Koh Pangang - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Koh Pangang - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Koh Pangang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

18 September 2009 | Thailand, Koh Tao

Koh Samui.

Als Lek en ik de ontbijtruimte betreden zit het al aardig vol en echt iedereen zit ongeneerd naar ons te kijken alsog we van een andere planeet komen lijkt het wel.
Kijk maar lekker denk ik bij mezelf het interesseerd me toch geen moer wat jullie denken.
Jezus we lijken wel een verliefd stelletje en zitten continu aan elkaar te plukken.
Na het eten besluiten we dat Lek naar haar appartament gaat want ze moet vanavond werken en heeft niet veel geslapen en ik wil lekker naar het strand om te zwemmen en bij te bruinen want ik moet natuurlijk wel poepie bruin thuis komen, maar dat schiet al lekker op.
Na 2 uurtjes op het strand in de volle zon kan ik het niet meer uithouden en besluit wat schaduw op te zoeken onder een paar grote bomen.
Achter me op het gras staat een massage tent met een stuk of 3 masseuses waarvan er 1 bezig is met een klant en ik heb na vannacht ook wel behoefte aan lekkere relaxte massage.
Ik zoek mijn spullen bij elkaar en loop er naar toe en krijg meteen een prijslijst in mijn handen gedrukt en kies voor een olie massage van een uur prijs 300 bath.
Eerst worden mijn voeten gewassen en dan moet ik plaats nemen op het matras op mijn buik.
Ik denk dat degene die mijn voeten wast ook de massage doet maar ben aangenaam verrast als er een schoonheid achter hem opduikt en met de massage begint.
Altijd mooi meegenomen als het door een mooie vrouw gedaan word.
Ik moet zeggen ze legt er heel veel gevoel in en de massage voelt heerlijk aan als ze na een uurtje klaar is bedank ik haar vriendelijk en word bedankt met een liefelijke glimlach.
Dit is toch wel een van de speciale dingen hier in thailand de vriendelijkheid van de mensen en altijd gepaard met een vriendelijk lach.
Ik geef haar een fooi van van 200 bath en ze buigt zo diep dat ik denk pas op voor je rug meisje, je hebt het gewoon verdient.
Ik besluit om maar meteen een lunch te nemen op het terras van het restaurant wat er meteen naast gelegen ligt en bestel er een heerlijke aardbeien milkshake bij.
Even een half uurtje uitbuiken en dan een lekkere duik in het lauw warme heldere water.
Na een half uurtje in het water heb ik het wel gezien hier en besluit om een scooter te huren bij het hotel om het eiland eens te gaan verkennen.
Naa een uurtje of wat te hebben rond gescheurd met snelheden van tegen de 100 km/u, wat gaan die scooters hier hard zeg, ga ik richting Chaweng beach om te kijken of thomas het druk heeft.
Als ie me ziet aankomen op mijn scooter vraagd hij me meteen binnen en bied me wat te drinken aan, en vraagd of ik in het nederlands een soort van reclame boodschap op papier wil zetten wat hij dan op zijn voordeur van de shop kan plakken, wat ik graag voor hem doe.
Ik ben bijna klaar als er net een nederlands stelletje binnen komt geinteresseerd in zijn handel en ik gelijk begin van dit is de beste shop van de hele straat ik heb hier 2 pakken gekocht en de kwaliteit is uitstekend met een perfecte service.
Het zijn echte nederlanders want ze denken dat ze hier een koopje kunnen krijgen en zijn meteen hevig geinteresseerd.
Ze hebben nog niet door dat het allemaal een pot nat is en de prijs en kwaliteit bijna overal hetzelfde is.
Ik loop de winkel uit stap op de scooter en ga eens checken wat er allemaal te zien is in de zijstraatjes van deze eentonige winkelstraat waar allemaal dezelfde rotzooi aangeboden word.
Na een paar afslagen, bochten en kruisingen kom ik opeens in een straat waar allemaal barretjes staat aan beide zijden van de straat en heb meteen door dat dit het echte uitgaans gebied is van Koh Samui, ik passer een Muhtai stadions en kom langs een paar grote reggea bars en zie overal go go girls en lady boys terwijl het nog maar 3 uur in de middag is.
Hier wil ik vanavond wel even rond kijken.

Ik heb geen zin meer om doelloos rond te rijden en rijd richting de bar waar Lek werkt in de hoop dat er op dit vroege uur al iemand is.
Als ik aan kom rijden zie ik een paar chicks buiten staan en zie Lek er ook bij staan, ik heb mijn scooter nog niet uitgezet en ze vliegt me om mijn nek en begint me te zoenen waar al die meiden bij staan wat een hoop gelach en commentaar bij die meiden teweeg brengt en ze hebben er de grootste lol om.
Ik vraag Lek of ze zin heeft om mee te gaan om wat te eten en ze stemt onmiddelijk toe en ze springt achterop de scooter en we scheuren weg onder een hoop gejoel van de andere meiden.
Weten wat in een restaurantje waar ze wel eens komt en de bediening bestaat een gay en een ladyboy thai die onwijs aardig zijn en Lek goed schijnen te kennen.
Ik vraag Lek of ze zin heeft om vanavond met me uit te gaan en of ze vrij kan krijgen wat geen probleem is na het betalen van een bar fine van 300 bath aan haar baas.
Ik vraag waar ze zin in heeft en ze kijkt me veel betekenend aan en zegt naar je hotel, wat ik me geen 2 keer laat zeggen.
Afijn na een paar uur massage technieken geoefend te hebben gaan we naar haar appartament waar ze zich omkleed en we lekker uit gaan eten.
Ze weet een heel leuk restaurantje aan het water met live muziek echt een plek voor een romanties diner en we hebben het prima naar ons zin daar.
Na het eten vraag ik of ze zin heeft om naar de reggea tent te gaan die ik vandaag eerder gezien had en daar heeft ze wel oren naar.
We rijden via de straat waar al die barretjes staan en dit is meer zoals ik me patpong in bangkok had voorgesteld, hier kijk je echt je ogen uit ik heb nog nooit zoveel lady boys en go go girls bij elkaar gezien en de 1 nog uitdagender/wanhopiger dan de ander.
Ik lag me helemaal kapot om het commentaar wat je na geschreeud word als we daar langzaam door heen rijden.
En hier zie ik ook hele mooie lady boys tussen staan en niet alleen maar van die lelijke kerels met nep tieten.
Als we bij de reggea bar aankomen is het nog redelijk rustig alhoewel er wel een live band staat te spelen wat best lekker klinkt.
Het is een hele grote mooie ruimte met een grote dansvloer en erom heen tafeltjes en andere zit plaatsen en het publiek is overwegend dames, lady boys en westerse mannen, maar ook wel redelijk veel stelletjes.
De ruinte boven staan een stuk of 5 grote pool tafels en Lek ik besluiten om eerst een uurtje te gaan poolen.
Na 4 keer verloren te hebben zoeken we een tafeltje uit aan de dansvloer en showed Lek me dat ze ook lekker kan dansen en het is een genot om haar te zien bewegen :-)
Wat een lekker lijf heeft ze, maar dat wist ik al.
Omdat ik de volgende dag om half 11 opgepikt word om de boot naar Koh pangang te halen stappen we om een uurtje of 1 op en rijden op ons gemak terug naar mijn hotel.
Waar we nog een sessie massage technieken op elkaar uit proberen en proberen nog een paar uur te slapen voor mijn wekker om half negen afloopt.

Je snapt natuurlijk wel dat er van slapen niet veel terecht is gekomen en om half negen zitten we redelijk brak aan het ontbijt, maar na een paar koppen koffie en een lekker gezond ontbijtje voel ik me weer prima.
Ik vraag Lek of ze geen zin heeft om mee te gaan naar Koh pangang en krabi en pi pi islands wat ze dol graag wil maar niet kan i.v.m verplichtingen aan de bar waar ze werkt, en ik zie dat ze daat echt van baalt.
Ik dring niet verder aan en zeg dat ik na die 2 weken naar chang mai ga waar zij oorspronkelijk vandaan komt en haar wel mee wil nemen als ik die kant op ga als ze het kan regelen met haar werk.
Ze bloeit meteen op en zegt dat dat mogelijk is en dat ze dat heel graag wil en we spreken af dat ze mij een e-mail stuurt, zodat ik haar op kan pikken op Koh samui en we dan samen door reizen naar chang mai.
Ik vind haar heel leuk gezelschap en het lijkt me wel tof om haar mee te nemen naar de plek waar ze vandaan komt en dan heb ik meteen iemand bij me die de buurt daar goed kent.
We nemen innig afscheid waarbij ze best wel emotioneel word en ik verzeker haar dat ik haar over 2 weken weer zie en we dan samen lol gaan maken in chang mai en we nog heel veel massage technieken gaan beoefenen :-)
Ik houd een taxi aan en stop haar 2000 bath toe wat ze niet aan wil nemen wat mij een goed gevoel geeft, ik heb haar juist ingeschat denk ik en geef de taxi chauffeur 100 bath voor het ritje terug naar haar appartament.
Tijd zal leren of we elkaar weer terug zien.
Ik voldoe de rekening van het hotel voor de scooter huur en het ontbijt en pak mijn spullen bij elkaar en wacht op het busje wat me naar de boot zal brengen, wat een kwartiertje te laat komt maar ik heb toch tijd zat.
Om half 12 komen we aan bij de boot en ik zie een lange rij staan voor de ticket office waar je je ticket moet confermen waarna je je echte ticket uitgereikt krijgt.
Fukc die rij ik ga eerst lekker eten en regel daarna mijn ticket wel, tegen de tijd dat ik klaar ben met eten is de rij geslonken tot net de helft en ik sluit me aan bij de rij wachtenden en ben na een kwartiertje aan de beurt.
De boot vertrekt op tijd en na 20 minuten sta ik op Koh Pangang waar al iemand klaar staat van het hotel om me op te pikken en na een ritje van 10 minuten sta ik voor mijn bungalow meteen aan het strand met uitzicht over de zee.
En het is heerlijk koel in de kamer met de airco op vol en ik zie dat ik een 2 persoons bed heb met nog een bed er tegen aan zodat ik een grote slaap plek heb, waar je wel met zijn vieren tegelijk kan slapen.
Moet ik maar eens uit testen met hoeveel dames tegelijk je daar kan chillen.
Ik heb mijn eigen hagedissen op de kamer die als gekken over de muren heen rennen, wat een amusant gezicht is en ik ben benieuwd hoe ze zich gaan gedragen als ik straks ga pitten.
Na aankomst in mijn bungalow terki ik snel mijn zwembroek aan om meteen de zee in te plonsen die 10 meter verderop begint, maar het strand is hier een beetje teleurstellend.
Veel kapot koraal wat het water in gaan niet makkelijk maakt en af en toe best wel scherp is en ik houd het na 5 minuten al voor gezien.
Dan maar een scooter huren en het eiland verkennen, waarbij de eigenaresse van het resort me op de kaart aanwijst waar de mooiste strandjes en hoe je er het beste kan komen.
De scooter werd 5 minuten later afgeleverd en na het inleveren van mijn paspoort als borg en het tekenen van de benodigde papieren was ik weg met weer een scooter die bloedsnel is.
Onderweg kom ik allemaal mooie baaitjes tegen met schitterende stranden en het is hier veel relaxter dan Koh Samui wat mij eigenlijk wat te toeristisch en druk is, het is daar echt een gekken huis op veel plaatsen.
Na een half uurtje gereden te hebben zioe iki een bord met duik club en besluit om daar even te gaan kijken en kom op een schitterend strand met uitzicht op een hele mooie lang gerekte baai, ik zal morgen even opzoeken hoe die baai heet.
Er staan allemaal parasolletjes met strand stoelen op het strand en ik zie allemaal laag schalige restaurantjes en hotels aan het strand en het ziet er hier echt schitterend uit.
Ik ga bij een strandtentje zitten waar muziek van U2 uit de speakers knalt en bestel een kop koffie en geniet van het uitzicht over het strand en van de muziek achter me en er word echt lekker gedraait afwisselend The eagles, dire straits, U2 echt allemaal van die lekkere vakantie muziek.
In het water zijn misschien 4 a 5 mensen en op het strand een man of 20 over een lengte van een kilometer strand heerlijk relaxed en zo is de sfeer hier ook.
Hier zit ik zeker een uur lekker met mijn eigen gedachten en voel me super chill, dit is voor mij het echte leven en de rest kan me gestolen worden.
Hier doe je het voor en ik denk als je dit een paar maanden doet je jezelf weer helemaal reset in je kop en je als een ander mens weer thuis komt.
Tijd zal het leren maar ik weet dat het voor mij zo werkt.
Overal langs de weg zie je al borden met de aankondiging van de black moon party die morgen zal plaats vinden en waar ik zeker heen ga om weer eens lekker los te gaan en om te checken of die mushroom shake die ze in de bar aan het eind van strand verkopen echt zo spacend is :-)
Vanavond doe ik rustig aan en ga op tijd naar mijn bed om wat slaap in te halen van de afgelopen 2 nachten en ik wil morgen ook op tijd op om een snorkel trip te gaan doen bij een van de duik scholen hier in de buurt.

Spreek jullie snel weer en groeten uit Koh Pangang

  • 18 September 2009 - 19:05

    Dennis:

    Hee Flip,

    Lees je verhalen met veel plezier en ben eigenlijk wel fokkin jaloers op je! Morgen weer terug naar dat koude Nederland, maar ja je kan niet alles hebben..

    Groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2009

Lekker chillen en relaxen.

16 November 2009

Can Tho Mekong delta

14 November 2009

Saigon

06 November 2009

Van catba island naar hue

01 November 2009

Sapa trekking
Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 39297

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: