Back to bangkok - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu Back to bangkok - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Filip Appeldorn - WaarBenJij.nu

Back to bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Filip

04 Oktober 2009 | Thailand, Koh Tao

De volgende ochtend brengt Lies me om half 8 naar de pier voor mijn trip terug naar bangkok.
Ik ben nu een maand in thailand en mijn visum verloopt morgen en elke dag dat ik langer blijf kost me 500 baht boete.
Het weer is sinds gisteren duidelijk omgeslagen en het stormt nu aardig op zee en de golven zien er wel gaaf uit.
Ik heb een ticket voor de high speed catemaran en zoek meteen plekkie op het upperdeck lekker in de wind.
Het zit in eerste instantie aardig vol op het buitendeck maar zodra we de volle zee op gaan haakt de 1 na de ander af en verdwijnt naar binnen.
Stelletje watjes en ik blijf over met misschien een man of 10 die de natuur wel wil trotseren.
Naast mij zit een thaise chick van een hotel keten die een inspectie moet uitvoeren op een hotel in koh tao wat onze eerste stop is op weg naar chumphon.
Ik raak in gesprek met een stel wat voor mij zit en naarmate het gesprek vorderd mengt de thaise chick zich in het gesprek en het is best wel leuk om eens van een thaise werkzaam in de toeristen industrie hun kijk op geheel te horen.
Helaas is de zee te ruw voor haar en zit ze even later enthousiast over het achter deck heen te kotsen alsof ze nooit anders gedaan heeft in haar leven en ze verdwijnt naar beneden waar het wat rustiger is.
Ze heeft wel een stel andere passagiers aangestoken en de 1 na de ander begint vol overgave de vissen te voeren.
Uiteindelijk blijf ik met 2 andere mensen over en ga ik lekker languit op een bankje liggen chillen met vette Iron maiden beats.
Heerlijk is dit, lekker heen en weer geschud worden en je voelt echt dat de boot af en toe accelereert als we op een golf zitten om daarna weer af te remmen als we in een dal zitten.
Na koh tao is het nog 1 1/2 uur varen en na totaal 3 uur varen komen we in chumphon aan.
Uurtje wachten op de bus voor onze rit van 7 uur naar Bangkok.
Het is een luxe bus en iedereen heeft een gereserveerde plaats, waarbij mijn plek op het upperdeck is.
Ik zit best wel chil zonder iemand naast me en ze draaien de hele rit films, maar na een uurtje of 2 begint het best wel koud te worden in de bus en ik zit daat alleen in shorts en haltershirtje.
De rest van de passagiers is beter voorbereid want diverse mensen hebben dekens en extra kleding bij zich en al mijn shit zit in mijn backpack waar ik niet bij kan.
Na nog een uur beginnen zich ijspegels te vormen aan mijn ballen en heb ik het ondertussen stervenskoud.
Als ik naar het toilet ga op de beneden verdieping zie ik dat er nog een bank vrij is op de achterste rij en ik verhuis mijn zooi daar naar toe en het scheelt hier minstens 10 graden.
Om een uur 7 in de avond worden we gedropped op kaoh san road en ga ik op zoek naar een hotel voor 1 nacht.
Ik heb er al snel 1 gevonden voor 400 baht en ga als ik alles gedumped heb eerst maar eens lekker eten.

Ik heb totaal geen slaap en vermaak me weer als vanouds met de de tuk tuk drivers die echte pimps blijken te zijn en met boekjes met foto's rond lopen met allemaal prostituees erin.
Daarna zoek ik een nachtclub op om een biertje te drinken en kijken of er nog wat locale schoonheden rond lopen maar schrik van de prijs van de drankjes daar 110 bath voor een tiger beer wat niet eens te zuipen is.
Stik maar lekker in je bier en je ballen tent en ik stap na 1 biertje weer op.
Om een uur of 1 houd ik het wel voor gezien, ik heb mijn busticket voor changmai bij een reisbureau geregeld en vertrek de volgende dag om 7 uur in de avond met de nacht bus naar changmai, wat een trip van ongeveer 12 uur gaat worden.

  • 06 Oktober 2009 - 20:52

    Sidney Visser:

    Flippus!!

    Blijft leuk om je verhalen te lezen, heb er net een aantal gelezen en ben weer op de hoogte van wat voor gekke avonturen jij daar meemaakt! Leuke vrouwen zo te horen, en een prachtige natuur.

    Ik ben ook een keer in Changmai geweest, vond ik persoonlijk een van de mooiste steden van Thailand, is niet zo massaal als Bangkok maar nog steeds groot.

    Ik wens je verder nog heel veel plezier en geniet ervan ouwe!
    Ik lees je wel weer!

  • 08 Oktober 2009 - 13:26

    Elly:

    Blij te lezen dat je met de bus vanuit het zuiden naar Bangkok bent gereist. Hoorde maandagnacht/ochtend onderweg naar mijn werk dat er een trein in Thailand vanuit het zuiden naar Bangkok was ontspoort met de nodige doden. Schrok toch wel even. Gelukkig gaat alles goed met je. Heel veel plezier in Shangmai.
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2009

Lekker chillen en relaxen.

16 November 2009

Can Tho Mekong delta

14 November 2009

Saigon

06 November 2009

Van catba island naar hue

01 November 2009

Sapa trekking
Filip

Ik ga de reis onder verdelen in 3 stukken van 4 maanden. 1 september vertrek ik naar thailand en ga dan backpacken door Thailand, Laos, Vietnam en cambodja. Begin januari vertrek ik naar brazilie om vervolgens te gaan backpacken door argentinie, antarctica, chili en peru en brazilie. De laatste 4 maanden ben ik nog niet helemaal uit waar ik heen ga maar ik vind vast wel een bestemming tegen die tijd.

Actief sinds 25 Aug. 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 39328

Voorgaande reizen:

12 November 2014 - 01 Maart 2015

Thailand 2014

01 September 2009 - 30 Augustus 2010

Mijn eerste reis

14 Mei 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand all over again :-)

Landen bezocht: