Eerste duik cursus dag - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Eerste duik cursus dag - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Eerste duik cursus dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

12 September 2009 | Thailand, Koh Tao

Ik zal nog even snel een opsomming geven van 12 september voor ik mijn bed in duik want ik moet morgen om half 6 mijn bed uit voor mijn laatste 2 duiken van de cursus.

Wederom weer vroeg wakker en ik besluit om de ochtend te gebruiken voor het verkennen van de Oost kant van het eiland want de cursus begint pas om half 2 en is voornamelijk theorie.
Het weer is super, lekker zonnetje bijna geen wind en alleen wat sluier bewolking in de verte.
Ik besluit om zodra ik het dorp uit rij de eerste afslag te pakken die me naar Tanote bay zal voeren aan de andere kant van het eiland.
De weg is een soort herhaling van gisteren en begin er nu echt lol in te krijgen om tegen die stijle hellingen op te scheuren zo hard als de scooter het toe laat en die heeft het er af en toe best wel moeilijk mee.

Aan de andere kant aangekomen ontvouwt zich weer een schitterende baai met een aantal laag gelegen hotels en restaurants en aardig wat bungalows die er best wel luxe uitzien.
Na een uurtje of 2 hier een beetje wat rond gelopen te hebben en genietend van de natuur en het uitzicht over de baai besluit ik om terug te gaan naar mijn hotel om op tijd te gaan lunchen want ik sta echt te popelen om met de duik cursus te beginnen.
Na het eten begeef ik me naar de duikschool gewapend met mijn lesboek en pen en maak daar kennis met mijn instructeurs en mede leerlingen.

De hoofd instructeur is Leron een 32 jarige ex militair uit Israel en ik mag hem meteen en hij word ge assisteerd door Chris uit zwitserland die bezig is met zijn instructeurs opleiding.
De klas is een internationaal gezelschap bestaande uit een stelletje uit Urugai een chick uit Duitsland een Engelsman een Fransman en ondergetekende.
De rest van de middag worden we in een instructie locaal gepropt waarna we ene na de andere instructie film voorgeschoteld krijgen van ongeveer 45 minuten elk.

Na elke film moeten we een stel vragen beantwoorden uit het boek waarna een schriftelijk examen volgt van 10 vragen per film.
Rond 6 uur zijn we eindelijk klaar met de eerste 3 films en examens en ben ik het onder tussen ook wel een beetje zat, geef mij maar aktie :-)

Afgesproken word dat we de volgende dag om 7 uur beginnen met de rest van de theorie waarna in de middag de zwembad instructie zal gaan plaats vinden.
Terug in het hotel begint de zon al onder te gaan en ik pak snel mijn camera want die zons ondergang ziet er wel heel erg vet uit.
Ik schiet snel wat foto's maar wil ook eten en loop langs het strand richting de plek waar allemaal restaurantjes aan het water liggen in de hoop daar een leuk plekkie te vinden waar ik wat mooie foto's kan maken.
Het vierde restaurant wat ik binnen loop heeft een terras aan het water en het uitzicht ziet er prima uit om snel nog wat foto's te maken.
Ik krijg de kaart uitgereikt door een niet al te vriendelijk thai en bestel het duurtse gerecht op de kaart namelijk Vis barbeque voor maar 300 baht.

No barbeque krijg ik vervolgens te horen en zoek maar wat anders uit.
Thaise salade met vis lijkt me ook wel te eten en kost nog niet eens de helft van het andere gerecht en ik bestel er een lekkere cocktail bij Sex on the beach.
Het eten is goed te eten alleen behoorlijk heet en al snel slaan de vlammen uit mijn bek bij wijze van spreken, maar niet zeuren ik heb een mooi uitzicht over de baai en zie de zon langzaam in de zee zakken en daar kwam ik ook voor.
De rest van de avond een beetje door het dorp lopen slenteren en vast een restaurant uitgezocht voor de volgende avond waar ze diverse joekels van Red en White Snappers hadden uitgestald die er wel heel verleidelijk bij lagen :-)
Nog een beetje gechilled bij de duik club en niet te laat naar bed want de volgend dag beloofd een enerverende dag te worden.

Dit is het voor nu het is nu 11 uur en over 6 en een half uur moet ik op voor mijn laatste open water dag met 2 duiken van 18 meter, waar ik echt naar uit kijk.

  • 14 September 2009 - 16:27

    Rubster:

    succes morgen;)

  • 15 September 2009 - 09:11

    Nathan:

    Echte vette verhalen :o
    Success morgen, ik spreek je binnenkort op msn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2009

Lekker chillen en relaxen.

16 November 2009

Can Tho Mekong delta

14 November 2009

Saigon

06 November 2009

Van catba island naar hue

01 November 2009

Sapa trekking
Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 39285

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: