Schijterij en vette kramp - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Schijterij en vette kramp - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Schijterij en vette kramp

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

09 September 2009 | Thailand, Koh Tao

Na een half uurtje rijden komen we aan bij de haven waar aan het eind van de steiger de boot opons ligt te wachten.
Een steiger kan je het amper noemen het lijkt wel of alle planken los liggen en overal steken spijkers uit zodat je goed moet kijken waar je je voeten neer zet om niet op je bek te gaan.
Wat een aantal slaap dronken mensen ook overkomt.
Ik heb niet echt slaap maar verrek wel van de honger, hopelijk kan ik op de boot een ontbijtje scoren.
Helaas, ze hebben niet te zuipen koffie en diverse soorten snoep en koek.
Het lowerdeck waar de meeste passagiers zitten is aardig vol en ik heb helemaal geen zin om binnen te zitten dus ik verkas meteen naar het upperdeck waar ik een prima plekje vind tussen nog een stel diehards op het achterdeck.
Het is zwaar bewolkt en de enige kleurschakeringen die ik zie zijn grijs en donkerder grijs.
De zee is verder wel redelijk kalm en ik ben benieuwd hoe snel dit ding kan.
Helaas gaat het niet zo snel als ik had gehoopt maar het uitzicht is prima en ik zit daar best lekker en de zon doet zijn best om door de bewolking heen te breken.

Na een half uurtje varen zie ik opeens beweging in het water en denk dat ik zit te spacen.
Hebben jullie wel eens vliegende vissen gezien ?
Dat is echt leipe shit om te zien, die beesten springen uit het water en sommige halen wel afstanden van 50 tot 60 meter waarbij ze echt op geringe hoogte over het water vliegen echt scherend over het water.
90 minuten na vertrek komen we aan bij Koh tao of tewel Turtle island.
Ondertussen is het zonnetje doorgebroken en het ziet er allemaal wel leuk uit.
Ik was zo slim geweest 10 minuten voor aankomst mijn backpack uit de stapel backpacks te trekken en stap als eerste van boord.
Aan het eind van de steiger staat iemand te wachten van Crystal diving resort en ik meld me bij hem.
Vervolgens gaan er nog 5 mensen mee en we gooien onze bagage achter in de pickup truck die ons naar het resort brengt.
Na een rit van ongeveer 30 seconden staan we bij de receptie van het resort, ik besluit om mijn backpack in de truck te laten en meld me bij de receptie waar ik te woord word gestaan door de liefelijke Sam.

Mijn naam staat op de lijst en ze geeft me een stel formulieren met het verzoek of ik die in het restaurant wil invullen.
Het woord restaurant spreekt me wel aan en binnen 2 tellen heb ik me geinstalleerd aan een tafeltje en zit al om me heen te kijken bij wie ik een ontbijtje kan bestellen :-)
1 van de instructeurs komt bij me aan tafel zitten stelt zich voor en vraagd how are you doing ?
I'm starving is mijn antwoord en vraag hem wie ik moet aanspreken om wat te eten te krijgen.
De goede man roept gelijk een serveerster en ik krijg een menu kaart in mijn handen gedrukt.
Ik mag hem meteen.
Ik bestel koffie 2 grote pancakes met honing en een portie scrambled eggs met toast.
Vervolgens vraagd hij mij of ik de vragen lijst wil invullen en als er 1 of meerder vragen met ja beantwoord zijn dat ze dan een eigen medical examiner hebben die dan een keuring kan doen of je geschikt bent om te duiken.
Vraag 1: Bent u zwanger of denkt u dat u misschien zwanger kan zijn ?
Das een makkie die weet ik zelfs.
Vraag 2: bent u ouder dan 45 jaar en rookt u cigaretten cigaren of pijp ?
Ik had ondertussen net een peuk opgestoken.
Hoezo verkeerde timing ?

En verder stonden er nog een stuk of 50 vragen die allemaal met yes of no ingevuld dienden te worden.
Ik was een van de gelukkigen voor de hoofdprijs en mocht een bezoek gaan brengen aan de medical examiner.
Afspraak gemaakt voor een uur of 3 in de middag want ik was van plan om na mijn ontbijt even wat slaap in te halen, ik was ondertussen al 30 uur op en voelde me best wel brak.
Ik kreeg een bungalow toegewezen die geschakeld stond aan een andere bungalow.
Vlakbij bij het pad waar het best wel druk was met mensen die daar de hele dag heen en weer liepen en voornamelijk van engelse makelij waren.
Het was ongeveer een graad of 30 in die hut en de zon was nog maar net op dus dat beloofde niet veel goeds.
Fan aangezet die niet meer deed dan tijdelijk de warmte te verplaatsen en de airco deed niets.
Fuck dat, ik was zo moe dat ik mezelf op het bed storte en een paar uur later zwaar bezweet wakker werd in een soort oventje en zware kramp in mijn maag.
Snel naar de wc gerend waarbij ik mijn hasses stootte tegen de rand van de ingang van de badkamer waar een stuk tape op geplakt zat met de tekst duck before you enter.
Goeie tip.
Vervolgens naar de pot gestrompeld en aahh dat voelde niet goed in mijn maag, zwaar aan de schijt maar voelde me daarna wel weer prima.
Vervolgens aangekleed en naar de receptie gelopen waar al iemand klaar stond om me naar de dokter te brengen voor mijn medical exam.
Kwam bij een soort kliniek gespecialiseerd in duik onderzoeken en 24 hour rescue service voor duik ongevallen.
Word voorgesteld aan de dokter met een onuitspreekbare naam, die ik maar dokter Bob noem voor het gemak.
Hij begon een paar vragen te stellen over mijn diabetis wat voor medicijnen ik gebruikte en of ik ook een dieet volgde.
Vertelde hem dat ik met een experimenteel bier dieet bezig was en hij kon er de lol wel van in zien.
Vervolgens moest ik in een soort buis blazen en toen dat ding uitsloeg op de het eind van de schaal knikte hij goedkeurend.
Vervolgens checkte hij mijn oren en mocht ik daarna op de onderzoekstafel plaats nemen.
Bloed druk was prima en het lichamelijk onderzoek was ook in orde en ik kreeg een stempel Geschikt op het formulier.
Kat in het bakkie.

Terug naar het resort afspraak gemaakt voor de volgend dag half 2 om met de Padi open water cursus te beginnen.
Ik had geen zin om 8 dagen in die bungalow te blijven en vroeg of het mogelijk was om te upgraden naar een meer comfortabele behuizing.
Het enige wat ze hadden was een kamer in het naast gelegen resort wat nog gedeeltelijk in aanbouw was.
5 sterren en heel erg luxe, precies op mijn lijf geschreven.
De hele bende verkast en nu zit ik in een heel luxe hotel met eigen terras meteen aan het zwembad.
Ondertussen voelde mijn maag steeds spacer aan en werd de kramp steeds heviger.
Ik zal jullie niet vervelen met de details maar na een nacht half op de pot en flinke koorts erbij vanochtend besloten om de duik cursus een dag uit te stellen en desnoods de advanced curus te skippen.
Vanochtend na het ontbijt waar ik na het nuttigen van een kop thee net mijn kamer haalde besloten om even langs de kliniek te lopen en wat drugs tot mij te nemen die de boel even stoppen en af te wachten hoe het zich gaat ontwikkelen.

Ik houd jullie verder op de hoogte in de aankomende dagen.

Ciao

• 10 September 2009 - 12:06

Charity:

hmmz dat is minder schat...
    Tsja het is wel een overgang he, en 30 uur opblijven op jouw leeftijd is niet niks ;)
    Haha take care!
    Lees je weer.

Dikke kus

• 10 September 2009 - 13:45

Filip:

hahahahah
    en ik was nog wel het fitste van allemaal :-)
    De rest liep erbij alsof ze uit een zombie film kwamen.
    Toen ik ff van het upperdeck naar beneden liep tijdens de boot reis leek het wel of ik in een masoleum was beland, het leek wel een boot vol met coma patienten.

• 11 September 2009 - 09:42

Chris:

nog overwogen de ster af te laten sluiten door een van de in overvloed aanwezige shemales?

• 12 September 2009 - 13:55

Filip Appeldorn:

Kan je die shemales daar ook voor gebruiken dan ?