hielen lopen :-)

Raakte met iemand van de tempel in gesprek en vroeg hem waar ik mij kon opgeven voor monnik.
Dat was geen probleem zolang ik bereid was om allerlei shit op te geven waaronder drank, drugs en sex.
Masturberen valt bij hun ook onder sex dus het gesprek was meteen beeindigd.
Daarna in de buurt een terrasje opgezocht om even lekker een biertje naar binnen te slempen waarbij ik in gedachten een toast heb uitgebracht op mijn monnik broeders.

Wat me meevalt is de hoeveelheid vliegende insecten, zie er niet echt veel en die paar plekjes op mijn benen kunnen net zo goed van de naaldhak afdrukken van Ming li zijn van gisteravond.
Grondkruipers zie je hier wel veel en met name in de avond heb ik al een paar aardige ontmoetingen gehad als je pad weer eens gekruisd word door torren van 8 cm lang en andere beesten die zo uit een horror film lijken te komen.

Ik heb nu ongeveer 250 foto's online staan moet er alleen nog commentaar bij zetten.
Groeten uit een zonnig en erg warm Bangkok.

Hasta la vista baby.

  • 05 September 2009 - 10:25

    Naomi:

    Heeeeeee filip! :D
    Zooo heb even al je verslagen gelezen, ben weer helemaal bij. ik ben lang geleden (8 jaar ofzo) in thailand geweest, maar hoe jij het beschrijft kan ik het me weer helemaal voorstellen! Je bent echt in een totaal andere wereld he, heerlijk is dat! En lekkere thaise massage haha. Heeeel veeel plezier in loco thailand :D & blyven schryven he!
    dikke kus uit het regen & koud kikkerlandje xxxx

  • 06 September 2009 - 02:04

    Filip Appeldorn:

    Hoi naomi.
    Leuk dat je even reageerd, doe ik het tenminsste niet alleen voor mezelf :-)
    Ja je kan deze wereld absoluut niet met die van ons vergelijken.
    Ik zal proberen elke dag wat in mijn dagboek te pennen.
    xxx filip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2009

Lekker chillen en relaxen.

16 November 2009

Can Tho Mekong delta

14 November 2009

Saigon

06 November 2009

Van catba island naar hue

01 November 2009

Sapa trekking
Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 39295

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: